Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
Date
2018-10-04
Author
Kınık, Elif
Rakunt, Melek Gözde
Öztekin, Ceren
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
146
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/86490
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarina Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalışması
Taneri, Pervin Oya (2020)
Her meslekte olduğu gibi eğitim alanında görev yapanların da hızla gelişen teknolojiyi takip etmeleri ve bu yenilikleri mesleklerine uyarlamaları günümüzün en önemli gereklerinden biri haline gelmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için sadece sınıfların yeni teknolojilerle donatılması yeterli değildir; bu teknolojilerin sınıflara başarıyla entegre edilmesi gereklidir. Öğretmenlerin yenilikçi öğretim yaklaşımlarını ve eğitim teknolojilerini benimsemeleri, bu yaklaşım ve tekno...
Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalışması
Taneri, Pervin Oya; ERDEM, NURİ (2020-07-01)
Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalişmasi
Taneri, Pervin Oya (2020-2-01)
Her meslekte olduğu gibi eğitim alanında görev yapanların da hızla gelişen teknolojiyi takip etmeleri ve bu yenilikleri mesleklerine uyarlamaları günümüzün en önemli gereklerinden biri haline gelmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için sadece sınıfların yeni teknolojilerle donatılması yeterli değildir; bu teknolojilerin sınıflara başarıyla entegre edilmesi gereklidir. Öğretmenlerin yenilikçi öğretim yaklaşımlarını ve eğitim teknolojilerini benimsemeleri, bu yaklaşım ve te...
Poverty mapping with geographic information systems : a case study in Keçiören district, Ankara
Kalaycıoğlu, Mehmet; Işık, Oğuz; Department of Geodetic and Geographical Information Technologies (2006)
In the world today and in Turkey, poverty and its alleviation has become an important issue. As a result, detailed studies for the identification of poverty need to be done. In the recent years, the spatial aspect of the multidimensional character of poverty is gaining significance. For this purpose, in this thesis, spatial aspects of poverty are tried to be analysed using Geographic Information Systems (GIS) in the case of Keçiören District in Ankara. Firstly, a digital map of the spatial distribution of t...
Development of free/libre and open source spatial data analysis system fully coupled with geographic information system
Kepoğlu, Volkan Osman; Düzgün, H. Şebnem; Department of Geodetic and Geographical Information Technologies (2011)
Spatial Data Analysis (SDA) is relatively narrower and constitutes one of the areas of Spatial Analysis. Geographic Information System (GIS) offers a potentially valuable platform for supporting SDA techniques. Integration of SDA with GIS helps SDA to benefit from the data input, storage, retrieval, data manipulation and display capabilities of GIS. Also, GIS can benefit from SDA techniques in which the integration of these techniques can increase the analysis capabilities of GIS. This integration serves fo...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Kınık, M. G. Rakunt, and C. Öztekin, “Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi,” 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/86490.