Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
TASARIM VE ÜRETİM LİSE
Date
2021-01-01
Author
Kaygan, Pınar
Süner Pla Cerda, Sedef
Çakır, Nur
Karadoğaner, Alper
Eren, Gizem Hediye
Kapkın, Engin
Yılmaz, Tolga
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
222
views
0
downloads
Cite This
Deneyap Teknoloji Atölyelerinde 36 ay süre ile ücretsiz olarak verilen proje geliştirme odaklı deneysel ve uygulamalı eğitimler ile bilim ve teknoloji alanında farkındalık yaratan, Ar-Ge becerileri gelişmiş, güncel teknolojilerle erken dönemde karşılaşmış, takım çalışması tecrübesi kazanmış, girişimci, yenilikçi gençler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Atölyelerde Tasarım ve Üretim, Robotik ve Kodlama, Elektronik Programlama ve Nesnelerin İnterneti, Yazılım Teknolojileri, İleri Robotik, Nanoteknoloji ve Malzeme Bilimi, Siber Güvenlik, Yapay Zeka, Mobil Uygulama, Enerji Teknolojileri, Havacılık ve Uzay Teknolojileri derslerine ilişkin eğitimler verilmektedir. Verilen eğitimlerden biri de “Tasarım ve Üretim”dir.Okuyuculara sunulan bu kitap Deneyap Teknoloji Atölyeleri kapsamında lise öğrencilerine eğitim verecek eğitmenler için hazırlanan Tasarım ve Üretim Dersi Öğretim Programını içermektedir. Ancak kitabın tamamı lise seviyesinde Tasarım ve Üretim eğitimi vermek isteyen tüm kurum, kuruluş ya da eğitmenlerin kullanımına hizmet etmek için hazırlanmıştır.Tasarım ve Üretim dersi eğitimin içeriği, öğrencilerin Tasarım Odaklı Düşünmenin temel bileşenlerini kazanmalarına yönelik tasarlanmış olup, eğitime aktif olarak katılanlar, gerçek hayatta karşılaştığı problemleri fark etme ve zorluklara insan merkezli bir bakış açısıyla yaklaşma, tasarım odaklı düşünme becerisinin temel süreçlerini dikkate alarak, yaratıcı çözümler tasarlama, ekip çalışmasını önemseme ve etkin bir şekilde işbirliği yapma, tasarım ve üretim sürecinin tekrarlı, hata yapılarak öğrenilen bir süreç olduğunu benimseme, kağıt üzerinde yaptığı iki boyutlu tasarım çözümlerini üç boyuta taşıyabilme ve geliştirebilme, malzeme ve imalat yöntemi bilgisine sahip olma, uygun malzeme ve yöntemi seçebilme ve uygulayabilme gibi becerileri kazanır. Tasarım ve Üretim dersi, yoğunluklu olarak ekip çalışması içerir. Tasarım Odaklı Düşünmede ekip çalışması yaratıcılığı destekler ve var olan probleme farklı bakış açıları ile çözüm üretmeyi sağlar. Derste farklı yetenek ve fikirlere sahip bireylerin, ortak bir hedefe ulaşmak için bir araya gelerek, var olan problem durumunu birlikte değerlendirmelerini, buna yönelik çözüm önerileri geliştirmelerini ve belirlenen çözümü uygulamalarını desteklemek önemlidir.Deneyap Teknoloji Atölyelerinin eğitim modeli kapsamında programının ilk aşaması olan ve 12 hafta süren Tasarım ve Üretim Dersinin, ilk üç hafta İmalat Yöntemleri, İmalat Uygulamaları, CAD ve İmalat Uygulaması konularını kapsayan Temel Uygulama becerilerinin kazanıldığı etkinlikleri kapsamaktadır. Dördüncü ve sekizinci haftalar Tasarım Odaklı Düşünme becerilerinin kazanıldığı haftalardır. Dokuzuncu ve on birinci haftalar arası Üretim aşamasını içerir. On ikinci haftada tüm öğrenciler ekip arkadaşlarıyla birlikte geliştirdikleri projelerin sunumlarını yaparlar ve ürünlerin sergilenmesi ile süreç tamamlanır.
