Uçaklar Neden 400 Hz Elektrik Enerjisi Kullanır?

2010-11-01
SIWEP HAVACILIK DERGISI

Suggestions

Uçağın Taban Kirişine Robust Tasarım Uygulaması
Çelik, Alper; Güneş, Tamer; Kayhan, Mehmet; Tanbaşı, Uğur; Köksal, Gülser; Özdemirel, Nur Evin (2001-07-01)
Uçak sistemlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken çok sayıda değişken vardır. Tasarımcı bunlardan kontrol edebileceklerinin seviyelerini belirlerken, kontrolü dışındaki faktörlerin uçağın performansı üzerindeki etkilerini de hesaba katmalıdır. Bu çalışmada bir uçağın taban kirişinin optimal parametre değerleri robust tasarım metodolojisi kullanılarak elde edilmiştir. 800x600 Normal 0 false false false TR ZH-CN AR-SA ...
Optimization of types, numbers and locations of sensors and actuators used in modal analysis of aircraft structures using genetic algorithm
Pedramasl, Nima; Şahin, Melin; Acar, Erdem; Department of Aerospace Engineering (2017)
Aircraft structures are exposed to dynamic loads under service conditions and therefore, it is necessary to determine their dynamic characteristics. Dynamic characteristics of a structure can be determined using simulation-based methods such as finite element analysis (FEA) or test-based methods such as experimental modal analysis (EMA). In order to perform an EMA with reliable and high quality results, test equipment must be lightweight and have high accuracy. In addition, the sensors and actuators must be...
Uçak yapılarının modal analizlerinde kullanılacak algılayıcı ve uyarıcıların tip, adet ve konumlarının genetik algoritma ile optimizasyonu
Acar, Erdem; Pedraması, Nima; Şahin, Melin(2015)
Uçak yapıları gerçek çalışma koşulları altında yüksek dinamik yüklere maruz kalmakta vebu nedenle tasarımlarının yapılabilmesi için dinamik özelliklerinin belirlenmesi gerekmektedir.Yapının dinamik özellikleri sonlu elemanlar yöntemi gibi benzetim tabanlı yöntemler kullanılaraktahmin edilebileceği gibi, deneysel modal analizi (DMA) teknikleri uygulanarak da belirlenebilir. BirDMA sisteminin yapının dinamik performansı üzerinde olumsuz etkisinin olmaması için, busistemin hafif ve güvenilir olması gerekmekted...
Production and development of de/anti icing fluids for aircraft
Erdoğan, Barış; Uludağ, Yusuf; Department of Chemical Engineering (2008)
Aircraft are not allowed to take off prior to cleaning of snow and ice deposits that form on their surfaces under winter conditions to refrain from compromising flight safety. Water based solutions containing mainly ethylene or propylene glycol, or both, are employed either to remove the snow/ice layers or to provide protection against deposition of these layers. The first group of solutions, i.e. de-icing fluids, are Newtonian and have generally low viscosity so that right after their application they fall...
Uçakların yerdeyken kar ve buz kaplanmalarını engelleyici çözeltilerin geliştirilmesi ve üretimi
Bıçak, Niyazi; Uludağ, Yusuf; Körpe, Durmuş Sinan; Özgen, Serkan; Erdoğan, Barış; Bayram, Göknur(2008)
Bu çalışmada, buzlanma giderici ve önleyici çözeltilerin geliştirilmesi süreci ve akışlarının kararsızlık özellikleri incelenmiştir. Başlangıçta, çözeltiler içindeki kimyasal katkıların ve bunların çözeltilerin en önemli fiziksel özelliklerine olan etkileri incelenmiştir. Đlk olarak kimyasal katkılar, farklı ağırlık oranlarında glikol ve su karışımlarına birer birer eklenmiş ve başlı başına etkileri incelenmiştir. Daha sonra, fiziksel özelliklerdeki değişimler kimyasallar çöze...
Citation Formats
M. Şahin, “Uçaklar Neden 400 Hz Elektrik Enerjisi Kullanır?,” SIWEP HAVACILIK DERGISI, pp. 15–17, 2010, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/83360.