Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Görme Engelli Öğrencilerin 9 Sınıf Fizik Öğretim Programı Kazanımlarının Kendilerine Uygunluğu Konusu Hakkındaki Fikirleri
Date
2012-12-09
Author
Garip, Belkıs
Eryılmaz, Ali
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
216
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/85451
Conference Name
3. Uluslar arası Kör ve Az Görenlerin Eğitimi, Rehabilitasyon Sorunları ve Çözüm Önerileri Sempozyumu, (7 - 09 Aralık 2012)
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Language Teacher Cognition and Professional Teacher Identity Formation of Teachers of Students with Visual Impairments : a case study
Çınarbaş, Halil İbrahim; Daloğlu, Ayşegül; Department of English Language Teaching (2022-10)
International and national initiatives encourage celebrating diversity in the field of education, yet available literature shows the experiences of teachers of students with disabilities are often overlooked, if not marginalized. Thus, this study aimed to explore language teacher identity and cognition of teachers of students with visual impairment in the context of a School for the Blind. The setting of this case study is a public School for the Blind in Ankara. Interviews, observations, field notes, and l...
Görme Engelli Öğrencilerin Bazı Lise Fizik Konularının Öğreniminde Kullanabilecekleri Ders Aracı Tasarımı Ve Geliştirilmesi.
Eryılmaz, Ali(2010-12-31)
Kapsam Lise fizik öğretim programına uygun ve görme engellilerin kullanabileceği, üretimi ve kullanımı kolay ders araçlarını alandan bulmak gerekiyorsa tasarlamak, deneyerek geliştirmek ve ürün haline getirmek temel amacımızdır. Uluslararası alanda fizik öğretiminde kullanılan bazı ders araçlarının özellikleri incelendiğinde iki temel grup karşımıza çıkmaktadır: 1. Sesli materyaller 2. Dokunsal materyaller Sesli materyaller, dokunsal hale getirilemeyen konuların anlatımında kullanılmaktadır. Bu malzemeler k...
Görme Engelli Öğrenciler İçin Erişilebilir Soru Tasarımı: Şekilli Soru Örneği
Öden Acar, Arzu; Eryılmaz, Ali (null; 2017-09-14)
Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) gibi sınavlarda görme engelli adaylardan okuyucu yardımı talep edenlere şekil, grafik, tablo, resim gibi görsel verilerin yer aldığı sorularla, karmaşık ifade içeren sorular sorulmamaktadır. Sosyal bilimlerden özellikle coğrafya, temel matematikte geometri, fen bilimlerinde fizik, kimya ve biyoloji alanlarında ise pek çok görsel veri içeren soru bulunmaktadır. Bu sorular okuyucu yardımı talep eden görme engelli öğrencilerin kitapçıklarınd...
Görme engelli bireylerin yabancı dil kelime bilgilerinin geliştirilmesi: tasarım tabanlı araştırma yaklaşımı
Gül, Abdülmenaf; Kamalı Arslantaş, Tuğba; Yasan Ak, Nehir; Yurdagül, Cemil; Yıldırım, Zahide (DergiPark, 2018-01-01)
Bu araştırmanın amacı görme engelli bireylerin İngilizce kelimelerin doğru yazılışını öğrenmeleri için erişilebilir web ve mobil öğrenme ortamının geliştirilmesi ve bu ortamların görme engelliler için etkililiğinin araştırılmasıdır. Çalışmada tasarım tabanlı araştırma yaklaşımı kullanılmış ve üç döngü uygulanmıştır. İlk iki döngüde web sitesinin gelişim süreci tamamlanmış ve üçüncü döngüde mobil uygulama geliştirilmiştir. Çalışmaya uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 11 yetişkin görme engelli katılmıştır. V...
The Design and implementation of a web-based english vocabulary drill program for visually impaired students
Kamalı Arslantaş, Tuğba; Yıldırım, İbrahim Soner; Altunay Arslantekin, Banu; Department of Computer Education and Instructional Technology (2017)
The main aim of this study was to design, develop and test the instructional effectiveness of web-based English vocabulary drill program developed for 8th grade visually impaired students. In this respect, this study focused on the design principles of the program and the contribution of the study on student success on spelling and semantics. The instructional model guiding the development process of the program was Rosenshine’s explicit teaching model. Depending on the nature of the study, design-based res...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Garip and A. Eryılmaz, “Görme Engelli Öğrencilerin 9 Sınıf Fizik Öğretim Programı Kazanımlarının Kendilerine Uygunluğu Konusu Hakkındaki Fikirleri,” presented at the 3. Uluslar arası Kör ve Az Görenlerin Eğitimi, Rehabilitasyon Sorunları ve Çözüm Önerileri Sempozyumu, (7 - 09 Aralık 2012), 2012, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/85451.