Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Okul öncesi dönem hikaye kitaplarında oyunun yeri
Date
2017-12-08
Author
Kilinçci, Emine
Çetken, Hatice Şebnem
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
66
views
0
downloads
Cite This
URI
http://congress.inescongress.com/2017/full-text-2017.pdf
https://hdl.handle.net/11511/77054
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Okul öncesi dönem hikâye kitaplarındaki oyun algısının incelenmesi
Kılınçcı, Emine; Çetken, Hatice Şebnem (null; 2017-12-15)
Play is an instinctive activity that supports children's multiple developments and improves their communication skills, creativity and imagination by creating an entertaining learning environment for them. Play, which takes place in every aspect of the child's life, is also a frequently used theme in children's literature. When children's literature’s effects on children's creativity, the definition of the world, the meaning of life, the preparation of the future from the spiritual and mental side, the self...
Okul öncesi dönem alıcı ifade edici kelime bilgisinin yordayıcısı olarak ev-içi okuryazarlık ortamının incelenmesi
Altun, Dilek; Erden, Feyza; Snow, Catherine (2016-04-15)
Okul öncesi dönem kelime bilgisi, çocukların sözel dil gelişiminin göstergesi olmakla birlikte gelecek okuma başarılarının da güçlü yordayıcılarından biridir (De-Jong ve Leseman, 2001; Muter, Hulme, Snowling, ve Stevenson, 2004; NELP, 2008; Storch ve Whitehurst, 2002). Kelime bilgisi çocukların çevreleri ile iletişim kurma, algılama, anlamlandırma ve kendilerini ifade etme süreçlerinde kullandıkları önemli bir araçtır. Aynı zamanda yazılı dilden anlam kurma süreci olan okuma becerisi için de temel unsurlard...
An investigation of preschooler’s play preferences regarding the design of outdoor play areas
Çetken, Hatice Şebnem; Sevimli Çelik, Serap; Department of Early Childhood Education (2018)
The aim of this study was to investigate the design of preschool outdoor play areas and children’s play preferences. Through behavioral mapping method, the study deeply investigated the effects of a design characteristic on children’s outdoor play preferences. A total of 102 preschool children were observed during free outdoor play times. During the observations lasted one and a half month, The Playground’s Physical Elements and Environmental Characteristics Indicative Scoring Scale and Parten/Piaget Play R...
Okul öncesi dönem resimli çocuk kitaplarında mühendislik öğeleri
Ata Aktürk, Aysun; Demircan, Hasibe Özlen (2018-04-30)
Kullandığımız bilgisayarlardan oturduğumuz koltuklara kadar teknoloji ile çevrili bir dünyada yaşamaktayız. Hayatımızın ayrılmaz bir parçası olan bu teknolojiler, çeşitli alt disiplinlerde çalışmakta olan mühendislerin yaratıcılıklarının yanı sıra, fen ve matematik bilgilerini toplumun ihtiyaçlarını gidermek amacıyla kullanarak ürettikleri çözümlerdir (Bers, 2008). Öyle ki, mühendisler çeşitli materyalleri kullanarak problem çözmeye, bir amaca hizmet etmek adına tasarımlar, yapılar ve ürünler ortaya koymaya...
Okul öncesi dönemde fiziksel aktivite rehberleri ve uygulamaları
Hürmeriç Altunsöz, Irmak (null; 2019-10-31)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Kilinçci and H. Ş. Çetken, “Okul öncesi dönem hikaye kitaplarında oyunun yeri,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://congress.inescongress.com/2017/full-text-2017.pdf.