Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kavrayışlarının Gelişimi Üzerine Bir Özel Durum Çalışması

2012-09-19
Işıksal, Mine
Akyüz, Didem
Çakıroğlu, Erdinç
Ayan, Rukiye

Suggestions

Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma İle İlgili Kavram Yanılgılarının Tesbiti Ve Bu Kavram Yanılgılarının Kavramsal Değişim Yaklaşımıyla Giderilmesi.
Geban, Ömer(2009-12-31)
Ülkemizde fen dersleri işlenirken ortaya çıkan önemli bir eksiklik konuların öğretmen merkezli olarak işlenmesi ve kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmeden öğrencilere sunulmasıdır. Bu da öğrencilerin bilgiyi yapılandırması yerine, ezberleyerek öğrenmeye yöneltir ve kavram yanılgılarına yol açar. Kavramsal değişim yaklaşımı öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesini temel almaktadır. Özümleme ve düzenleme bakımından kavramsal değişim için gerekli dört şart belirtilmiştir. Bunlar öğrenciler tarafı...
Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Eğitimine Yönelik Niyetlerinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Yılmaz Tüzün, Özgül (null; 2016-09-30)
Öğretmen Adaylarının Evrim Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2013-12-31)
Evrim, bilimsel düşüncenin gelişmesinde en etkili olabilecek konulardan biri olmakla kalmayıp, bilimsel okuryazarlığının temelini de teşkil etmektedir. Dolayısı ile toplumların gelişmişliğinin göstergesi olan bilim okur-yazarlığı için, bireylerin evrim teorisi hakkında en azından genel anlamda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu nedenle, bilim toplumu olabilmek, gelişimin ve bilimin gerisinde kalmamak için ilköğretim eğitimini tamamlayan her bireyin evrim konusunun temelini kavramış olması gerekmektedi...
Öğretmen Adaylarının Barış Eğitimini Kavramsallaştırmaları.
Özbek, Özlem Yeşim; Taneri, Pervin Oya; Bedir, Gülay (2021-12-05)
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanç Ve Özyeterlilik Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaları Üzerine Bir Modelleme Çalışması.
Boz, Yezdan(2011-12-31)
Bu çalışmada, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile özyeterliklerinin ileride kendi sınıflarında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını kullanmaları üzerinde ne kadar etkili olduğu tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu çalışmanın örneklemini Ankara'daki üniversitelerde ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıf üniversite öğrencileri oluşturacaktır. Ölçme araçları olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Epist...
Citation Formats
M. Işıksal, D. Akyüz, E. Çakıroğlu, and R. Ayan, “Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kavrayışlarının Gelişimi Üzerine Bir Özel Durum Çalışması,” 2012, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/78795.