Endüstri Destekli Eğitim Projelerinde Tasarım Sürecini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Değerlendirmesine Dayalı Bir Vaka Çalışması

2006-06-22

Suggestions

Product Induced Home Accidents: A Search For Safer Designs
Hasdoğan, Gülay (1992-1-1-2)
Designers usually begin the design process with some presumptions about the potential users or the consumers which aid them in-making predictions about the final product’s interaction with its user. Such presumptions may finally turn out to mismatch the actual usage. In specific usage environments, as in the home, where the user is untrained, the evidence of the outcome of mismatch is often readily observable. Accidents can be thought ofas examples ofsuch mismatches. Causes ofan accident may indicate to a d...
Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Temsil Araçlarının Kullanımı ve Proje Geliştirme Süreci Üzerine Değerlendirme
Umulu, Sıla; Korkut, Fatma (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Kullanıcı olarak çocuklar ve onlar için ürün tasarlayan yetişkinler olarak tasarımcılar, dünyayı farklı biçimlerde deneyimlemenin yanı sıra farklı entelektüel niteliklere sahiptirler. Bu nedenle, çocukların tasarım sürecine katılımcı olarak davet edilmesi, bu özel kullanıcı grubu hakkında bir anlayış geliştirmek açısından önem taşır. Bu çalışma, endüstriyel tasarım eğitiminde tasarım sürecinin erken aşamalarını ele almaktadır ve çocukların ihtiyaç ve tercihlerini anlamalarında endüstriyel tasarım lisans öğr...
Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Temsil Araçlarının Kullanımı ve Proje Geliştirme Süreci Üzerine Değerlendirme
Karadoğaner, Alper; Börekçi, Naz Ayşe Güzide Z. (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Endüstriyel tasarım eğitiminde, tasarım öğrencilerinin projelerini etkileyen çeşitli faktörler bulunmaktadır. Ürün geliştirme sürecinde kullanılan temsil araçları (çizim, yazı, grafik, taslak maket, üç boyutlu model ve benzeri) tasarım projelerinin gelişiminde önemli rol oynamaktadır. Kullanılan bu temsil araçları, süreçte birbirlerini desteklemekte, tasarım projelerinde geliştirilen ürünlerin özelliklerinin (ürün formu, ürün mekanizması, kullanıcı arayüzü ve benzeri) gelişim sürecini ve masa kritiklerini f...
Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Proje Tanımı Belgesinin İşlevi, Kullanımı ve Önemi Üzerine Bir Çalışma
Kapkın, Engin (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Endüstri 4.0 İçin Özelleştirilmiş Bir Süreç Modelleme ve Yönetim Çatısı
Koçyiğit, Altan; Gökalp, Mert Onuralp; Topcu, Aybüke Kübra; Yandık, Yücelen Bahadır; Şener, Umut; Tıltak, Damla; Kayabay, Kerem; Eren, Pekin Erhan(2018-12-31)
Bu projede Endüstri 4.0 uygulamalarında kullanılmak üzere bir süreç modelleme ve süreç yönetim çatısı geliştirilecektir. İlk olarak mevcut iş süreci modelleme yaklaşımlarından biri seçilerek Endüstri 4.0 özelinde genişletilecektir. Bu kapsamda Siber-Fiziksel Sistemler, Nesnelerin İnterneti, veri analitiği unsurları üretim süreçleriyle ilişkilendirilecektir. Sonrasında Endüstri 4.0 uygulamalarına yönelik olarak özelleştirilen iş süreci modelleme yaklaşımını destekleyen ve büyük veri platformlarıyla bütünleşt...
Citation Formats
G. F. Hasdoğan, N. A. G. Z. Börekçi, and F. Korkut, “Endüstri Destekli Eğitim Projelerinde Tasarım Sürecini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Değerlendirmesine Dayalı Bir Vaka Çalışması,” 2006, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/88092.