Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitlik çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları
Date
2002-09-01
Author
Erbaş, Ayhan Kürşat
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
342
views
0
downloads
Cite This
Yapılan birçok çalışma göstermiştir ki, değişik okul ve sınıf düzeylerinde öğrencilerin temel Cebir kavramları (eşitlik çözümü, cebirsel ifadelerin kullanımı, problem çözme, ve değişken gibi birtakım temel cebir kavramlarını anlama) ile ilgili zorluk ve yanılgıları vardır. Bu çalışmada incelenen araştırma problemi, farklı okullardan bir grup Türk öğrencinin eşitlik çözmedeki başarı ve buna bağlı olarak karşılaştıkları güçlükler, yapılan hatalar, ve kavram yanılgılarıdır. Öğrencilerin başarıları arasında okul tipi, sınıf düzeyi ve bir önceki yıl matematik notuna göre anlamlı farklar bulunurken, cinsiyete göre karşılaştırıldığında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitlikleri/ denklemleri çözmek için kullandıkları yanlış kurallamalar belirlenmiştir. Buna göre, düşük başarı seviyesindeki öğrencilerde ve okullarda yapılan hatalar daha çok yanlış kurallamalar odaklı iken, orta ve yüksek başarı seviyesinde hataların daha çok aritmetiksel veya işlemsel olduğu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca ortalama başarı düzeyinin göreceli olarak daha yüksek olduğu okullarda öğrenci hataları daha iyi teşhis edilebilmiştir.
URI
http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Matematik/Bildiri/t225DA.pdf
https://hdl.handle.net/11511/84513
Conference Name
V. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi (16 - 18 Eylül 2002)
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Erken Okuryazarlık ile İlgili Görüşleri ve Staj Uygulamaları
Altun, Dilek; Erden, Feyza (2016-04-01)
Bu çalışma ile okul öncesi öğretmen adaylarının erken okuryazarlık kavramına ilişkin görüşlerinin ve staj uygulamalarında erken okuryazarlık becerilerini desteklemeye yönelik yer verdikleri etkinliklerin sayı ve çeşitliliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan sorular yoluyla toplanmıştır. Çalışmaya Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 81 okul öncesi öğretmen adayı katılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. ...
Yükseköğretimde akademik kendileşme (Academic Inbreeding) ve kurumsal habitusun inşası üzerine bir tartışma
Göktürk Ağın, Duygun; Kandemir, Anıl (2019-11-01)
This article develops a new framework that explains how academic inbreeding structures and practices produce institutional habitus and generate forms of institutional micro structures and practices at higher education institutions. In this study, we try to map the territory of institutional habitus with tracing its link to academic inbreeding practices and attempt to refine its encounters in diverse spheres of institutional life and higher education. In the first part, we review the current literature...
EFL instructors’ perceptions about teaching, social, and cognitive presences in online EFL classes after the outbreak of the COVID-19
Sütcü, Halime Feyza; Savaş, Perihan; Department of English Language Teaching (2021-8)
The current study aimed to investigate the EFL instructors’ perceptions about teaching, social, and cognitive presences in online classes after the outbreak of the COVID-19 pandemic within the CoI (Community of Inquiry) framework. Adopting a mixed methods design, the study had two basic tools, which are an online survey having a Likert Scale and online group interviews. In the first phase which was the quantitative stage, 72 EFL instructors participated and filled in the CoI questionnaire, which consists of...
Pre-service Science Teachers' Approaches to Classroom Assessment
Çayır, Ayşenur; Sungur, Semra; Department of Science Education (2022-9-2)
The main focus of this study to examine Turkish pre-service science teachers’ approaches to classroom assessment, their conceptions of assessment, and the link between their apporaches to and conception of assessment. For the purpose of the study, a mixed method research design was used. In quantitative part, 676 pre-service science teachers, who enrolled 12 universities in six regions of Turkey, participated. The adapted version of Approaches to Classroom Assessment Inventory was administered to participan...
Okul Öncesi Ve Okul Dönemindeki Çocuklarda Değerlendirici Anlatıcı Öğelerinin Kullanımının Zihin Kuramının Ve Ortaçlı Cümle Yapılarının Anlaşılmasının Gelişimi: Türkçe Konuşan Ve Türk İşaret Dili Kullanan Çocuklar Arası Karşılaştırma
Hohenberger, Annette Edeltraud(2012-12-31)
BAP-yazı Araştırmamızda, 3 ile 11 yaş aralığındaki Türkçe konuşan ve Türk İşaret Dili (TİD) kullanan çocukların anlatılarında değerlendirici anlatı öğelerinin gelişimi ve bu gelişimin zihin kuramı ve tümleç yantümcelerinin anlaşılması ile ilişkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. 3-4, 7-8 ve 10-11 yaş gruplarında 60 Türkçe konuşan ve 60 TİD kullanan tek dilli çocuktan ve kontrol grubunu oluşturan 10 Türkçe konuşan ve 10 TİD kullanan yetişkinden “Frog, where are you?” (Mayer, 1969) resimli hikaye kitabına ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. K. Erbaş, “Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitlik çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları,” presented at the V. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi (16 - 18 Eylül 2002), Ankara, Türkiye, 2002, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Matematik/Bildiri/t225DA.pdf.