Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Selçuk Kılınç
E-mail
skilinc@metu.edu.tr
Department
Department of Mathematics and Science Education
ORCID
0000-0001-8846-7243
Web of Science Researcher ID
ABA-6021-2021
Publications
Theses Advised
Open Courses
Projects
Vatandaş Bilimi Projelerinin Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yeterlilikleri Üzerindeki Etkisinin Değerlendirilmesi
Kılınç, Selçuk; Öztürk, Gökhan (2024-09-04)
Bu nitel vaka çalışması, vatandaş bilimi projelerinin Kimya öğretmen adayları tarafından üretilen bilimsel araştırma raporları vasıtasıyla, onların bilimsel yeterlilikleri üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Amaçlı bir ör...
Paradigmalardaki Değişkenlikler: Eğitim Alanında Yapay Zeka Destekli Değerlendirmeler için Etik Yaklaşımlar ve Dürüstlük Kılavuzları
Kılınç, Selçuk (2024-06-07)
Yapay zeka (YZ) eğitim ortamlarına giderek daha fazla entegre olurken, uygulamalarının etik kurallara uymasını ve değerlendirmelerde bütünlüğü korumasını sağlamak çok önemlidir. Bu çalışma, adalet, şeffaflık ve eğitim bütü...
Embracing the Future of Distance Science Education: Opportunities and Challenges of ChatGPT Integration
Kılınç, Selçuk (2023-04-01)
This study focuses on how distance education can be shaped by ChatGPT, one of the most striking examples of generative AI, which is making progress considering current technological developments. Based on the idea that it ...
The role of the argumentation-based laboratory on the development of pre-service chemistry teachers' argumentation skills
Kondakçı, Esen; Sarıcı, Esra; Soysal, Ceren; Kılınç, Selçuk (2021-01-01)
The purpose of this study was to investigate the development of pre-service chemistry teachers' (PCTs') argumentation skills in a laboratory course throughout a semester. A case study design was utilised. A total of six PC...
Exploring Of Instructors Perceptions Of A Faculty Of Education In Turkey About STEM Education
Kılınç, Selçuk; Geban, Ömer; Öztürk, Gökhan (2018-09-04)
This research delves into the preparedness of a faculty of education at a state university in Ankara to implement effective STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) education, a critical component for susta...
Development Pre-service Chemistry Teachers’xx Argumentation Skills in Implementing Science Writing Heuristic at Chemistry Laboratory Subject/Problem
Soysal, Ceren; Sarıcı, Esra; Kılınç, Selçuk; Kondakçı, Esen (null; 2017-04-25)
Contribution of the argumentation-based laboratory to pre-service chemistry teachers’ microscopic explanations of chemistry concepts
Kılınç, Selçuk; Sarıcı, Esra; Soysal, Ceren; Kondakçı, Esen (null; 2017-04-25)
The purpose of this study was to investigate the impact of argumentation-based chemistry laboratory on pre-service chemistry teachers’ (PCT) explanations of chemistry concepts at micro level. A total of 12 PCTs (5 males an...
Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini kullanarak günlük hayat olaylarını açıklama düzeyleri
Ekiz Kıran, Betül; Kutucu, Elif Selcan; Kılınç, Selçuk; Soysal, Ceren; Boz, Yezdan (null; 2016-09-30)
Öğrencilerin okulda öğrendikleri fen kavramlarını gündelik hayat ile ilişkilendirmeleri, öğrencilerin bu kavramları daha kalıcı öğrenmelerine ve gündelik yaşantılarında karşılaştıkları problemlere mantıksal çözüm üretmeler...
F
P
1
N
E
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX