Ortaöğretim 9 sınıf öğrencilerinin mutlak değer kavramındaki öğrenme hataları ve kavram yanılgıları

2002-09-18
Şandır, Hakan
Ubuz, Behiye
Argün, Ziya
Mutlak Değer kavramı öğrencilerin ortaöğretimde ilk olarak karşılaştıkları önemli ve zor kavramlardan biridir. Mutlak değer kavramı sonraki matematik konularının pek çoğu için öğrenilmesi gereken bir ön bilgidir ( Köklü sayılarda, denklem çözümlerinde, karmaşık sayılarda, dizilerde, serilerde, limitte). Öğrenciler mutlak değer içeren problemlerin çözümünde ve analizinde zorlanmaktadırlar. Bu da temelinde mutlak değer kavramını ön bilgi olarak gerektiren kavramların öğrenilememesine neden olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin mutlak değer kavramı ile ilgili kavramsal ve işlemsel hatalarını ve kavramsal yanılgılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2001-2002 öğretim yılında Ankara’daki bir lisenin düz ve süper kısımlarının 9. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, açık uçlu sorulardan oluşan bir kavramsal test, bir işlemsel testten ve bu sorulara ilişkin bazı öğrencilerle yapılanmülakatlardan elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi ışığında mutlak değer kavramında yapılan hataları şu şekilde sınıflandırmak mümkündür: 1- Geçmiş bilgilerden kaynaklanan hatalar a. Dört işlemden kaynaklanan hatalar b. Sayıların sıralaması ve sınıflandırılmasından kaynaklanan hatalar c. Değişken kavramından ve bu kavramın yanlış kullanımından kaynaklanan hatalar d. Köklü ve üslü sayılarla yapılan işlemlerden kaynaklanan hatalar 2- Kavramdan kaynaklanan hatalar a. Mutlak Değer tanımının anlaşılmamasından kaynaklanan hatalar b. Kavramın yanlış kullanılmasından kaynaklanan hatalar c. Kavramın değişik problemlere uygulanamamasından kaynaklanan hatalar d. Kavramla ilgili işlem yapabilme yetersizliğinden kaynaklanan hatalar.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, (September 2002)

Suggestions

Ortaöğretim Kurumları Bileşenlerinin Öğrencilere Getirilen Kılık Kıyafet Serbestliği Hakkındaki Görüşleri
Taneri, Pervin Oya (2013-05-17)
Okullardaki kılık kıyafet yönetmelikleri tüm dünyada halen çok tartışılan ve henüz üzerinde uzlaşmaya varılamayan konulardan biridir. Pek çok araştırmada yetişkinlerin (öğretmen, veli, okul yöneticisi) görüşlerine yer verilirken, öğrencilerin bakış açısının göz ardı edildiği fark edilmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilk ve orta dereceli okullarda üniforma giyme zorunluluğunun 2012 yılında bir yönetmelikle kaldırılması sonrasında, öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin duygu ve düşüncelerini ortay...
Ortaöğretim Tasarım Eğitiminde Yaratıcılığın Desteklenmesi: İşlev Odaklı Sayısal Tasarım Platformu Önerisi
İrkin Gündüz, Nilay; Akbulut, Dilek (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Tasarlama, süreklilik arz eden, teknolojiyi ve yaratıcılığı içeren bir dönüşüm ve değişim sürecidir. Yaratıcılığı ve değişen teknolojiyi eğitim sistemine entegre etmek ve erişilebilir kılmak, bir zorunluluk haline gelmektedir. Orta öğretim seviyesinde yürütülen Teknoloji ve Tasarım dersinde de öğrencilerin tasarım problemlerinden hareketle özgün ürün üretmeleri ve düşüncelerini somutlaştırmaları beklenmektedir. Rutin tasarım eyleminde herhangi bir problem, defalarca aynı örnekler üzerinden çözülür. Ancak ru...
Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini kullanarak günlük hayat olaylarını açıklama düzeyleri
Ekiz Kıran, Betül; Kutucu, Elif Selcan; Kılınç, Selçuk; Soysal, Ceren; Boz, Yezdan (null; 2016-09-30)
Öğrencilerin okulda öğrendikleri fen kavramlarını gündelik hayat ile ilişkilendirmeleri, öğrencilerin bu kavramları daha kalıcı öğrenmelerine ve gündelik yaşantılarında karşılaştıkları problemlere mantıksal çözüm üretmelerine olanak sağlar. Bu çalışmanın amacı geleceğin öğretmenleri olan kimya öğretmen adaylarının gündelik hayatta karşılaştığımız olayları kimya bilgilerini kullanarak açıklama düzeylerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. 4.sınıf kimya öğretmenliği öğre...
Ortaöğretimde Fen ve Matematik Öğretimi Problemleri ve Öğretmen Yetiştirmeye Yönelik Öneriler
Demircioğlu, Hüsniye; Bulut, Safure; Yıldırım, Ali (1997-01-01)
Batıyla bütünleşmeyi amaçladığımız son yıllarda nitelikli insan gücü yetiştirmek, Milli Eğitim Bakanlığının ve öğretmen yetiştiren kurumların temel hedefi olmalıdır. Bu hedefe yönelik olarak öğretim programlarımızı güncelleştirmek amacıyla 29 Mart 1995 tarihinde ODTÜ KOSGEB salonunda bir panel düzenlendi. Bu panele ODTÜ Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü mezunlarından ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi Fizik öğretmeni Me- diha Ulaştırıcı, Ankara TED Koleji Vakfı Özel Lisesi Matematik öğretmeni Yav...
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Ondalık Gösterimlerle Çarpma ve Bölme İşlemlerinde Kullandıkları Hesaplamaya Dayalı Stratejiler
Yemen Karpuzcu, Secil; Kandil, Semanur; Işıksal Bostan, Mine (2017-12-01)
Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmen adaylarının ondalık gösterimlerle çarpma ve bölme işlemlerinde kullandıkları hesaplamaya dayalı stratejileri incelemektir. Bu amaçla, öğretmen adaylarının, ondalık gösterimlerle yapılan çarpma ve bölme işlemlerinde ondalık işaretin yerini belirlemeye ilişkin performanslarına, ondalık gösterimlerle çarpma ve bölme işlemlerini yaparken kullandıkları stratejilere ve bu işlemleri yaparken ortaya çıkan hatalarına odaklanılmıştır. Çalışma Ankara’da bir devlet üniver...
Citation Formats
H. Şandır, B. Ubuz, and Z. Argün, “Ortaöğretim 9 sınıf öğrencilerinin mutlak değer kavramındaki öğrenme hataları ve kavram yanılgıları,” presented at the V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, (September 2002), Ankara - TURKEY, 2002, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/netscape/b_kitabi/b_kitabi.htm.