Use of Web 2.0 Technologies to Enhance Learning Experiences in Alternative School Settings

2016-06-01
Karahan, Engin
Roehrig, Gillian

Suggestions

Use of Technology in Teaching Daily Living Skills to Individuals with Intellectual Disabilities
Çağıltay, Kürşat; Özkubat, Ufuk; Demirkaya, Meryem; Çakır, Hasan; Kaplan, Göknur; Çiçek, Filiz; Kara, Ersin (2015-11-30)
Use of Bibliotherapy Method to Prevent Peer Bullying
Taneri, Pervin Oya; Akduman, Nalan (Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği; 2019-10-20)
Bir kişinin, diğer bir kişi veya kişiler tarafından kasıtlı, olarak bir süre olumsuz davranışlarla maruz kalması olarak tanımlanan akran zorbalığı, dünyada ve Türkiye’de ilkokul öğrencileri arasında giderek artan bir sorun halini almıştır. Araştırmalar zorbalığının erken yaşlarda önleyici programlar yardımıyla azaltılabileceğine işaret etmektedir. Hikâyelerin eğitim ve farkındalık amaçlı kullanımı anlamına gelen bibliyoterapi, akran zorbalığını önlemede son yıllarda sıkça başvurulan yöntemlerden biridir. Al...
Use of Socioscientific Contexts for Promoting Student Agency in Environmental Science Classrooms
Karahan, Engin; Roehrig, Gillian (2016-06-01)
Use of Geospatial Queries for Optimum Drilling and Blasting Practices in Surface Mining
Erkayaoğlu, Mustafa (2018-11-22)
Increasing demand of the modern society for energy and raw material strengthens the role of mining in sustainable development. The basic production cycle of surface mining is initiated by drilling and blasting the material that will be loaded, hauled, and dumped by various mobile equipment. Performance measurement and analysis of all these production stages by the utilization of available technology is of crucial importance for continuous improvement of modern mine operations. Today, most of the mobile equi...
Use of environmental performance indicators to promote cleaner technologies in small and medium sized cotton textile wet processing industry
Mirata, Murat; Yetiş, Ülkü; Department of Environmental Engineering (2000)
Citation Formats
E. Karahan and G. Roehrig, “Use of Web 2.0 Technologies to Enhance Learning Experiences in Alternative School Settings,” International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, vol. 4, no. 4, pp. 272–283, 2016, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://ijemst.net/index.php/ijemst/article/viewFile/93/94.