Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğrencilerin Silindirin Hacmi Konusunda Geliştirdikleri Matematiksel Fikirler: Sınıf İçi Argümantasyon Modeli
Download
10.33711-yyuefd.1063106-2213343.pdf
Date
2022-03-01
Author
Doğruer Şahin, Şule
Akyüz, Didem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
14
views
1
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı, silindirin hacmi konusu kapsamında sekizinci sınıf öğrencilerinin geliştirdikleri matematiksel fikirleri saptamak ve bunun için uygulanan içeriğin etkililiğini sekizinci sınıf matematik dersinde test etmektir. Bu bağlamda, bir varsayıma dayalı öğrenme yörüngesinin rehberliği ile bir öğretim dizisi kullanılmıştır. Konu olarak silindirin hacmi belirlenmiştir. Süreç iki hafta boyunca devam etmiştir. Sınıf içi argümantasyon, dinamik geometri yazılımı ve günlük yaşam örnekleri sınıf etkinliklerini desteklemiştir. Verilerin analizi için Krummheuer’in (2015) argümantasyon modeli kullanılmıştır. Analiz sonucunda dört matematiksel fikir elde edilmiştir; (a) hacim üçüncü boyut ile ilgilidir, (b) hacim bir cismin içini doldurmaktır, (c) hacim hesabı yükseklik, genişlik ve uzunluk kavramlarını içerir, (d) hacim taban alanı ile yüksekliğin çarpımıdır.
Subject Keywords
Mathematical ideas
,
Argumentation
,
Cylinder
,
Design-Based study
,
Hypothetical learning trajectory
URI
http://dx.doi.org/10.33711/yyuefd.1063106
https://hdl.handle.net/11511/106757
Journal
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1063106
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ş. Doğruer Şahin and D. Akyüz, “Öğrencilerin Silindirin Hacmi Konusunda Geliştirdikleri Matematiksel Fikirler: Sınıf İçi Argümantasyon Modeli,”
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol. 19, no. 1, pp. 36–64, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: http://dx.doi.org/10.33711/yyuefd.1063106.