10 ve 11 sınıf öğrencilerinin geometride kavram yanılgıları ve cinsiyet farklılıkları

1999-05-01

Suggestions

10 ve 11 sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları
Ubuz, Behiye (1999-02-01)
Bu araştmnanın amacı, öğrencilerin geometride açılar konusundaki öğrenme düzeylerini, hatalar, kavram yanılgılan ve cinsiyet açısından incelemektir. AraştıOllanın örneklemini, 1997- i998 öğretim yılında Ankara'nınbir özelokulunda okuyan 10. ve i 1. sınıftan birer şube olmak üzere toplam 67 öğrenci oluştuOllaktadır.Araştmnanın verileri i i tane açık uçlu soru içeren sınavdan elde edilmiştir. Bu çalışmada i i soru içinden seçilen 5 soru üzerinde durulmaktadır. Elde edilen bulgular erkek öğrencilerinkız öğrenc...
Examining 10th grade students’ problem solving processes in geometry using eye tracking technology
Malcı, Emine; Tokel, Saniye Tuğba; Department of Aerospace Engineering (2021-2-15)
This study examines the problem-solving strategies of 10th-grade high school students and changes in their eye movements during problem-solving in geometry. Eight 10th-grade students participated in this study. Spatial Ability Test (SAT) was applied to evaluate participants' spatial abilities. Participants were asked to solve six geometry problems on the computer and think aloud while solving problems. During problem-solving, participants' eye movements were recorded by an eye tracker. After the problem-sol...
The effect of 5e learning cycle model on tenth grade students’ understanding in the particulate nature of matter, epistemological beliefs and views of nature of science
Bektaş, Oktay; Geban, Ömer; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2011)
The purpose of this study is to probe whether there is a significant effect of 5E learning cycle model as compared to traditional instruction and gender on tenth grade students’ understanding in the particulate nature of matter concepts and their epistemological beliefs and to investigate whether there is an impact of 5E learning cycle model and traditional instruction in promoting the understanding of the nature of science. Pilot study was performed for the instruments in the between April and June 2009. T...
10th grade students conceptions about chemical change
Kıngır, Sevgi; Geban, Ömer (2014-03-01)
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin kimyasal değişim konusunda sahip oldukları kavramları ortaya çıkarmak ve bu kavramların okul türüne göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Çalışmaya Türkiye’nin büyük bir şehrinde bulunan bir Anadolu Lisesinde ve bir Genel Lisede öğrenim gören 10. sınıf öğrencileri (N = 100) katılmıştır. Daha önceden kimya derslerinde geleneksel yaklaşım esas alınarak kimyasal değişim konusu öğretilen bu öğrencilere iki basamaklı ‘Kimyasal Değişim Kavram Testi’ uygulanmıştır...
Diagnosis of eleventh grade students' misconceptions about geometric optic by a three-tier test
Kutluay, Yasin; Eryılmaz, Ali; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2005)
The main purpose of this study was developing a three-tier test for assessing 11th grade students̕ misconceptions about geometric optic. The accessible population was all 11th grade science students in Bayrampasa, Istanbul. While developing the test, interviews and open-ended tests were used to collect data to create the three-tier test. An interview questionnaire was developed based on the literature review. 15 11th grade students were interviewed by this questionnaire. Then, an open-ended test was created...
Citation Formats
B. Ubuz, “10 ve 11 sınıf öğrencilerinin geometride kavram yanılgıları ve cinsiyet farklılıkları,” Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, pp. 179–184, 1999, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/81536.