Yükseköğretimde E-Öğrenme: 30 Yıl Sonra Neredeyiz?

2017-10-13

Suggestions

Yükseköğretimde Psikolojik Taciz
Erdemir, Burcu (Pegem A Yayıncılık, 2016-11-01)
The Relationship between Student Engagement and Satisfaction in Higher Education
Çalışkan, Zehra; Kondakçı, Yaşar; Department of Educational Sciences (2023-1-2)
Student engagement is vital for achievement in higher education, and it is a direct way to academic success, cumulative learning, and constructive behavior in the long term. However, there is limited empirical research that has not yet been fully explored. Moreover, student satisfaction, which is directly influenced by student engagement, has been used as a strategy to improve the quality of services, facilities, and instruction provided by higher education institutions. Besides the complexity of higher edu...
Yükseköğretimde Temel Bilim ve Mühendislik Alanlarında Kadın Öğrenci Deneyimleri
Kulakoğlu, Büşra; Emil, Serap (2020-07-12)
Lisans seviyesinde STEM ya da ülkemizdeki adıyla BİLTEMM (fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarını ve fen bilimleri ve matematik bağlantılı öğretmenlik bölümlerini seçen kadın öğrencilerin neden bu bölümleri seçtikleri sosyolojik bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun nedeni fen bilimleri ile alakalı bölümlerin dünyada maskülen olarak tabir edilmesi ve bu alanlarda çalışan kadınların temsil edilme oranlarının erkeklere göre daha az olmasıdır. Genel kanının aksine, gelişmiş ülkele...
Yükseköğretimde analitik düşünme becerileri
Çakır, Nur (2016-01-01)
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin analitik düşünme beceri düzeylerini ve bu becerilerin akademik başarıya göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Ayrıca araştırma kapsamında öğrencilerin ve öğretim elemanlarının bu becerilerin gelişimine ve bu gelişimi etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemi işe koşulmuştur. Çalışma grubunu 79 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirile...
Social capital in institutions of higher education: an examination of the interaction between social capital and department leadership
Yawson, Khaula Ahmad; Göktürk Ağın, Duygun; Department of Educational Sciences (2018)
The primary purpose of this study is to understand and describe how department chairs functioned in their role as leaders, and analyze how social capital is manifested in their leadership. A single embedded case study approach was used and semi-structured interviews were conducted with nine department chairs from a single public university in Turkey, to ascertain their views about social capital in their practices. The results of the analysis suggest that, department chairs employed a collegial administrati...
Citation Formats
M. Adnan and İ. S. Yıldırım, “Yükseköğretimde E-Öğrenme: 30 Yıl Sonra Neredeyiz?,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/76785.