Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
QR Kodların Fen Eğitimine Entegresyonu: Öğretmen Görüşleri ve Öneriler
Date
2017-06-01
Author
Karahan, Engin
Canbazoğlu Bilici, Sedef
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
16
views
0
downloads
Cite This
URI
http://dx.doi.org/10.17522/balikesirnef.356571
https://hdl.handle.net/11511/98364
Journal
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
DOI
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.356571
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
İnvestigating the semileptonic B to K1(1270,1400) decays in QCD sum rules
Dağ, Hüseyin; Zeyrek, Mehmet Tevfik; Department of Physics (2010)
Quantum Chromodynamics(QCD) is part of the Standard Model(SM) that describes the interaction of fundamental particles. In QCD, due to the fact that strong coupling constant is large at low energies, perturbative approaches do not work. For this reason, non-perturbative approaches have to be used for studying the properties of hadrons. Among several non-perturbative approaches, QCD sum rules is one of the reliable methods which is applied to understand the properties of hadrons and their interactions.\ In th...
Multi-feature fusion for GPR-based landmine detection and classification
Genç, Alper; Akar, Gözde; Department of Electrical and Electronics Engineering (2019)
Ground penetrating radar (GPR) is a powerful technology for detection and identification of buried explosives especially with little or no metal content. However, subsurface clutter and soil distortions increase false alarm rates of current GPR-based landmine detection and identification methods. Most existing algorithms use shape- based, image-based and physics-based techniques. Analysis of these techniques indicates that each type of algorithms has a different perspective to solve landmine detection and i...
QCD sum rules study of meson-baryon sigma terms
Erkol, Gueray; Oka, Makoto; Turan, Gürsevil (American Physical Society (APS), 2008-11-01)
The pion-baryon sigma terms and the strange-quark condensates of the octet and the decuplet baryons are calculated by employing the method of QCD sum rules. We evaluate the vacuum-to-vacuum transition matrix elements of two baryon interpolating fields in an external isoscalar-scalar field and use a Monte Carlo-based approach to systematically analyze the sum rules and the uncertainties in the results. We extract the ratios of the sigma terms, which have rather high accuracy and minimal dependence on QCD par...
Kesirli Black-Scholes-Merton Modeli ve Finansa Uygulamaları
Yolcu Okur, Yeliz; Hergüner, Ecem(2015-12-31)
1973 yılında Fischer Black ve Myron Scholes tarafından yazılan "the pricing of options and corporate liabilities" adlı makale ile finans dünyasına yeni bir bakış açısı gelmiş ve ilk defa opsiyon fiyatlama tekniği ileri sürülmüştür. Bu çalışma ile ile hisse senedi fiyatlarının stokastik diferansiyel denklemler ile modellenebileceği ve bu model varsayımı altında Avrupa tipi alım ve satım opsiyonlarının kapalı bir formül ile fiyatlandırılabileceği ispatlanmıştır. Uzun yıllar ve hatta halen daha benchmark bir ...
Elektronik Ortamda Öğrenci Ders Değerlendirmesi Uygulaması: ODTÜ Örneğinde Öğretim Elemanlarının Görüşleri
Çapa Aydın, Yeşim(2014-12-31)
Bu çalışmada, öğretim elemanlarının elektronik ortamda öğrenci ders değerlendirmesi uygulamasına yönelik görüşlerinin alınması amaçlanmaktadır. Çalışmada öğretim elemanlarının görüşleri özellikle şu alanlarda incelenmeye çalışılacaktır: (a)öğretim performansının doğru bir şekilde değerlendirilmesi bakımından öğrencilerin yetkinlik durumu; (b)öğrenci ders değerlendirme anketi uygulamasına öğretim elemanları tarafından verilen önem ; (c)öğrenci ders değerlendirme anketinin elektronik ortamda uygulanmasının uy...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Karahan and S. Canbazoğlu Bilici, “QR Kodların Fen Eğitimine Entegresyonu: Öğretmen Görüşleri ve Öneriler,”
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol. 11, no. 1, pp. 433–457, 2017, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: http://dx.doi.org/10.17522/balikesirnef.356571.