Cansız Hayaller Gayri resmi Tarihimizin Şeyleşmiş İmajları

2015-12-01
Bu değini doktora sonrası memlekete dönüşte Cebeci Bitpazarı'yla beklenmedik bir karşılaşmanın sonucu "eski" fotoğraflar toplamaya başlayan yazarın bu pazarları bir toplu- mun resmi tarihçiliğini tamlayacak gayri-resmî bellek alanları olarak düşünmeye başlamasını hikaye etmektedir.
Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi

Suggestions

Marketable Emotions or Engaging Experiences: Towards a Conquest of Emotionality in Design
Kaygan, Harun (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2008)
This paper attempts an analysis of the body of texts offered within the boundaries of the design and emotion movement, in order to explicate the logic of marketing and advertising underlying its most prominent statements. In this manner, it is aimed to answer the question of novelty of the movement, as well as to evaluate whether the movement is capable of satisfying its declared aspirations; namely, providing the user with richer, more engaging and, therefore, prolonged experiences with products. This is r...
The Performance-Based Interlinked Model (PBIM) In Architectural Design: Exchanging Environmental, Structural And Spatial Parameters In The Early Design Stage
Yazıcı, Sevil (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2021-6-30)
The paper aims to present a model that generates a framework for incorporating different types of performance issues into the conceptual design to improve the decision-making process of students by extracting only the critical parameters and demonstrate its applicability in the context of architectural education. The proposed Performance-based Interlinked Model (PBIM) seeks to address the question of whether design and performance parameters can be evaluated together in the early design stage, where concept...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konuların öğretimi konusunda öz-yeterlik inançlarının, karakter ve değer algılarının geliştirilmesi.
Yılmaz Tüzün, Özgül; Çakıroğlu, Jale(2016-12-31)
Bu çalışmada ilköğretim fen bilgisi öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının SBK konularını öğretmeye yönelik öz-yeterlik inançlarının, karakter ve değer algılarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma ELE 440 Science-Technology-Society dersinin öğrencileri ile gerçekleştirilecektir. Bu bağlamda öğrenciler sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik bir dizi teorik (ders için sunumlar ve uzman seminerleri) sunumlar yapılacak ve sınıf için etkinlikler ve öğretim uygulamalar yapılacaktır.
The Effects religiousness on marital satisfaction and the mediator role of perceived marital problem solving abilities between religiousness and marital satisfaction relationship
Hünler, Olga Selin; Gençöz, Tülin; Department of Psychology (2002)
This study aimed at revealing the mediational role of perceived marital problem solving between religiousness and marital satisfaction relationship in a Turkish sample. The participants were 92 married couples, who were the parents of Middle East Technical University students. Hierarchical Regression Analyses were performed in order to test the mediational role of marital problem solving between religiousness and marital satisfaction relationship. Moreover, some additional Hierarchical Regression Analyses w...
Mimari Habitusun Eşiği Olarak İlk Yıl Mimari Tasarım Stüdyoları
Çil, Ela; Demirel-Özer, Sinem (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2021-6-30)
Bu çalışma ilk yıl tasarım stüdyosunu, mesleğe dair somut bilgi ve becerilerin aktarıldığı bir ortam olmanın ötesinde öğrencilerinin bir kültürden diğerine geçiş yaptığı bir eşik olarak ele almaktadır. Stüdyo derslerinin temel stratejisi olarak öne çıkan yürütücü ve öğrenci arasındaki stüdyo içi etkileşim meslek tarafından kabul edilen beğeni, kültür ve değer sistemlerinin aktarılmasında kritik rol oynar. Bu yazı, Türkiye’de mimarlık eğitimi vermekte olan 14 üniversitenin mimarlık fakültelerini kapsayan ara...
Citation Formats
B. C. Zırh, “Cansız Hayaller Gayri resmi Tarihimizin Şeyleşmiş İmajları,” Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi, pp. 211–229, 2015, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/84803.