Sabiha Üzüm

E-mail
sabihau@metu.edu.tr
Department
Department of Elementary and Early Childhood Education
Çocukların Olumsuz Duygularıyla Başa Çıkma Ölçeği - Öğretmen Ölçeği’nin (CCNES-T) Türkiye Bağlamında Kültürlerarası Uyarlaması ve Ön Geçerlik Çalışması
Üzüm, Sabiha; Demircan, Hasibe Özlen (2023-10-27)
Sosyalleşmenin kökünün günlük yaşamda ve etkileşimde yer almakta olduğu bilinmektedir. Konu duygular olduğunda ise sosyalleşme konusunda gündelik etkileşimdeki zorluklar özellikle erken yaşlarda görülmektedir. Başkalarının...
Çocukların Olumsuz Duygularıyla Başa Çıkma Ölçeği - Öğretmen Ölçeği’nin (CCNES-T) Türkiye Bağlamında Kültürlerarası Uyarlaması ve Ön Geçerlik Çalışması
Üzüm, Sabiha; Demircan, Hasibe Özlen (2023-10-26)
Sosyalleşmenin kökünün günlük yaşamda ve etkileşimde yer almakta olduğu bilinmektedir. Konu duygular olduğunda ise sosyalleşme konusunda gündelik etkileşimdeki zorluklar özellikle erken yaşlarda görülmektedir. Başkalarının...
Early Childhood Educators’ Emotion Regulation and Socialization of Young Children’s Negative Emotions
Üzüm, Sabiha; Demircan, Hasibe Özlen (2023-8-25)
Emotional difficult times, which are known to occur frequently in early childhood settings and are exemplified by situations such as when children face another's anger, hurt others' feelings, feel anxious, and have to wait...
Does Child-Centered Teaching Require as Much Specialty as It Thought?: Pre-Service EC Teacher’s Views on Co-Constructing, Deconstructing, and Community Building
Üzüm, Sabiha; Yapar, Nazlı Berfin; Demircan, Hasibe Özlen (2023-8-22)
Considering a child's developmental characteristics during the preschool years supports teachers in effectively interacting with children and constructing effective educational and training programs (Trawick-Smith, 2017). ...
Visual Arts in Early Childhood Classrooms: The Views of Pre-service Teachers
Üzüm, Sabiha; Sevimli Çelik, Serap (2022-07-15)
Visual arts in the early years is a critical outlet for children to express themselves verbally and non-verbally. Therefore, the way teachers value arts in the classroom or the attitudes teachers hold toward arts become si...
Visual Arts in Early Childhood Classrooms: The Views of Pre-service Teachers
Üzüm, Sabiha; Sevimli Çelik, Serap (2022-7-15)
Visual arts in the early years is a critical outlet for children to express themselves verbally and non-verbally. Therefore, the way teachers value arts in the classroom or the attitudes teachers hold toward arts become ...
A Systematic Review of Executive Function and Emotion Regulation Studies in Early Childhood
Üzüm, Sabiha; Demircan, Hasibe Özlen (2021-9-17)
This systematic review aims to synthesize findings from studies that presented information on the relationship between executive function and emotion regulation of children between zero and eight years old and expose the p...
Citation Formats