Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Communities & Collections
Communities & Collections
Uzun Dönemli Öğretim Planlarına İlişkin Öğretmen Algıları
Date
2004-01-01
Author
YILDIRIM, ALİ
GÜNDOĞDU, KERİM
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
4
views
0
downloads
Bu araştırma, ilköğretim birinci kademe düzeyinde yürütülen planlama etkinliklerini değerlendiren geniş çaplı bir araştırma projesinden elde edilen verilerin bir bölümünün analizine dayanmaktadır. Araştırma için Türkiye genelinde tüm bölgeleri ve farklı yerleşim birimlerini temsil eden bir örneklem seçilmiş ve bu örneklemi oluşturan yedi coğrafi bölgedeki 14 ilde görev yapan toplam 1194 sınıf öğretmeninden veri toplanmıştır. Anketlerden elde edilen kapalı ve açık uçlu yanıtlar yıllık ve ünite planlarıyla ilgili çeşitli süreçleri açık hale getirmekte ve bu planların hazırlanmasında yaşanan problemleri tanımlamaktadır. Sonuçlar, öğretmenlerin yıllık planı ünite planlarına göre daha önemli gördüklerini ve bu iki planın hazırlanışı sürecinde çeşitli sorunlar yaşadıklarını göstermektedir. Öğretmenler denetim sürecinde ele alınan önceliklere göre hazırladıkları planlar ile sınıf içi uygulamaları arasında önemli farklılıklar olduğunu belirtmektedirler.
Subject Keywords
Sınıf öğretmenleri
,
Ünite planı
,
Yıllık plan
,
Öğretimde planlama
URI
https://hdl.handle.net/11511/81028
Journal
Eğitim ve Bilim
Collections
Department of Educational Sciences, Article