URI
https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/25506/tasarim_ve_uretim_ortaokul.pdf
https://hdl.handle.net/11511/99924
Collections
Department of Educational Sciences, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
TASARIM VE ÜRETİM ORTAOKUL
Kaygan, Pınar; Süner Pla Cerda, Sedef; Çakır, Nur; Karadoğaner, Alper; Eren, Gizem Hediye; Kapkın, Engin; Yılmaz, Tolga (TÜBITAK Yayınları, 2021-01-01)
Deneyap Teknoloji Atölyelerinde 36 ay süre ile ücretsiz olarak verilen proje geliştirme odaklı deneysel ve uygulamalı eğitimler ile bilim ve teknoloji alanında farkındalık yaratan, Ar-Ge becerileri gelişmiş, güncel teknolojilerle erken dönemde karşılaşmış, takım çalışması tecrübesi kazanmış, girişimci, yenilikçi gençler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Atölyelerde Tasarım ve Üretim, Robotik ve Kodlama, Elektronik Programlama ve Nesnelerin İnterneti, Yazılım Teknolojileri, İleri Robotik, Nanoteknoloji v...
SANAL GERÇEKLİK VE GÖZ TAKİBİ UYGULAMALARI İLE YBM TABANLI TEHLİKE ANALİZİ SİSTEMİ
Pekeriçli, Mehmet Koray; Acartürk, Cengiz; Tanyer, Ali Murat(2018-12-31)
Önerilen projede çeşitli Bilgi Teknolojileri (BT) yardımıyla inşaat sektöründeki meslek gruplarının farklı deneyim seviyesindeki çalışanlarının iş güvenliği bağlamında tehlike algılarının tespit edilmesi ve buna göre daha güvenli bir iş ortamı için ne tür önlemler alınabileceğinin ve proje süreçlerinin nasıl değiştirilebileceğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
AVRUPA ENERJİ BİRLİĞİ OLUŞTURMA PROJESİNİN AVRUPA ENERJİ GÜVENLİĞİ VE TÜRKİYENİN AVRUPAYA DÖNÜK ENERJİ POLİTİKASINA ETKİLERİ
Tanrısever, Oktay Fırat(2015-12-31)
Bu Bilimsel Arastirma Projesi 2014 yılında Ukrayna'da ortaya cikan kriz sonrasında Avrupa Birliğinin ortaya attığı Enerji Birliği projesinin Avrupa enerji güvenliği ile Türkiye'nin Avrupaya dönük olarak TANAP başta olmak üzere geliştirdiği enerji projelerine etkilerini detaylı şekilde analiz etmeyi amaçlamaktadır Projede konuyla ilgili karar alıcı ve uzmanlarla kapsamlı mülakatları da içeren mülakatlar yapılması öngörülmektedir Projede üretilecek veriler uluslararası bir dergide bir makale ile yayınlanmas...
EXAMINING THE PROGRAM-BASED EXPERIENCES OF PRESCHOOL TEACHERS ABOUT SUPPORTING CHILDREN’S SOCIAL SKILLS
Demirci Ünal, Zeliha; Erden, Feyza; Department of Early Childhood Education (2022-6-9)
The purpose of this research was to investigate how preschool teachers further the development of children’s social skills including communication, empathy, social problem solving, sharing, and helping in the scope of Ministry of National Education [MoNE] Preschool Education Program. The researcher prepared a qualitative phenomenological study to determine teachers’ views and self-reported practices and obtained documentary evidence of how they had sought to support children’s social skills. Data for this ...
Fotovoltaik Güneş Gözelerinin Üretimine Yönelik Pirit Nanokristal Sentezi ve Karakterizasyonu
Volkan, Mürvet; Kalay, Yunus Eren(2015-12-31)
Başvurusu yapılan bu araştırma teklifinin amacı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Mikro ve Nano Teknolojiler Programı ve Kimya Bölümleri’nde ortaklaşa yürütülmek üzere, fotovoltaik uygulamalarda kullanılmak üzere pirit nanokristallerinden güneş gözelerinin üretilmesini ve detaylı içyapı karakterizasyonunu içermektedir. DAP kapsamında, sunulan disiplinlerarası proje teklifi ile, geleneksel PV hücre malzemelerinin yerini alabilecek nanokristal pirit malzemesinin üretilmesi ve g...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
P. Kaygan et al.,
TASARIM VE ÜRETİM LİSE
. 2021.