Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Büyük oranda şekil değiştirebilen kanatların ön tasarım sürecinde aerodinamik ve yapısal analizlerinin eşlenmesi
Date
2012-09-12
Author
Körpe, Durmuş Sinan
Ünlüsoy, Levent
Şahin, Melin
Özgen, Serkan
Yaman, Yavuz
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
66
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmada büyük oranda şekil değiştirebilen kanatların ön tasarım süreci kapsamında yapılan aerodinamik ve yapısal analizlerin eşlenmesi anlatılmaktadır. Çalışma çerçevesinde geliştirilen panel metoduna dayalı akış çözücüsü ile kanat üzerindeki basınç dağılımları bulunmuş ve bu sonuçlar var olan bir başka panel metoduna dayalı akış çözücüsü ve sonlu hacimler yöntemini kullanan ticari bir çözücüyle karşılaştırılmış ve oldukça yakın sonuçlar elde edilmiştir. Karşılaştırma sonucunda doğruluğuna inanılan basınç dağılımı sonlu elemanlar metodu temelli bir paket program yardımıyla oluşturulan yapısal modele yük dağılımı olarak aktarılmıştır. Yapılan statik analizler sonucunda elde edilen bulgular, daha sonra kambur ve burulma açısından şekil değişimleri sırasında gerekecek olan uyarıcı kuvvetlerin hesaplanmasında kullanılacaktır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/77157
DOI
https://doi.org/10.13140/2.1.2285.8246
Conference Name
Ulusal Havacılık ve Uzay Konferansı, (12 - 14 Eylül 2012)
Collections
Department of Aerospace Engineering, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Büyük Oranda Şekil Değiştirebilen Kanat Yüzeylerinin Aerodinamik Yükler Altında Davranışları
Arslan, Pınar; Uğur, Kalkan; Yosheph, Yang; Özgen, Serkan; Şahin, Melin; Gürses, Ercan; Yaman, Yavuz (2013-11-29)
In this study, a morphing wing’s structural properties are examined under the aerodynamic loads. This study is conducted within the scope of the 7th Framework Programme of the European Comission project ‘CHANGE, Combined morpHing Assesment software usiNG flight Envelope data and mission based morphing prototype wing development’ (CHANGE, 2012). For the Computational Fluid Dynamics (CFD) analysis ANSYS Fluent® 14.0 is used as a package program. For the Structural analysis, ANSYS Static Struc...
Büyük Oranda Şekil Değiştirebilen Kanat Yüzeylerinin Aerodinamik Yükler Altındaki Davranışları
Arslan, Pınar; Kalkan, Uğur; Tıraş, Harun; Tunçöz, İlhan Ozan; Yang, Yosheph; Gürses, Ercan; Şahin, Melin; Özgen, Serkan; Yaman, Yavuz (2013-11-30)
In this study, a morphing wing’s structural properties are examined under the aerodynamic loads. This study is conducted within the scope of the 7th Framework Programme of the European Comission project ‘CHANGE, Combined morpHing Assesment software usiNG flight Envelope data and mission based morphing prototype wing development’ (CHANGE, 2012). For the Computational Fluid Dynamics (CFD) analysis ANSYS Fluent® 14.0 is used as a package program. For the Structural analysis, ANSYS Static Structural® 14.0 packa...
Büyük Oranda Şekil Değiştirebilen Bir Hibrid Firar Kenarı Kontrol Yüzeyinin Tasarımı ve Analizleri
İlhan Ozan, Tunçöz; Yosheph, Yang; Gürses, Ercan; Şahin, Melin; Özgen, Serkan; Yaman, Yavuz (2015-10-23)
It is envisioned that the fully morphing wings and/ or control surfaces, as they can increase the aerodynamic efficiency of the airplanes in every phases of the flight, could play significant role in the reduction of pollution in environment and also make airplanes always fuel efficient. In this study, the design and analyses of a fully morphing trailing edge control surface, which is developed within the scope of CHANGE Project, are presented. The Project was a 7th Framework Programme Project of European C...
Büyük Oranda Şekil Değiştirebilen Kanatların Aerodinamik ve Yapısal Tasarımı
Ünlüsoy, Levent; Körpe, Durmuş Sinan; Şahin, Melin; Özgen, Serkan; Yaman, Yavuz (2012-06-20)
Bu çalışmada, son yıllarda göreve uyumlu havacılık yapıları ve malzemelerinin üretim teknolojilerindeki gelişmelerle ortaya çıkan ve uçakların havadayken farklı görev evrelerinde (dalış, tırmanma, düz uçuş, dönüş, bekleme, vb.) en iyi performansı verebilecek şekilde uçabilmesini sağlayabilecek, büyük oranda şekil değiştirebilen (fully morphing) kanatların aerodinamik ve yapısal tasarım süreci ve en iyileştirilmesi üzerine izlenen yol anlatılmıştır.
Büyük Veri Çağında İşletmelerde Veri Bilimi
Gökalp, Mert Onuralp; Kayabay, Kerem; Çoban, Selin; Eren, Pekin Erhan (null; 2018-11-10)
İçinde bulunduğumuz büyük veri çağında bilgi teknolojisi servislerinden ve nesnelerin interneti kaynaklarından üretilen veri miktarındaki üstel artış ile birlikte şirketlerin veriden elde edebileceği fayda da her geçen gün hızla artmaktadır. Ancak bu mevcut verileri etkin şekilde kullanmak, stratejik üstünlük elde etmek ve kendi iş süreçlerini iyileştirmek isteyen kuruluşların büyük veri ve veri biliminden elde edebilecekleri faydaları doğru tanımlamaları ve şirketlerini bu doğru...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. S. Körpe, L. Ünlüsoy, M. Şahin, S. Özgen, and Y. Yaman, “Büyük oranda şekil değiştirebilen kanatların ön tasarım sürecinde aerodinamik ve yapısal analizlerinin eşlenmesi,” presented at the Ulusal Havacılık ve Uzay Konferansı, (12 - 14 Eylül 2012), İstanbul, Türkiye, 2012, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/77157.