Mimarlık Eğitiminde Karma Gerçeklik Etkileşimi ve Ciddi Oyun Uygulaması

2018-12-31
Bu projede, geleneksel ve dijital mimari yöntemleri arasındaki bilgi akışını etkin kılmak, bu iki farklı düzlemi birleştirmek ve mimarlık öğrencilerine etkin ve motive edici bir ders materyali sağlayabilmek amacıyla karma gerçeklik ve ciddi oyun uygulaması kullanılması planlanmaktadır. Microsoft HoloLens [4] kullanılarak yaratılacak karma gerçeklik ortamı ile iki öğrencinin aynı anda tek bir model üzerinde çalışabilmesi ve tasarımda işbirliği yapabilmesi mümkün olacaktır. Ayrıca, geleneksel yöntemler halen uygulanabilecek, gerçek dünyaya da erişimin karma gerçeklikte mümkün oluyor olması nedeniyle sanaldan gerçeğe, gelenekselden dijitale geçişlerin doğal bir arayüz ile yapılabilmesi mümkün olacaktır. Geleneksel yöntemlerin vidyo materyali olarak da sunulmasının planlandığı bu projede, birinci şahıs (first-person) vidyo çekimine olanak veren, hafif bir gözlük olarak tasarlandığı için vidyo çekimi sırasında kullanıcıların hareketini kısıtlamayan Snapchat Goggles kullanılacaktır [5]. Son olarak da Temel Tasarım dersinin bazı bölümleri senaryolaştırılacak ve bu senaryolar bir oyuna entegre edilecek ve böylelikle eğitimde pekiştirme sağlanabilmiş olacaktır.

Suggestions

Mimarlık Bölümünün Eğitim Ve Araştırma Etkinliklerine İnternet Üzerinden Erişim Ve Sorgulama İmkanı Veren Veri Tabanının Oluşturulması.-Archweb Sitesinin İçerik Yönetim Sistemi Kullanılarak Yeniden Yapılandırılması.
Sargın, Güven Arif(2013-12-31)
Bu proje, ODTÜ Mimarlık Bölümü’nün son on yıl içerisinde yapmş olduğu tüm eğitim ve araştırma etkinliklerini içeren veri tabanının oluşturulması, bu veritabanına internet ortamından erişim ve sorgulama olanakları sağlayan web sitesi ve arama motorunun geliştirilmesi kapsamındaki çalışmaları içerir. Bu veritabanı, Mimarlık Bölümü’nün akademik kadrosunu, araştırma sahalarını, bu güne kadar yapılmış olan ve halen devam etmekte olan eğitim-öğretim, araştıma etkinliklerini tanımlayan ve tanıtan bir arşiv niteliğ...
Ankara Çevresindeki Geleneksel Ahşap İskeletli Konutlarda Kullanılan Yapı Malzemelerinin Teknolojik Özellikleri: Kerpiç ve Sıvalar
Tavukçuoğlu, Ayşe; Saltık, Emine Nevin; Güney, Bilge Alp; Madani, Nigar; Erdil, Meltem(2013-12-31)
Bu araştırma kapsamında:•Ankara'nın Beypazarı ve Güdül ilçelerindeki geleneksel ahşap iskeletli ve yığma taş konut yapılarında kullanılan yerel yapı malzemelerinin performans ve uyumluluk özelliklerinin, •Bu konut yapılarının onarımında kullanılacak malzemelerin fiziksel, mekanik ve bileşim özellikleri ve hammadde niteliklerininbelirlenmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmada, Ankara iline bağlı Beypazarı ve Güdül ilçeleri ve bu ilçelere bağlı köylerde geleneksel olarak inşa edilmiş konut yapılarından alınan dış ce...
Demiryolunun Peyzaj ve Kentsel Tasarım Unsuru Olarak Mekânsal Potansiyellerinin Tespiti: Sincan-Kayaş Banliyö Hattı
Çavdar Sert, Selin; Baş Bütüner, Funda; Güneri Söğüt, Gizem Deniz; Aral, Hacer Ela(2016-12-31)
Kente dair mekânsal stratejilerin araç ve hız odaklı yollarla belirlendiği ve gelecekte de bu yönde müdahalelerle şekilleneceği aşikar olan Ankara için, ulaşım altyapılarını sadece mühendislik konusu olmaktan çıkarıp, peyzaj ve kentsel tasarım unsuru olarak ortaya koymak, Ankara kentinin geleceğine dair önemli bir çerçeve olacaktır. Bu bağlamda, bu araştırma, kentin doğu-batı hattında önemli bir şehirci ulaşım çizgisi olan Kayaş-Sincan banliyö hattının kentsel mekân potansiyelini araştırmak, tespit etmek ve...
Korumaya Esas Olarak ODTÜ Kampüs'ünün Değerlerinin Saptanması
Erder, Cevat; Bilgin Altınöz, Ayşe Güliz; Peker, Ender; Altan, Tomris Elvan; Bertram, Jan Krzysztof; Akman, Sila; Baş Bütüner, Funda(2015-12-31)
Türkiye’deki ilk Cumhuriyet Dönemi üniversite kampüslerinden biri ve modern mirasın önemli bir temsilcisi olan ODTÜ Kampüs’ü eğitsel, sosyal ve kültürel değerleri, toplumsal bellekteki yeri, nitelikli doğal ve yapılı çevresi, sahip olduğu arkeolojik alanları ile Ankara için olduğu kadar Türkiye için de önemli bir korunması gerekli kültürel peyzaj alanıdır. Bütün bu özellikleri ile ODTÜ kampüsü dünya mirası olarak değerlendirilme potansiyeline de sahiptir. Ancak bunun için öncelikle ODTÜ Kampü’nün sahip oldu...
SOYLULAŞTIRMA 2.0: MAHALLE DÖNÜŞÜMÜNDEKİ POLİTİKALAR VE UYGULAMALAR
Kayasü, Serap; Yetişkul Şenbil, Emine(2017)
Soylulaştırmaya karşılaştırmalı yaklaşımları ele alan bu projede dört Avrupa kentinde (Viyana, İstanbul, Arnhem, Zürih) uygulanan karşılaştırmalı analiz çerçevesi benimsenmektedir. Bu kapsamda projenin yaklaşımını daha önceki soylulaştırma çalışmalarından ayıran temel ele alış birleştirme kuramının kullanılmasını içermektedir. Çok katmanlı proje çerçevesi ölçümler, yorumlar ve uygulamalar olmak üzere üç farklı aşamayı içermektedir.
Citation Formats
E. Sürer and İ. Gürsel Dino, “Mimarlık Eğitiminde Karma Gerçeklik Etkileşimi ve Ciddi Oyun Uygulaması,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/62144.