PRE-SERVICE TEACHERS’xx GOALS FOR INTEGRATING TECHNOLOGY INTO TEACHING MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS

2018-04-28

Suggestions

Pre-service Teachers’ Management of Word Searches of Learners in Teacher-Led EFL Classrooms
Balıkçı, Gözde; Seferoğlu, Gölge (null; 2018-07-15)
Öğrenme rotaları temelli öğretimde öğretmen adaylarının matematiksel alan bilgilerini yeniden yapılandırmaları
Yılmaz, Zuhal; Haser, Çiğdem (2018-01-01)
Çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının eşpaylaşım konusu ile ilgili matematiksel alan bilgilerini (MAB) öğrenme rotaları temelli bir öğretim ortamında nasıl yeniden yapılandırdıklarını incelemektir. Bu bağlamda dokuz öğretmen adayı ile bir öğretim deneyi eşpaylaşım öğrenme rotası kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları, adayların mevcut kavram yanılgı ve hatalarını düzelttiklerini ve bu yanılgı ve hataların altında yatan sebepleri açığa çıkardıklarını ortaya koymaktadır. Aynı zamanda, ...
Pre-service teachers' goals for integrating technology into teaching middle school mathematics
Dilberoğlu, Merve; Yılmaz, Ayşenur; Sevinç, Şerife; Akyüz, Didem (null; 2018-05-01)
Pre-Service Science Teachers’ Conceptions of STEM Education
Güler, Fulden; Çakıroğlu, Jale; Yılmaz Tüzün, Özgül (null; 2017-08-25)
Pre-service Teachers’ content and pedagogical content knowledge structures about multiplication algorithm and area-perimeter relations: What is the role of teaching methods courses?
Koc, Yusuf; Işıksal Bostan, Mine; Sevinç, Şerife; Çakmak, Sedanur; Bulut, Safure (2010-05-04)
This study attempts to illuminate the effect of mathematics teaching method courses on preservice teachers’ content knowledge (CK) and pedagogical content knowledge (PCK) about multiplication algorithm and area-perimeter relations. The study was conducted in the school of education of a large public university in Turkey. Twenty-seven pre-service mathematics teachers participated in a two-semester research study which is based on the data collected from two teaching methods courses; general teaching methods ...
Citation Formats
M. Dilberoğlu, Ş. Sevinç, and D. Akyüz, “PRE-SERVICE TEACHERS’xx GOALS FOR INTEGRATING TECHNOLOGY INTO TEACHING MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS,” 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/86364.