Birbirine Bağlı Hidro Pnömatik Süspansiyon Sistemlerinin Araç Performansına Etkisi

2015-06-17
Sağlam, Ferhat
Ünlüsoy, Yavuz Samim
Bu çalışmada birbirine bağlı Hidro-Pnömatik (HP) süspansiyon sistemlerinin araç performansına etkileri incelenmiştir. Öncelikle lastik tekerlekli bir aracın, birbirine bağlı HP süspansiyon sistemi ve bağımsız HP süspansiyon sistemi ile donatılmış matematiksel modelleri türetilmiştir. Daha sonra aracın düşey öteleme ve yunuslama hareketleri için direngenlik ve sönümleme ifadeleri, her iki süspansiyon sistemi ayrı ayrı ele alınarak elde edilmiş; direngenlik ve sönüm özellikleri birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonunda düşey yönde direngenlik ve sönümleme özelliklerinin her iki durumda belirgin bir farklılık göstermediği gözlemlenmiştir. Yunuslama durumunda ise, birbirine bağlanmış HP süspansiyon sisteminin, bağımsız HP süspansiyon sistemine göre daha yüksek direngenlik ve sönümlemeye neden olduğu görülmüştür. Bir sonraki aşamada, birbirine bağlanmış ve bağımsız HP süspansiyonlarla donatılan lastik tekerlekli bir askeri aracın atış performansı ve sürüş konforu yapılan benzetimlerle incelenmiştir. Benzetimler birbirine bağlı HP süspansiyon ile donatılmış aracın atış şokundan gelen bozucu kuvvetlere karşı daha iyi performans sergilediğini göstermiştir. Buna karşın yoldan gelen bozucu kuvvetlere karşı, bağlı HP süspansiyon ile donatılmış aracın, bağımsız HP süspansiyon ile donatılmış araca göre az da olsa performans kaybına uğradığı görülmüştür.

Suggestions

Rastgele Girdi Verili Korteweg-de Vries (KdV) için Sayısal Çözüm Yöntemleri
Yücel, Hamdullah; Çiloğlu, Pelin(2018-12-31)
Bilimin farklı alanlarında ortaya çıkan akışkanlar dinamiği, ısı transferi, kimyasal tepkimeler, petrol alan araştırmaları, radyoaktif maddelerin taşımacılığı, iklim bilimi ve yapısal mekanik gibi birçok fiziksel olay uygun başlangıç ve sınır koşulları ile birlikte kısmi türevli diferansiyel denklemler yardımıyla matematiksel olarak modellenebilir. Matematiksel modellerin simülasyonu sonucu elde edilen çıktılar sayesinde fiziksel sistemlerin karmaşık davranışlarını hakkında tahminler ve hipotezler öne sürül...
Development of a computer program for the analysis of fatigue crack growth
Dalgıç, Ali Murtaza; Bilir, Ömer Gündüz; Kadıoğlu, Suat; Department of Mechanical Engineering (2002)
In this study, a computer program is developed for fatigue crack propagation analysis of metal alloys and random fiber composites. The developed program takes the fatigue crack propagation experiment data in the form of crack length vs. number of cycles from the user. The user also, selects the crack geometry and defines loading conditions of the test specimen. Developed program analyze the experimental data and evaluates crack growth rate and stress intensity range. For the calculated or ready crack growth...
Interaction of hydrogen with titanium dioxide and palladium-titanium dioxide surface at low and high temperature
Yarar, Melis; Üner, Deniz; Department of Chemical Engineering (2022-1-20)
In this work, the role of Pd loading on the Pd morphology and subsequent reactivity of Pd/TiO2 catalyst for CO oxidation and titania surface reduction were investigated. 2D patches of Pd metal were identified on titania surface at low loadings (≤2%). 2D patches give rise to mild-temperature and low pressure reduction of titania surface. In the presence of 2D Pd room temperature reduction was studied with quantitative Temperature Programmed Reduction (TPR) measurement which revealed that 70% of titania surf...
Use of non-conventional time domain (td) nmr approaches for characterisation of gelatin based soft candies
Uğuz, Şirvan Sultan; Öztop , Halil Mecit; Özvural , E. Burçin; Department of Food Engineering (2020-8)
TD-NMR technique mostly involves the use of T1 (spin-lattice) and T2 (spin-spin) relaxation times to explain the changes occurring in food systems. However, these relaxation times are affected from many factors and might not always be the best indicators to work with in food related TD-NMR studies. In this thesis, to our knowledge, the non-conventional TD-NMR approaches of Solid Echo/Magic Sandwich Echo and Spin Diffusion in food systems were used for the 1st time. As the system of interest, soft conf...
Performans bazlı asfalt karışım deneylerinin yapılabilmesi için altyapı geliştirilmesi
Öztürk, Hande Işık; Güler, Murat(2018-12-31)
Bitümlü sıcak karışımlar (BSK) için performans deneylerinin gerekliliği uzun yıllar yapılan araştırmalar sonucunda bütün bitümlü sıcak karışım üreticileri, yetkililer ve araştırmacılar tarafından ortaya konmuştur. Bu proje kapsamında ODTU ulaştırma laboratuvarında önemli bir eksiklik olan performans deney altyapısının kurulması hedeflenmektedir. Laboratuvar şartlarında gerçekleştirilen bu performans deneyleri kısaca: karışımın sıcak, ılık ve soğuk iklim şartlarındaki tekerlek izinde oturma ve çatlak ol...
Citation Formats
F. Sağlam and Y. S. Ünlüsoy, “Birbirine Bağlı Hidro Pnömatik Süspansiyon Sistemlerinin Araç Performansına Etkisi,” 2015, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://www.makted.org.tr/bildiri_kitaplari.html.