21 yüzyıl becerileri öğretmen adaylarına ne ölçüde kazandırılmaktadır

2014-09-06
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, (4 - 06 Eylül 2014)

Suggestions

Identifying essential qualities for elementary teachers of the 21st century and effectiveness of elementary teacher education program for developing these qualities
Akın, Sibel; Ok, Ahmet; Department of Educational Sciences (2017)
The purpose of this study was, first, to investigate the essential qualities for elementary teachers of the 21st century based on the perceptions of the teacher educators, the pre-service and in-service elementary teachers, and the authorities of the MoNE and the CHE in Turkey. Drawing on this, the study further aimed to explore the effectiveness of the elementary teacher education program in Turkey for how well it develops those desired essential qualities, as perceived by the in-service elementary teacher...
21 Yüzyılda Devletin Dönüşümü; Otoriterleşme, Kriz ve Hegemonya - Galip Yalman’a Armağan
Göksel, Asuman; Birler, Reşide Ömür; Topal Yılmaz, Aylin; Çelik, Coşku (İmge Kitabevi Yayınları, 2022-04-01)
Kitap iki ana bölümden oluşuyor. İlk bölümde kapitalizmin küresel ölçekte yayılma sürecinin farklı uğraklarına, bu sürece içkin olan kriz dinamiklerine ve kapitalist üretim ilişkilerinin bir biçimi olarak devlet üzerine altı bölüm yer almakta. İkinci bölümdeki yazıların değerlendirmesi Türkiye üzerine odaklanıyor. Bu bölümde, 1980’li yıllardan itibaren başlayan neoliberal dönemin AKP’li yıllarının krizleri ve direnişleri tartışan yazılar yer alıyor.
21. Yüzyılda Türkiye Kentlerinin Sorunları Ve Geleceği Üzerinde Düşünmek
Keskinok, Hüseyin Çağatay (null; 2017-09-17)
Flexible housing in the 21st century: three contemporary case studies
Durmaz, Mert; Balamir, Aydan; Department of Architecture (2020)
This thesis is an investigation of the current position of flexible housing practiced today. Flexibility is observed since the most initial shelters functioned as demountable dwellings. The objective of this research is to explore whether flexible housing in current practice displays new pioneering solutions or continue with established models. In order to achieve the goal, the historic background of flexible housing is examined first, focusing on acknowledged precedents in this field. Then, selected case s...
21. Yüzyıl Bölge Çalışmaları: Üç Yaklaşım
Göçer Akder, Derya (2022-6-01)
Bölge çalışmaları 21. yüzyılda derin dönüşümler geçirmektedir. Bunların bir kısmı sosyal bilim disiplinlerindeki dönüşüme paralel gerçekleşmiş ve bu dönüşümlerde tek/çok kutupluluk, küreselleşme ve göç gibi dönemin başlıklarının etkisi görülmüştür. Bu dönüşümün arkasında alana yönelik sancılı bir eleştiri ve özeleştiri süreci vardır. Diğer yandan bölge çalışmaları alanına özgü yeni kuramsal ve yöntemsel eğilimler de ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada bölge çalışmalarının küresel olarak geldiği yeni yer haritala...
Citation Formats
E. Eret and A. Ok, “21 yüzyıl becerileri öğretmen adaylarına ne ölçüde kazandırılmaktadır,” presented at the 23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, (4 - 06 Eylül 2014), Kocaeli, Türkiye, 2014, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/85278.