Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Uluslararası Güvenlik Anabilim Dalı Doktora Programı doktora tezi
Date
2019-06-01
Author
Ünlü Bilgiç, Tuba
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
137
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/79735
Collections
Unverified, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
An analysis of teacher background indices and their relation to the eighth grade Turkish students’ mathematics achievement in TIMSS 2007
Mihyap, Kübra; Berberoğlu, Halil Giray; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2011)
The purpose of this study is to investigate teacher background indices and their relation to mathematics achievement. For this purpose, the data collected from 146 Turkish mathematics teachers and 4498 8th grade Turkish students with the instruments - mathematics teacher background questionnaire and mathematics achievement test in the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2007) were analyzed by using the Pearson’s Product Moment Correlation. The teacher background indices, constructed...
Uluslararası İlişkilerin Psikolojisi
Kuşçu Bonnenfant, Işık (Asam Yayıncılık, 2002-01-01)
Uluslararası İnsan Hakları Hukukunda Üçüncü Dünya Yaklaşımları
Sönmez, Esma Yağmur (2021-06-01)
Uluslararası Hukukta Üçüncü Dünya Yaklaşımları (TWAIL), politik ve entelektüel bir hareket olarak eleştirel uluslararası hukuk literatüründe öne çıkmaktadır. Bu yaklaşıma göre Avrupa merkezli uluslararası hukuk kurallarının Avrupalı olmayan milletlere dikte edilmesi ile bu kurallar, Avrupalı devletlerin emperyalist ideallerini gerçekleştirmelerinin aracı haline gelmektedir. Uluslararası hukukun tarihini, yapısını ve sürecini Üçüncü Dünya devletleri açısından anlama çabasını temsil ettiği ileri sürülen TWAIL...
Uluslararası Sivil Toplum Örgütleri ve Ailenin Korunması: Tanınma ve Yeniden Bölüşüm
Bahçecik, Şerif Onur (; 2019-12-24)
Amerikalı toplum kuramcısı Nancy Fraser, 1990’lı yıllarda yayımlanan ünlü makalesinde günümüzün siyasal çatışmalarının iki temel adalet mücadelesi mantığı temelinde analiz edilebileceğini iddia etmiştir. Bunlar bölüşüm ve tanınma mücadeleleridir. Bölüşüm mücadeleleri adaletin ekonomik yanına odaklanırken tanınma mücadeleleri de kimlikler ve toplumsal değerlere odaklanmıştır. Görüngesel ikicilik (perspectival dualism) olarak adlandırılan bu yaklaşım toplumsal adalet tartışmaları üzerinde önemli bir etki yapa...
Factors affecting scientific literacy of students in Turkey in programme for international student assessment (Pisa)
Erbaş, Kadir Can; Berberoğlu, Halil Giray; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2005)
The purpose of this study is to examine the factors that are related to scientific literacy of 15-year old students in Turkey in the Programme for International Student Assessment (PISA) data. Two groups of variables were considered for the analyses. In the first group; number of books at home and attendance to preschool, attitudes towards school, student-teacher relation, feeling of loneliness, remedial study and homework and attending out-of-school courses were taken as variables that are related to scien...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
T. Ünlü Bilgiç, “Uluslararası Güvenlik Anabilim Dalı Doktora Programı doktora tezi,” 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/79735.