Helikopter Otopilotları için Yaklışma Üst Modu Tasarımı ve Simülasyonu

2013-06-11
UMOS 2013, 11 - 12 Haziran 2013

Suggestions

Helikopter pallerinin çoklu kütleli benzetim aracı ve iki boyutlu panel tabanlı akış çözücüsü ile etkileşimli analizi
Soğancı, Semih; Kayran, Altan; Tuncer, İsmail Hakkı (null; 2016-09-30)
Döner kanat hava aracı tasarımında, rotor aerodinamik performansının, titreşim yüklerinin ve pal aeroelastik özelliklerinin hızlı ve etkili olarak hesaplanabilmesi günümüzde geniş kapsamlı döner kanat hava aracı benzetim araçları ile yapılmaktadır. Bu araçlar pal üzerindeki aerodinamik hesaplamaları pal elemanı teorisi kullanarak hesaplamalı akışkanlar dinamiği analizleri ve rüzgar tüneli testleri ile daha önceden hazırlanmış iki boyutlu aerodinamik tablo verilerini ara değerleyerek yapmaktadır. Bu çalışmad...
Development of a comprehensive and modular modelling, analysis and simulation tool for helicopters
Yücekayalı, Arda; Kutay, Ali Türker; Department of Aerospace Engineering (2011)
Helicopter flight dynamic, rotor aerodynamic and dynamic analyses activities have been a great dispute since the first helicopters, at both design and test stages. Predicting rotor aerodynamic and dynamic characteristics, helicopter dynamic behavior and trimmed flight conditions is a huge challenge to engineers as it involves the tradeoff between accuracy, fidelity, complexity and computational cost. Flight dynamic activities such as; predicting trim conditions, helicopter dynamic behavior and simulation of...
Helikopterlerde Rotor Gövde Harici Yük Etkileşimlerinin Aerodinamik Analizi
Tonkal, Ozan Çağrı; Pehlivan, Sercan; Sezer Uzol, Nilay; İşler, Veysi (2009-06-18)
Design and analysis of fixed load crushable column type energy absorbing mechanism for a helicopter seat
Öztürk, Gülce; Kayran, Altan; Department of Aerospace Engineering (2018)
Crashworthiness is the survivability of occupants inside a vehicle during a crash. In helicopters, crashworthiness is ensured by three subsystems; the landing gear, floor structure and the seats. Because of the critical role of the seats in helicopter crashworthiness evaluation, dynamic performance of the seat has to be studied in depth. There are different regulations in which requirements of survivable loads and crash conditions are defined. In this respect, a seat that is used in helicopter should be cer...
Helikopter Simülatörleri için Dinamik Turboşaft Motor Modeli Geliştirilmesi ve Simülatöre Entegrasyonu
Uzol, Oğuz; Yavrucuk, İlkay (2013-06-11)
Citation Formats
İ. Yavrucuk, “Helikopter Otopilotları için Yaklışma Üst Modu Tasarımı ve Simülasyonu,” presented at the UMOS 2013, 11 - 12 Haziran 2013, Türkiye, 2013, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/81301.