Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretmenler Öğrenci Düşüncelerine Ne Derece Karşılık Verebiliyor? Tam Sayılarla Çarpma İşlemi Modelleme Örneği
Date
2021-10-28
Author
Karataş, Firdevs İclal
Baran Saraç, Aniş Büşra
Işıksal Bostan, Mine
Tekin Sitrava, Reyhan
Yemen Karpuzcu, Seçil
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
262
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/99969
Conference Name
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğretmen Adaylarının Evrim Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2013-12-31)
Evrim, bilimsel düşüncenin gelişmesinde en etkili olabilecek konulardan biri olmakla kalmayıp, bilimsel okuryazarlığının temelini de teşkil etmektedir. Dolayısı ile toplumların gelişmişliğinin göstergesi olan bilim okur-yazarlığı için, bireylerin evrim teorisi hakkında en azından genel anlamda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu nedenle, bilim toplumu olabilmek, gelişimin ve bilimin gerisinde kalmamak için ilköğretim eğitimini tamamlayan her bireyin evrim konusunun temelini kavramış olması gerekmektedi...
Preparing pre-service teachers for reform-minded teaching through online video case discussions: change in noticing
Osmanoğlu, Aslıhan; Işıksal Bostan, Mine; Department of Elementary Education (2010)
The aim of this study was to investigate the changes on what the prospective elementary mathematics teachers noticed as they watched video cases and discussed online. More specially, I wanted to answer the question “To what extent the elementary prospective mathematics teachers’ noticing with respect to reform-minded teaching changes during their video case-based teacher education, in terms of teacher and student roles?” With this question in mind, I asked senior prospective mathematics teachers at METU to ...
Öğretmen Adaylarının Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Eğitimine Yönelik Niyetlerinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Yılmaz Tüzün, Özgül (null; 2016-09-30)
School culture as predictor of teachers’ attitudes towards professional development: mediating role of organizational trust
Ergin Kocatürk, Hatice; Gökalp, Gökçe; Department of Educational Sciences (2016)
Behaviors and attitudes of individuals cannot be thought separately from their groups or organizations. Each group or organization has a distinctive group culture which predicts values, norms, aims, attitudes and behaviors of group members. Within this respect, schools like any other organizations have cultures that stand for the organizational identity. The main purpose of this study is to investigate whether school culture predicts teachers’ professional development attitudes and whether teachers’ trust i...
Öğrencilerin Ödevle İlgili Öz Düzenleme Becerilerinin Ve Öğretmenlerin Ödev Uygulamalarının Araştırılması.
Sungur, Semra(2011-12-31)
Birçok eğitimci ödevin, okul içi etkinlikleri bütünleyici etkiye sahip olduğuna inanmakta (Cooper, 2007) ve öğrencilerine ödev vermektedir. Ödev, öğrencilerin günlük rutinlerinin önemi bir kısmını oluşturmakta, öğrenciler okul dışındaki zamanlarının kayda değer bir kısmında ödev yönetimine ve ödevlerini tamamlamaya ayırmaktadırlar (Cooper & Valentine, 2001). Ancak daha önce de değinildiği gibi, öğretmenler arasında ödev konusunda birbirinden farklı uygulamalar (Trautwein ve diğerleri, 2009), öğrencinin ödev...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
F. İ. Karataş, A. B. Baran Saraç, M. Işıksal Bostan, R. Tekin Sitrava, and S. Yemen Karpuzcu, “Öğretmenler Öğrenci Düşüncelerine Ne Derece Karşılık Verebiliyor? Tam Sayılarla Çarpma İşlemi Modelleme Örneği,” presented at the 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 2021, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/99969.