Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Mimarlık ve Makina Mühendisliği Bölümleri Eğitim Yaklaşımlarının Piaget Sonrası Bilişsel Aşamaların Gelişimine Etkisi
Download
utak2016-OTURUM 5-Eğitim 265-276.pdf
Date
2016
Author
Kaya, Nazife Aslı
Çıkış, Şeniz
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
146
views
220
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı eğitim yaklaşımlarının Piaget sonrası bilişsel aşamaların gelişimi üzerine etki edip etmediğini saptamaktır. Bunun için, tasarım kökenli ve farklı eğitim yaklaşımlarına dayanan iki eğitim bölümü veri kaynağı olarak belirlenmiştir. Bunlardan ilki olan mimarlık eğitimi, konstrüktivist eğitimi temsilen, makine mühendisliği eğitimi ise pozitivist eğitim yaklaşımını temsilen bu araştırmaya konu edilmiştir. Çalışmada, mimarlık ve makine mühendisliği birinci ve dördüncü sınıfta okuyan toplam 42 öğrenci, bilişsel düzeylerinin tespiti amacıyla, Social Paradigm Belief Inventory (SPBI) (Sosyal Paradigma İnancı Envanteri) isimli anketi cevaplandırmışlardır. Bu yolla eğitimine yeni başlayanlar ile eğitimini tamamlamak üzere olan öğrencilerin bilişsel düzeylerinde oluşan fark tespit edilerek, eğitim yaklaşımlarının Piaget sonrası bilişsel aşamaların gelişimine etkisi karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuç konstrüktivizm mimarlık eğitimin, pozitivist makine mühendisliği eğitimine göre Piaget sonrası bilişsel aşamaların gelişiminde daha etkili olduğudur.
Subject Keywords
Eğitim
,
Tasarım eğitimi
,
Bilişsel aşamalar
,
Piaget
,
Sosyal paradigma inancı envanteri
URI
https://utak.metu.edu.tr/utak-2016/
https://hdl.handle.net/11511/97832
Conference Name
UTAK Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı
Collections
Department of Industrial Design, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Tasarım Sürecinde Kullanılan Fikir Geliştirme Yöntemlerinin Etkisini Nicelik Yönünden Değerlendirmek İçin Bir Ölçüm Tekniği Önerisi
Bayırlı, Ümit; Börekçi, Naz Ayşe Güzide Z. (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Ürün geliştirme süreci içerisinde fikir geliştirme aşaması, sürecin geri kalanına ve son ürüne olan etkisi bakımından kritik öneme sahiptir. Bu aşamada tasarımcılardan olabildiğince fazla sayıda, yenilikçi ve çeşitlilik sunan fikirler geliştirmeleri beklenir. Bu beklentiyi karşılamak ve özellikle tasarım öğrencilerine destek olmak amacıyla pek çok fikir geliştirme yöntemi ve aracı geliştirilmiştir. Bu yöntem ve araçlar kullanılabilirlik, uygulanabilirlik ve etkileri bakımından test edilmelidirler. Ancak, ge...
Tasarım Öğrencisinin Öğrenme Süreçlerinde Sosyal Medya Etkisi: Bir Araştırma Ve Sergileme Aracı Olarak Instagram
Tüfek Şerifoğlu, Tuğçe Ecem; Efilti, Pelin (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Sosyal medyanın gündelik yaşantının ayrılmaz bir parçası haline gelmesi ile birlikte, bu plat formların tasarım alanında da çeşitli amaçlarla kullanılmaya başlandığı gözlemlenmektedir. Özellikle, görsel paylaşım platformu olarak ortaya çıkmış olan Instagram uygulaması, görsel ve metin tabanlı bilgi verme potansiyeli ile tasarım süreçlerine katkı sağlayan bir kaynak haline gelmiş, araştırmacılar tarafından tasarım eğitimindeki pedagojik bir araç olarak incelenmeye başlanmıştır. Tasarım eğitiminin geleceğ...
Elektronik Öğrenme Tasarım İlkelerinin EEG Verileri ile Doğrulanması: Deneysel Çalışma
Yıldırım, İbrahim Soner; Özkurt, Tolga Esat(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı çoklu ortam, bitişiklik, kanal, fazlalık, tutarlılık ve kişileştirme ilkeleri kullanılarak üniveriste lisans düzeyindeki Fizik dersine yönelik tasarlanan elektronik öğrenme materyallerinin etkilliğinin EEG verileri vasıtasıyla dikkat, ilgilenme, ilgi, heyecan duyma, alaka, rahatlama ve gerilim düzeyleri üzerinden doğrulamaktır. Deneysel araştırma deseninin kullanılacağı çalışmada, her bir tasarım ilkesi için deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 30 öğrenciden EEG cihazı ile verile...
Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye’de Yükseköğretime Erişimi ve Yükseköğretim Düzeyindeki Deneyimleri
Kondakçı, Yaşar; Kaya Kaşıkcı, Sevgi; Keleş, Elif(2018-12-31)
Göçmen ve mültecilerin eğitim deneyimleri sosyal bilimlerin değişik alanlarında geniş bir şekilde çalışılmış olmasına rağmen yükseköğretim düzeyinde konu nispeten daha az çalışılmıştır. Yükseköğretim düzeyinde, mülteciler eğitim yaşamlarının önemli bir kısmını başka bir ülkede geçirdiklerinden, geldikleri ülkelerin eğitim sistemine erişimleri, hakim uygulamalara alışmaları ve yeni sistemde bir başarı yakalamaları zorlu olmaktadır. Bu çalışma göçmen, sığınmacı ve mültecilerin yükseköğrenime erişimleri ve yük...
Tasarım Stüdyosu Eğitiminde Fikir Üretme Sürecinde Kullanılan Yöntemlerin ve Karşılaşılan Problemlerin Öğrenci Bakış Açısıyla İncelenmesi
Yurt, Yaprak Deniz; Özkan, Irmak; Töre Yargın, Gülşen (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Fikir üretme ve ilham arama aktivitelerini içeren tasarımın ilk aşamaları, henüz deneyim kazanmamış tasarım öğrencisi için karmaşık ve zor bir süreçtir. Bu aşamada öğrencinin eğitimciler tarafından yönlendirilmesi çok önemlidir. Alanda, fikir geliştirmeye yönelik birçok yöntem ve yönlendirme bulunsa da bunların eğitimde etkili bir şekilde uygulayabilmeleri için, öğrencilerin bunları nasıl kullandığı ve algıladığının anlaşılması ve fikir üretme sürecine dair olumlu ve olumsuz deneyimlerinin öğrenilmesi gerek...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
N. A. Kaya and Ş. Çıkış, “Mimarlık ve Makina Mühendisliği Bölümleri Eğitim Yaklaşımlarının Piaget Sonrası Bilişsel Aşamaların Gelişimine Etkisi,” ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Ankara, 2016, p. 265, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://utak.metu.edu.tr/utak-2016/.