Üniversitedeki Seçmeli Ders Uygulamasının Öğrenciler ve Öğretim Üyelerince Değerlendirilmesi

1996-01-01
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Suggestions

Üniversitede Derslerde Verilen Dönüte Yönelik Öğrencilerin Görüşlerinin İncelenmesi
Çapa Aydın, Yeşim(2017-12-31)
Önerilen araştırma projesinin amacı, farklı bölümlerden üniversite öğrencilerinin derslerde değerlendirme süresinde/sonunda verilen dönüte yönelik algılarının ve bu algıları etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Geliştirilecek anket, Üniversitemizdeki yaklaşık 400 öğrenciye uygulanacaktır. Ankette, katılımcıların profilini çıkarmak amaçlı demografik bilgilerin sorulduğu bölüme ek olarak, katılımcılara dönütün tanımı, etkili dönüt algısı, etkili dönüt format tercihleri (bireysel veya grup; yüz yüze veya yazı...
Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve fiziksel aktivite tercihleri
Cengiz, Cevdet; İnce, Mustafa Levent; Şeref, Çiçek (2009-01-01)
Bu çalışmanın amacı Orta Doğu Teknik Üniversitesi lisans öğrencilerinin fiziksel aktiviteye katılım düzeylerini cinsiyet, yaşadıkları yer (yerleşke içi-dışı) ve okudukları fakülteye göre, fiziksel aktivite tercihlerini ise cinsiyet ve yaşadıkları yere göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini üniversitenin beş ayrı fakültesinden tabaka örnekleme yöntemi (fakülte ve sınıf düzeyi) ile seçilmiş 953 öğrenci (496 erkek ve 457 bayan) oluşturmuştur. Verilerin toplanması için "Uluslararası Fiziksel Aktivite" anketi...
Üniversite Öğrencilerinin Çevresel Konular Üzerindeki Etik Uslamlama Örüntüleri.
Yılmaz Tüzün, Özgül(2009-12-31)
Çalışmanın örneklemini Ankara’daki büyük bir üniversitesinin değişik bölümlerinde okuyan öğrencileri oluşturacaktır. Katılımcılar az bir çevre dersini almış olan, ya da halen almakta olan öğrenciler arasından seçilecektir. Bu çalışmada nicel bir araştırma deseni takip edilecektir. Katılımcıların çevresel etik örüntülerini incelemek için kendilerine Axelrod (1994) ve Beringer (1994) tarafından oluşturulmuş ve daha sonra Kortenkamp ve Moore (2001) tarafından daha çevresel bir boyut kazandırılarak geliştirilm...
Attitudes towards allowance of headscarf in the universities: a terror management theory perspective
Çamlı, Şeyda; Sümer, Nebi; Department of Psychology (2010)
The present study tested the mortality salience (MS) hypothesis of Terror Management Theory (TMT) on attitudes towards allowance of headscarf in the universities. Sample of the current study consisted of 208 university students. Religious, secular and liberal views were evaluated by participants. The results of 2 (Attitude: Supporters, Opponents) X 2 (Condition: Mortality salience, Control) ANOVAs showed that despite the lack of significant main effect of condition and interaction effect, MS tended to lead ...
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Bütünleşme Algılarının Geliştirilmesine Yönelik Modül Uygulaması
Akşab, Şahabettin; Özkan, Habib (null; 2018-05-12)
Sosyal bilimlerdeki çalışmalarda sosyal bütünleşmenin önemli bir kavram olduğu göze çarpmaktadır. Sosyal bütünleşme, dar anlamdaki “biz” duygusunun (parti, topluluk, grup vb.) toplum seviyesindeki “biz” duygusuna taşınmasıdır. Bir başka tanımla, sosyal bütünleşme, toplumdaki sosyal grupların kendi birliği hakkındaki varlık şuurunun toplumdaki bütünleşmeyi bozmayacak düzeyde olmasıdır. (Erkal, 2004). Sosyal bütünleşme, toplumsal düzen ve sosyal uyum sürekli olarak sosyo-felsefi ve sosyolojik alanl...
Citation Formats
A. G. Demir, “Üniversitedeki Seçmeli Ders Uygulamasının Öğrenciler ve Öğretim Üyelerince Değerlendirilmesi,” Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, pp. 24–31, 1996, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/79021.