Engellilerin Bağımsız Yaşayabilme ve Topluma Dâhil Olma Hakkı: Ayrışma-Bireyleşme Süreci ve Psikolojik İyilik Hali

2018-01-01
Ünal, Beyza
Gençöz, Tülin
Türkiye Klinikleri Psikoloji - Özel Konular

Suggestions

A Toolkit For Detecting And Eliminating The Barriers That People With Disabilities Face In The Built Environment: The Case Of Slovenia, Europe
Kerbler, Boštjan (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2012-12-1)
Erişilebilir yapılı çevre, engelli bireylerin en önemli haklarından birisidir. Bu, onların topluma eşit ve etkin katılımlarını sağlar. Bu nedenle, yapılı çevrede bulunan tüm ayrımcı unsurları gidermek ve çeşitli engelleri ve diğer sınırlamaları ortadan kaldırmak amacıyla birçok yasa ve yönetmelik kabul edilmiştir. Bu makale, yazarın geçmişte yürüttüğü, şimdiye kadar bu amaçları uygulamaya geçirmek konusunda çok az şey yapıldığını ve engellilerin ulaşılabilir yapılı çevreye katılım hakkının hala sağlanamadığ...
Engelli Bireylere Yönelik Tutumların İncelenmesi: ODTÜ Örneği
Sümer, Zeynep; Demirok, İpek(2014-12-31)
Bu çalışmanın temel amacı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde (ODTÜ) öğrenim görmekte olan öğrencilerin yanı sıra akademik ve idari personelin engelli bireylere yönelik tutumlarını incelemektir. Yapılacak bu çalışmanın öncelikli olarak Engelsiz Üniversite Birimleri’nin çalışmalarına ve bir bütün olarak yükseköğretimde engellerin kaldırılmasına yönelik çıkarımları olacağı öngörülmektedir.
Engelliler ve Afet
Erdur Baker, Özgür; Yıldırım, Zahide(2020)
Erkeklerin Cinsiyetçiliğe Tepkileri: Meşrulaştırma, Kendini Suskunlaştırma, Yüzleşme ve Kolektif Hareket
Sakallı, Nuray; RUMELİ, YAĞMUR; Şahin, Merve Nur (2022-04-01)
Engelli Bir Üniversite Öğrencisinin Deneyimleri: İki Farklı Analiz Yöntemiyle Değerlendirme
Atabey, Cemile Müjde; Öz, Bahar (2018-06-01)
Citation Formats
B. Ünal and T. Gençöz, “Engellilerin Bağımsız Yaşayabilme ve Topluma Dâhil Olma Hakkı: Ayrışma-Bireyleşme Süreci ve Psikolojik İyilik Hali,” Türkiye Klinikleri Psikoloji - Özel Konular, pp. 42–52, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/86564.