Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
d2 dikkat testinin çocuk sporcularda ölçüt geçerliğinin test edilmesi: pilot çalışma
Date
2011-10-01
Author
Çağlar, Emine
Bilge, Murat
Söğüt, Mustafa
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
35
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmada dikkat gerektiren motor beceri testlerinden reaksiyon zamanı ve el-göz koordinasyonu testleri ölçüt olarak kullanılarak d2 Dikkat Testinin sporcularda ölçüt bağıntılı geçerliğinin bir pilot çalışmada test edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Türkiye Tenis Federasyonu tarafından düzenlenen müsabakalara katılan ODTÜ Spor Kulübü ve Ankara Tenis Kulübü sporcularından 10-13 yaşları arasında 33 erkek (X yaş = 10.76, Ss = 1.12 yıl) ve 20 kız (X yaş = 10.83, Ss = 1.09 yıl) olmak üzere toplam 53 tenis sporcusu katılmıştır. Sporculara, önce d2 Dikkat Testi küçük gruplar halinde sınıf ortamında uygulanmıştır. Ölçüt olarak kullanılan motor beceri testlerinden Seçkili Reaksiyon Zamanı Testi (MOΨART-Reaksiyon ve Hareket Zamanlama Sistemi 35600) ve El-Göz Koordinasyonu Testi (Auto Scoring Mirror Tracer) bireysel olarak sınıf benzeri ortamda uygulanmıştır. d2 Dikkat Testi’nden elde edilen Toplam Madde-Hata (TM-H), Konsantrasyon Performansı (KP) ve Hata Yüzdesi (% H) değerleri z puanına dönüştürülmüş ve bu değerler kullanılarak Genel Konsantrasyon Puanı (Genel KP) hesaplanmıştır. Araştırma grubunun d2 Dikkat Testi’nden elde edilen puanları ile basit ve seçkili reaksiyon zamanı ve el-göz koordinasyonu test değerleri arasındaki ilişki, Pearson korelasyon analizi kullanılarak incelenmiştir. Korelasyon analizi sonuçlarına göre; d2 Dikkat Testi puanlarından TM-H, KP ve genel KP puanları ile ortalama basit reaksiyon zamanı değerleri arasında negatif ve orta düzeyde istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler bulunmuştur (sırasıyla r = -.32, -.35, -. 38, p<0.05). Bununla birlikte seçkili reaksiyon zamanı ve el-göz koordinasyonu ölçüm değerleri ile d2 Testi puanları arasında anlamlı ilişkiler bulunamamıştır. Bu bulgulara göre ölçüt olarak kullanılan motor beceri testleri ile d2 Testi puanları arasında ilişkinin olmayışı, d2 testinin ölçüt bağıntılı geçerliğinin tam olarak desteklenmediği sonucunu verebilir. Bunun yanısıra, basit reaksiyon zamanı ile d2 Testi puanları arasında orta düzeyde anlamlı ilişkilerin olması, örneklemin yapısı (sayısı, yaşı vb) ve testlerin uygulama ortamlarından kaynaklanabilecek sorunların olması gibi nedenlerle bu bulgu dikkatli yorumlanmalı ve bu testin ölçüt bağıntılı geçerliğini sınama çalışmaları, farklı örneklemlerde (farklı spor dalları, farklı yaş grupları vb.) ve test uygulama ortamları uygun bir şekilde düzenlenerek tekrar edilmelidir.
Subject Keywords
d2 dikkat testi
,
Reaksiyon zamanı
,
El-göz koordinasyonu
,
d2 test of attention
,
Reaction time
,
Eye-hand coordination
URI
http://besyodergi.gazi.edu.tr/
https://hdl.handle.net/11511/77248
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/383174
Journal
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Collections
Department of Physical Education and Sports, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Developing a three-tier test to assess high school students' misconceptions concerning force and motion
Türker, Fatma; Eryılmaz, Ali; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2005)
The purpose of this study is to develop a three-tier test for assessing high school students̕ misconceptions concerning force and motion. The first tier is a traditional multiple choice item, the second tier presents several alternatives addressing the reason for the response for the first tier, and the third tier asks if examinees are confident for their responses to the first two tiers. In the process of test development, Force and Motion Test Requesting Reasoning was developed and utilized to determine t...
Üç Aşamalı Elektrokimya Kavram Testinin Geliştirilmesi
Şen, Şenol; Yılmaz, Ayhan; Geban, Ömer (2018-06-01)
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamalarını belirlemek amacıyla üç aşamalı bir kavram testi geliştirmek, güvenirlik ve geçerlik çalışmalarını yapmaktır. Çalışmaya 268 lise öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin, yaşları 16-20 arasında değişmektedir. Çalışmada üç aşamadan oluşan 29 soruluk bir test kullanılmıştır. Kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşü alınmıştır. Madde analizlerini yapmak için testin toplam puanlarına göre alt %27 ve üst %27’lik gruplar belir...
Investigation of estimation ability of high school students
Boz, Burçak; Bulut, Safure; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2004)
The purpose of this study was to investigate the high school students' ability on estimation and computational estimation. The study was conducted in Denizli with 153 ninth grade students who enrolled to general, Anatolian and foreign language high schools. The Estimation Ability Test was utilized. The three formats which are number format, answer format and problem format of the test were analyzedby with respect to school types and gender. The design of the present research was one group pretest-posttest d...
Validating aspects of a reading test
Akşit, Zeynep; Hatipoğlu, Çiler; Department of English Language Education (2018)
This study investigated three aspects of validity (i.e., context, cognitive and scoring) of a reading test: First, the reading test construct was defined based on the cognitive processing model and its criterial features were presented in the test specifications. Secondly, to establish cognitive validity, the cognitive processes that were activated during test taking were investigated through retrospective and introspective verbal data. The results revealed whether the test elicited behavior reflective of r...
Factors Affecting Preservice Mathematics Teachers' Decisions on Probability Teaching
Özaytabak, Emel; Bulut, Safure; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2004)
The purpose of this study was to examine the factors affecting preservice mathematics teachers̕ decisions on probability teaching. The sample of the study was 248 preservice mathematics teachers from Gazi University, Hacettepe University, and Middle East Technical University. According to the gender the number of females and males were 170 and 78 respectively. To obtain necessary data for the study, the following measuring instruments were used: (1) Probability Achievement Test (PAT); (2) Probability Miscon...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Çağlar, M. Bilge, and M. Söğüt, “d2 dikkat testinin çocuk sporcularda ölçüt geçerliğinin test edilmesi: pilot çalışma,”
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
, pp. 19–29, 2011, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://besyodergi.gazi.edu.tr/.