FTMM Mesleki Karmaşıklığa İlgi Envanterinin Çalışan Örnekleminde Geçerliği

2017-12-31
Önerilen projenin amacı; fen bilimleri, teknoloji, matematik ve mühendislik (FTMM) alanlarında mesleki karmaşıklık düzeyine ilgiyi ölçen ve önerilen projenin yürütücüsü tarafından Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) geliştirilmiş (Toker, 2010) ve geçerliği hem ABD’de (Toker ve Ackerman, 2012) hem de Türkiye’de (Toker ve Gültas, 2016) Üniversite öğrencileri arasında desteklenmiş olan FTMM Mesleki Karmaşıklık Düzeyine İlgi (STEM Interest Complexity) envanterinin çalışan yetişkinlerden oluşan örneklemlerde geçerlik araştırmasının yapılmasıdır. Araştırma sonuçları; FTMM mesleki karmaşıklık düzeyine duyulan ilgilerin, icra edilen temel görevlerdeki karmaşıklık düzeylerinin farklılık gösterdiği FTMM meslek grupları ve de tekniker, teknisyen, teknoloji uzmanı ve kontrolör gruplarında iş sonuçları ile ne derece ilişkili olduğunu gösterecektir.

Suggestions

Orta Karadeniz'de Yaylacılık
Pişkin, Evangelia; Köksal, Serhat; Süer, Selin(2018-12-31)
Bu projenin genel amacı; Orta Karadeniz Bölgesi’nde yaylacılığın tarihini, hem geleneksel zooarkeolojik yöntemleri hem de son yıllarda arkeolojide kullanımı artan bir analitik yöntem olan izotop analizi metodunu kullanarak araştırmaktır. Böylece tarihsel süreç içerisinde bu alanlarda yaylacılığın gerçekten ne zaman yapılmaya başlandığına ve yaylacılığın nasıl yapıldığına ilişkin sorular cevaplanmaya çalışılacaktır. Aynı zamanda; bu proje Türkiye’de arkeoloji alanındaki izotop analizlerinin kullanımının yayg...
Eğitimde Dijital Hikayeleme Yönteminin Kullanımı: Yöntemin Kullanımının Benimsenmesi ile Kullanımını Kolaylaştıran ve Güçleştiren Etkenlerin İncelenmesi
Yıldırım, Zahide(2014-12-31)
Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim 9. 10. 11. ve 12. sınıflarında verilen Tarih derslerinde “Dijital Hikayeleme” yönteminin kullanımının benimsenmesinde etkili olan etkenler ile bu yöntemin kullanımını kolaylaştıran ve zorlaştıran etkenleri ortaya çıkarmak ve incelemektir. Bu araştırmada tarih eğitimindeki öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili sorunlardan yola çıkılarak, oluşturmacı yaklaşımın temel alındığı ve öğrencinin aktif olarak katıldığı öğrenme ortamı sunan dijital hikayeleme yönteminin söz konusu ...
Erken Modern Dönem Osmanlı İmparatorluğu’nda Toprak Tasarrufuna Mukayeseli Bir Bakış: Kırım, Girit ve Edirne (17. ve 18. Yüzyıllar)
Karagedikli, Gürer(2018-12-31)
Bu projenin araştırma konusu, 17. ve 18. Yüzyıllarda Osmanlı İmparatorluğu’nda toprak tasarrufudur. Proje, aşağı yukarı aynı senelerde tahriri yapılan üç bölgenin (Edirne, Kırım ve Girit) verilerinin karşılaştırmalı bir analize tabi tutulması neticesinde şekil alacaktır. Böyle bir çalışma ile varılmak istenen ilk hedef, imparatorluğun üç farklı bölgesinde toprak tasarruf biçimlerinde dönemin mali, adli, idari ve siyasi gelişmelerine bağlı olarak ne tür dönüşümler yaşandığını anlamaktır. İkinci hedef ise, el...
MSM ve MEM Stratejilerinin Refah Etkileri: Genel Denge Analizi
Küçükşenel, Serkan(2017-12-31)
Bu proje önerisinde, balıkçılık sektörünü içeren bir dinamik stokastik genel denge modeli üzerinde durulması planlanmaktadır. Hanehalklarının balık kaynaklarının sürdürebilirliğinin miras güdüsü ile içerildiği bir fayda fonksiyonu ile optimizasyon yaptığı, balık ürünleri ve diğer ürünlerin bulunduğu bir piyasa modeli çerçevesinde fiyatların ekonomideki karar alıcıların davranışlarınca belirlendiği, stokastik çevresel şokların içerildiği bir model kurulması planlanmakta ve bu model içinde MSM ve MEM çözümler...
Sovyet Sonrası Dönemde Eğitimin Uluslararasılaşmasının Kimlikler Üzerindeki Etkisi: Azerbaycan ve Gürcistan Örnekleri
Ergun Özbolat, Ayça; Kondakçı, Yaşar; Ayata, Ayşe(2018-12-31)
Önerilen projenin amacı Sovyet sonrası dönemde Azerbaycan ve Gürcistan’da eğitimin uluslararasılaşmasının kimlikler üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Söz konusu proje kapsamında Türkiye ve Batı’da (Avrupa ve Kuzey Amerika) öğrenim görmüş genç profesyonellerinin yurtdışında aldıkları eğitimin ulusal kimlik ve aidiyet, mesleki kimlikleri ve dünya görüşlerine olan etkisi incelenecektir. Araştırmasının örneklemini Sovyetler Birliği’nin dağılması ile birlikte lisans, yüksek lisans ve/veya doktoralarını yurtdı...
Citation Formats
Y. Toker, “FTMM Mesleki Karmaşıklığa İlgi Envanterinin Çalışan Örnekleminde Geçerliği,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/58739.