Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Endüstri Destekli Eğitim Projelerinde Tasarım Sürecini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Değerlendirmesine Dayalı Bir Vaka Çalışması
Date
2006-06-22
Author
Hasdoğan, Gülay Fatma
Börekçi, Naz Ayşe Güzide Z.
Korkut, Fatma
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
33
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/88092
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Temsil Araçlarının Kullanımı ve Proje Geliştirme Süreci Üzerine Değerlendirme
Karadoğaner, Alper; Börekçi, Naz Ayşe Güzide Z. (null; 2018-09-01)
Endüstri 4.0 İçin Özelleştirilmiş Bir Süreç Modelleme ve Yönetim Çatısı
Koçyiğit, Altan; Gökalp, Mert Onuralp; Topcu, Aybüke Kübra; Yandık, Yücelen Bahadır; Şener, Umut; Tıltak, Damla; Kayabay, Kerem; Eren, Pekin Erhan(2018-12-31)
Bu projede Endüstri 4.0 uygulamalarında kullanılmak üzere bir süreç modelleme ve süreç yönetim çatısı geliştirilecektir. İlk olarak mevcut iş süreci modelleme yaklaşımlarından biri seçilerek Endüstri 4.0 özelinde genişletilecektir. Bu kapsamda Siber-Fiziksel Sistemler, Nesnelerin İnterneti, veri analitiği unsurları üretim süreçleriyle ilişkilendirilecektir. Sonrasında Endüstri 4.0 uygulamalarına yönelik olarak özelleştirilen iş süreci modelleme yaklaşımını destekleyen ve büyük veri platformlarıyla bütünleşt...
3d virtual worlds as new learning environments for industrial design studio courses
Güngör Boncukçu, Itır; Ünlü, Canan Emine; Department of Industrial Design (2015)
Virtual worlds are 3D simulated environments which are shared with multi-users simultaneously via avatars. The primary purpose of this study is to discuss potentials and barriers of virtual worlds in terms of industrial design education. For this purpose, firstly with an extensive literature review study, virtual world applications especially in higher education and for design education were scrutinized by means of the design process. This study showed that many areas including several design branches have ...
Endüstriyel Kontrol Uygulamaları için Komut Üretim Yöntemleri
Yaman, Ulaş; Dölen, Melik; Koku, Ahmet Buğra (2009-10-16)
Mixed Reality Technologies for Enriching Presentations in Industrial Design Education
Topal, Başak; Börekçi, Naz Ayşe Güzide Z.; Department of Industrial Design (2021-8-13)
Mixed Reality (MR) has developed rapidly in recent years, causing the technology to move out of the preserve of large budgets and significant infrastructure, into an accessible and affordable visualization tool capable of running on a smart phone. However, the usage of this technology for superimposing digital content such as 3D models and images onto the real world, has not been sufficiently explored in industrial design for presentation purposes. The first part of this study is an assessment of final pres...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. F. Hasdoğan, N. A. G. Z. Börekçi, and F. Korkut, “Endüstri Destekli Eğitim Projelerinde Tasarım Sürecini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Değerlendirmesine Dayalı Bir Vaka Çalışması,” 2006, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/88092.