Uluslar arası ÇED Yükümlülüğü”, T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 8-10 Kasım 2013, İstanbul Kongre Merkezi, Bildiri Kitabı, s. 107-112,

2013-11-08

Suggestions

College adjusment of international students: the role of gender, acculturative stress, coping skills, cultural distance, and perceived social support
Otlu, Fatma Nihal; Sümer, Zeynep; Department of Educational Sciences (2010)
The purpose of the present study is to investigate the role of gender, acculturative stress, coping skills, cultural distance, and perceived social support in predicting college adjustment scores of international students who attend universities in Ankara. The sample of the study consisted of 170 (135 males and 35 females) volunteered international students from one private and four state universities in Ankara. A Personal Data Sheet developed by the researcher, Student Adaptation to College Questionnaire (...
Uluslararası Sivil Toplum Örgütleri ve Ailenin Korunması: Tanınma ve Yeniden Bölüşüm
Bahçecik, Şerif Onur (; 2019-12-24)
Amerikalı toplum kuramcısı Nancy Fraser, 1990’lı yıllarda yayımlanan ünlü makalesinde günümüzün siyasal çatışmalarının iki temel adalet mücadelesi mantığı temelinde analiz edilebileceğini iddia etmiştir. Bunlar bölüşüm ve tanınma mücadeleleridir. Bölüşüm mücadeleleri adaletin ekonomik yanına odaklanırken tanınma mücadeleleri de kimlikler ve toplumsal değerlere odaklanmıştır. Görüngesel ikicilik (perspectival dualism) olarak adlandırılan bu yaklaşım toplumsal adalet tartışmaları üzerinde önemli bir etki yapa...
Uluslararası İklim Değişikliği Müzakereleri ve Türkiye: Paris İklim Anlaşması Süreci
Güneş, Şule; Savaşan, Zerrin (2017-07-05)
Uluslararası İlişkiler Disiplini ve Niteliksel Yöntem: Türkiye’de Göç Çalışmaları Örneği
Göçer Akder, Derya; Şenyuva, Özgehan (2021-09-01)
Bu çalışma Türkiye’de Uluslararası İlişkiler (Uİ) Disiplini’nin niteliksel yöntemle kurduğu ilişkiyi göç alanında Türkiye’deki Suriyelilerle ilgili yürütülen çalışmalar örneği bağlamında irdelemektedir. Türkiye’de Suriyelilerin sayısının dört milyona yakın olması ve ülkenin hemen her yerinde bulunmaları nedeniyle Uİ disiplininde pek kolay görülmeyen yöntemsel çeşitliliğe zemin hazırlayan bir durum ortaya çıkmıştır. Konunun önemi ve popülerliği nedeniyle her gün artan sayıda makale, rapor, anal...
Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongrelerindeki fizik eğitimi çalışmalarının içerik analizi
Kanlı, Uygar; Gülçiçek, Çağlar; Göksu, Volkan; Önder Çelikkanlı, Nuray; Oktay, Özlem; Eraslan, Funda; Eraslan, Funda; Eryılmaz, Ali; Güneş, Bilal (2014-02-01)
Bu çalışma; fizik eğitimindeki araştırma eğilimlerini belirlemek için, 1994-2012 yılları arasında Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerinde tam metni basılan fizik eğitimi çalışmalarını içerik analizi yöntemi ile incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda; taranan 735 çalışmadan 282 çalışma, yazarların demografik özellikleri (sayısı, cinsiyeti, bağlı olduğu kurum vb.), genel çalışma temaları, çalışılan fizik konuları, araştırma yöntemleri, örnekleme yöntem ve sayıları, veri toplama araçl...
Citation Formats
Ş. Güneş, “Uluslar arası ÇED Yükümlülüğü”, T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 8-10 Kasım 2013, İstanbul Kongre Merkezi, Bildiri Kitabı, s. 107-112,” presented at the Uluslararası Çevresel Etki Değerlendirmesi Kongresi, T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 8-10 Kasım 2013, İstanbul Kongre Merkezi, Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 2013, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/90444.