Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
Date
2006-09-18
Author
Şahin, Elvan
Öztekin, Ceren
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
76
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/80804
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
A study on the preductors of teachers' sense of efficacy beliefs
Gür, Gülbir; Çakıroğlu, Jale; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2008)
The purpose of this study was to examine the predictors of teachers’ sense of efficacy including gender, teaching field, years of teaching experience, satisfaction with performance, support from colleagues, support from parents, and support from administration, and teaching resources. The present study was conducted in the 2006-2007 academic year. The study included a total of 383 science, mathematics, and classroom teachers from 62 elementary schools of Çankaya district in Ankara. Data were collected throu...
A study on primary school teachers' perceptions of the total quality management principles
Koral, Nesrin Özlem; Engin Demir, Cennet; Department of Educational Sciences (2003)
The purpose of this study is to investigate primary education teachers' perceptions about Total Quality Management (TQM) and the implementation degree of the principles of TQM in their schools; and to investigate whether there are significant differences between these perceptions of teachers in Curriculum Laboratory Schools (MLO) in which TQM principles are applied and teachers in non-MLO schools. For this reason, 16 primary education schools eight of which are MLO schools in different provinces of Ankara w...
İlköğretim Öğrencilerinin Doğaya Bağlılıkları üzerine bir Çalışma
Şahin, Elvan(2014-12-31)
Bu çalışma kapsamında, ilköğretim öğrencilerinin doğaya bağlılıkları tespit edilecektir. Aynı zamanda çevreye yönelik tutum ve davranışları ile doğaya bağlılıkları arasındaki bağlantı incelenecektir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılı 2. döneminde ilköğretim öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşecektir. Araştırmacıların hazırlamakta olduğu maddeleri içeren ‘Doğaya Bağlılık Ölçeği’, Samsun il merkezinde yer alan devlet ve özel ortaokullarında sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanacaktır.
İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi için teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
Işıksal Bostan, Mine; Aytekin, Emine(2014-12-31)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi içinteknoloji kullanılmasına yönelik tutumlarını incelemektir. Daha özelde iseamaç, ilköğretim öğrencilerinin matematik dersinde teknoloji kullanımınayönelik tutumlarının sınıf seviyesine ve cinsiyete göre değişiklikgösterip göstermemesini ortaya koymaktır.Bu araştırmanın katılımcılarınıAnkara’da bulunan üç devlet ve ortaokul öğrencilerioluşturmaktadır.Veriler, öğrencilerin matematik derslerinde teknolojikullanımına yönelik tutumlarını belirlem...
Middle school mathematics teachers’ sense of self-efficacy for teaching mathematics to fifth grade students
Şener, Esra; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2016)
The purpose of the study was to investigate the issue of whether middle school mathematics teachers' sense of self-efficacy for teaching differs in terms of type of teaching licence, gender and year of teaching experience. The current thesis also aimed at examining the relationship between middle school mathematics teachers' sense of self-efficacy for teaching mathematics to fifth grades and teaching independent from grade levels. The data were collected from 208 mathematics teachers from 50 public middle s...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Şahin and C. Öztekin, “İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma,” 2006, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/80804.