Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Onarılmış/güçlendirilmiş betonarme kirişlerin deprem davranışı
Date
1999-09-03
Author
Aykaç, Sabahattin
Tankut, Tuğrul
Ogün, Faruk
Can, Hüsnü
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
108
views
0
downloads
Cite This
Düşey yükler altında yetersizliği anlaşılmış veya hasar görmüş olan betonarme kirişlerin, içinde yeni donatı olan bir beton katmanla, bir veya iki yüzünden güçlendirilmesi/onarılması sıklıkla uygulanan bir yöntemdir. Bu yöntemle güçlendirilmiş/onarılmış betonarme kirişlerin tek düze veya yinelenir yükler altındaki davranışı bilinmesine rağmen, deprem yükleri altında ne denli başarılı bir davranış gösterdiği yeterince bilinmemektedir. Bu çalışmanın amacı, kirişlerin depreme karşı güçlendirilmesi/onarılması için bir yöntem araştırmak değildir. Bu çalışmada başka nedenlerle, katman ekleme tekniği ile güçlendirilmiş/onarılmış betonarme kirişlerin depremi benzeştiren tersinir yinelenir yükler altındaki davranışı araştırılmıştır. Ayrıca sonradan eklenen kiriş boyuna donatısını kenetleme yöntemlerinin davranış ve dayanım üzerindeki etkileri de araştırılmıştır. Araştırma sonunda katman ekleme tekniği ile güçlendirilmiş/onarılmış betonarme kirişlerin depremi benzeştiren tersinir yinelenir yükler altında başarılı bir davranış sergilediği görülmüştür. Ağır hasar sonrası onarılmış (diriltilmiş) kirişlerde ise yeterli bir süneklik gözlenmediği için sınırlı bir başarı elde edilmiştir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/95507
Collections
Department of Civil Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
A Numerical Study on the Behaviour of Suction Bucket Foundations for Offshore Wind Turbines under Cyclic Loading
Yılmaz, Seyit Alp; Bakır, Bahadır Sadık; Taşan, Hacı Ercan; Department of Civil Engineering (2021-5-24)
Suction bucket foundations simply consist of a cylinder skirt and a top plate, usually made of steel and installed by the assist of suction are a relatively new and economically favorable solution for offshore wind turbines which are exposed to high lateral loads from winds and waves both of which have cyclic characteristic. Understanding the behaviour under the effect of complex cyclic load environment is essential to assess the design requirements of bucket foundations. Deformations and pore pressures may...
Doğal zeolitlerin inşaat endüstrisinde kullanımı
Turanlı, Lutfullah; Yücel, Hayrettin; Güncüoğlu, Cemal M.; Çulfaz, Ali; Uzal, Burak(2007)
İnşaat sektöründe önceleri boyutlandırılmış yapı taşı olarak kullanılan doğal zeolitlerin , son yıllarda çimento/betonda ilave bağlayıcı katkı malzemesi olarak ve bunun yanı sıra hafif agrega olarak kullanımı daha yaygın hale gelmeye başlamıştır. Öte yandan doğal zeolit içeren çimento ve beton sistemlerinin hidratastonu ve özellikleri konusunda literatürde kısıtlı bilgi bulunmaktadır. Özellikle Türkiye’deki başlıca doğal zeolit rezervlerine ait malzemeleri içeren çimento ve beton sis...
Büyük Oranda Şekil Değiştirebilen Bir Hibrid Firar Kenarı Kontrol Yüzeyinin Tasarımı ve Analizleri
İlhan Ozan, Tunçöz; Yosheph, Yang; Gürses, Ercan; Şahin, Melin; Özgen, Serkan; Yaman, Yavuz (2015-10-23)
It is envisioned that the fully morphing wings and/ or control surfaces, as they can increase the aerodynamic efficiency of the airplanes in every phases of the flight, could play significant role in the reduction of pollution in environment and also make airplanes always fuel efficient. In this study, the design and analyses of a fully morphing trailing edge control surface, which is developed within the scope of CHANGE Project, are presented. The Project was a 7th Framework Programme Project of European C...
Mevcut binalar için güçlendirme yöntemleri geliştirilmesi
Tankut, Tuğrul; Akyüz, Uğurhan; Ersoy, Uğur; Özcebe, Güney; Karadoğan, Faruk; İlki, Alper; Yüksel, Ercan; Özden, Şevket; Baran, Mehmet; Özdemir, Gökhan; Demir, Cem(2005)
Bugün ülkemizde ve diğer ülkelerde yaygın olarak uygulanan "sistem iyileştirmesi" yöntemi, dayanımı ve rijitliği yetersiz çerçevelerin bazı gözlerinin betonarme dolgu ile doldurularak yeni bir yatay yük taşıyıcı sistemi olmuşturulması olarak tanımlanabilir. Ülkemizde bugün karşılaşılan en önemli sorunlardan biri de hasar görmemiş ve kullanılmakta olan çok sayıda zayıf binanın depreme dayanıklı duruma getirilmesidir. Bu binaların güçlendirilmesinde, "sistem iyileştirmesi" yönteminin ...
Yüksek dayanımlı betondan yapılan betonarme elemanların dayanım ve davranışlarının incelenmesi
Özcebe, Güney; Ersoy, Uğur; Tankut, Tuğrul(1995-02-01)
Betonarme yapılar ile ilgili yürürlükteki yönetmeliklerin yüksek dayanımlı beton, YDB, kullanılarak hazırlanan elemanlar için geçerliliklerinin araştırılması gerekmektedir. Bu bildiride ODTÜ'nde bu amaca yönelik başlatılmış olan geniş kapsamlı deneysel bir çalışmanın detayları verilmekte, deneysel verilerin değerlendirmesi yapılmakta, sonuçlar sunulmakta ve öneriler yapılmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde YDB ile yapılan betonarme elemanların minimum eğilme ve kesme donatısı gereksinimleri deneysel olarak a...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Aykaç, T. Tankut, F. Ogün, and H. Can, “Onarılmış/güçlendirilmiş betonarme kirişlerin deprem davranışı,” 1999. Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/95507.