PISA’da başarı gösteren ülkelerin eğitim programlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi

2018-04-05
Bu çalışmanın amacı akademik başarı ile eğitim programlarına değerler eğitiminin dahil edilme durumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ülkelerin başarı durumları belirlenirken uluslararası bir değerlendirme aracı olan PISA sonuçları kullanılmıştır. Bu doğrultuda okuma, matematik ve fen alanlarında ortalamanın üzerinde performansa sahip olan otuz iki ülke belirlenmiştir. Belirlenen ülkelerin değerler eğitimine sahip olup olmamaları, müfredatları incelenerek veriye dahil edilecektir. Elde edilen verilere ek olarak Türk eğitim programında, değerler eğitimine yer verilme durumu da incelenecektir. Bulgular paylaşılırken belirlenen otuz iki ülke ve Türkiye karşılaştırılması yapılacaktır. Bu çalışma nitel bir çalışma olup yazılı kaynaklardan veri elde etme yöntemiyle yapılacaktır. Tarama yapılırken PISA sonuçlarını içeren raporlar, OECD raporları, ülkelere ait bakanlık siteleri ve bilimsel makalelerden faydalanılacaktır. Çalışma grubunu PISA 2015 sonuçlarına göre okuma, matematik ve fen alanlarında ortalamanın üzerinde başarı gösteren Singapur, Japonya, Estonya, Taipei (Çin), Finlandiya, Makao (Çin), Kanada, Vietnam, Hong Kong (Çin), B-S-J-G (Çin), Güney Kore, Yeni Zelanda, Slovenya, Avustralya, İngiltere, Almanya, Hollanda, İsviçre, İrlanda, Belçika, Danimarka, Polonya, Portekiz, Norveç, Amerika, Avusturya, Fransa, İsveç, Çek Cumhuriyeti, İspanya, Letonya ve Rusya ülkeleri oluşturmaktadır. Yukarıda belirtilen kaynaklar kullanılarak bu ülkelerin eğitim programları incelenecek ve değerler eğitimini içerme durumları saptanacaktır. Çalışma aşağıdaki araştırma soruları etrafında şekillenecektir. -PISA 2015 sonuçlarına göre başarı gösteren ülkelerin eğitim programlarında değerler eğitimine yer veriliyor mu? -Değerler eğitimini içeren eğitim programları ve uygulamaları belirlenen ülkelere göre farklılıklar gösteriyor mu?
Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, (5 - 06 Nisan 2018)

Suggestions

Ekonomik büyüme ve enflasyon sonuçları bakımından farklı kur rejimleri
Bayraktutan, Yusuf; Özkaya, Hilmi (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2009-6-1)
Bu çalışmanın amacı, farklı kur rejimlerinin makroekonomik performans sonuçlarını enflasyon ve büyüme bağlamında değerlendirmektir. 1975-2004 dönemi ve 97 ülkeyi kapsayan, resmi sınıflandırma ve panel veri analiz yöntemini benimseyen analizin sonuçlarına göre, en iyi enflasyon performansını sabit kur rejimleri ortaya koymaktadır. Farklı gelir grubuna ait ülkelerde analiz sonuçları değişmekte; gelir seviyesi arttıkça kur rejimleri arasındaki enflasyon performans farklılığı azalmaktadır. Buna karşılık, farklı...
THE EFFECT OF MATHEMATICS INSTRUCTION BASED ON FLOW THEORY PRINCIPLES ENHANCED WITH REALISTIC MATHEMATICS EDUCATION ON STUDENTS' ACHIEVEMENT, RETENTION, MOTIVATION AND FLOW STATE
Ay, Yasin; Aksu, Meral; Department of Curriculum and Instruction (2022-2)
The purpose of this study was to investigate the effect of mathematics instruction designed based on Flow Theory and RME on students’ achievement, retention, flow state and motivation. The study was conducted in 2017-2018 spring semester for 11 weeks at a state school in İzmir. In this study, quasi-experimental research design was used. After the groups were determined to be equivalent in the pretests, they were randomly assigned as experimental and control. The experimental group consisted of 37 students, ...
An investigation of pre-service mathematics teachers' semiotic representations and modeling routes in a mathematical modeling activity
Çetinbaş, Merve; Çetinkaya, Bülent; Department of Mathematics Education (2022-9-1)
This study aimed to examine the characteristics of pre-service mathematics teachers' mathematical modeling processes in terms of semiotic representations and the modeling routes varying within the scope of these characteristics. Participants were 13 pre-service teachers studying at a state university in Ankara and enrolled in an elective course entitled “Mathematical Modeling for Teachers.” Data were collected through a technology-integrated mathematical modeling activity. The pre-service mathematics teache...
A STUDY ON SOURCES AND CONSEQUENCE OF SCIENCE TEACHERS’ SELF-EFFICACY
Pehlivan, Merve; Sungur, Semra; Sungur, Semra; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2022-2-11)
The purpose of this study was to investigate the relationship between sources and the consequence of science teachers’ self-efficacy. Science teachers’ self-efficacy was measured in terms of self-efficacy for student engagement, classroom management, and instructional strategies. As sources of self-efficacy Bandura’s hypothesized sources (i.e. mastery experience, vicarious experience, verbal persuasion, and physiological and emotional states), years of experience, implicit beliefs of science ability, and jo...
Bellek Yanılsamaları Üzerinde Etkisi Olan Bireysel Ve Durumsal Değişkenlerin Belirlenmesi
Mısırlısoy, Mine(2009-12-31)
Bu çalışmanın amacı bellek yanılsamaları üzerinde etkisi olan bireysel ve durumsal değişkenlerin belirlenmesidir. Bellek yanılsamalarının altında yatan faktörlerin araştırılması ve belirlenmesi, yanılsamaları artıran durumsal faktörlerin ortadan kaldırılması ve bireysel faktörlerin kontrol edilebilmesi açısından önemlidir. Özellikle de görgü tanıklığı, polis sorgulamaları veya psikoterapi seansları gibi durumlarda bu etkenlerin önceden belirlenmesi kritik önem taşımaktadır. Bellek yanılsamalarının bilimsel ...
Citation Formats
F. E. Tonga and E. Sevinç, “PISA’da başarı gösteren ülkelerin eğitim programlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi,” Zonguldak, Türkiye, 2018, p. 34, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/84355.