Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
COVID 19 Salgın Sürecinde Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) çalışan Fen Bilimleri öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimleri.
Date
2021-07-08
Author
Sasa, Ayşe Fizan
Öztürk, Gökhan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
12
views
0
downloads
Cite This
Özel yetenekli öğrencilerin öğrenim gördüğübilim vesanat merkezleri, okullara oranla atölyeve beceri gerektirençalışmaları daha fazla yürütmekte, projevebilimsel araştırma odaklı destek eğitimleri vermektedir. 2020 yılında beklenmedik bir şekilde başlayan uzaktan eğitimin ardından, 2021 yılında da Sağlık Bakanlığı tarafından açıklanan vaka sayılarına göre okullar için beklenmedik zamanlarda uzaktan eğitimya dayüz yüze eğitim kararları verilmiştir. Bu durum öğretmenleri ders içeriklerini en az öğrenme kaybı yaşanacak şekilde düzenlemek zorunda bırakmıştır. Dünya’nın birçok ülkesinde olduğu gibi eğitimveöğretiminCOVID19 salgın sürecinden olumsuz etkilenme derecesini azaltmak için, 2020 yılı Mart ayından itibaren Türkiye’de de zorunlu uzaktan eğitim kararı alınmıştır (Özerve Suna, 2020; Canpolat veYıldırım, 2020).MEBtarafından tüm öğretim kademeleri için EBA TV, EBA internet sitesi üzerinden tanımlanan eş zamanlıya daEBA bünyesinde eş zamanlı olmayan çevrimiçi ortamlar süreç içerisinde öğrenciveöğretmenlerin kullanımındazamanla daha aktif hale getirilmiştir. Çeşitli e-kitaplar, sanal gezi veetkileşimli mobil uygulamalar öğrencilerinveöğretmenlerin kullanımları için sunulmuştur (Kırmızıgül, 2020). Bu süreçte destek eğitime ihtiyacı olanveyaşıtlarına görezihinsel ve sanatsal yeteneklerinde üst performanslar sergileyen özel yetenekli öğrencilerin çalışma ortamları herhangi bir yönetimya daidare tarafından tanımlanmamışveöğretmenin deneyimleri ile yönetilmiştir.Uygulamalı dersler yürüten bilimvesanat merkezleri öğretmenlerinin yaşadığı deneyimlervegeliştirdikleri dirençler sürecin yönetilmesinde önem kazanmıştır. Okullarda öğretmenlerin iletişim kanalları nispeten tanımlanmışveöğrenme içeriklerine ilişkin konu anlatımları, soru çözüm kaynakları vs. öğrenme kaynakları ilya dailçe milli eğitim müdürlükleri tarafından sağlanmaya çalışılmıştır.MEBtarafından yönlendirici kaynaklar veli, öğretmenveöğrenciler için sunulmuştur (Özer, 2020). Bilimvesanat merkezi öğretmenleri, velileriveöğrencileri için ise çeşitli konularda online eğitimler düzenlenmekle sınırlı kalınmıştır. Sınırlı sayıda öğretmen tezsiz yüksek lisans programlarına yönlendirilmiştir.Bu çalışmada salgın sürecinde etkinlikveproje odaklı çalışan bilimvesanat merkezleri fen bilimleri öğretmenlerininsalgın sürecindeki deneyimlerivebeklenmedik değişimlerle baş etme yöntemlerivebunların kaynakları araştırılmıştır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/106834
Conference Name
8. International Eurasian Educational Research Congress
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. F. Sasa and G. Öztürk, “COVID 19 Salgın Sürecinde Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) çalışan Fen Bilimleri öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimleri.,” presented at the 8. International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 2021, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/106834.