Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Endüstri Ürünleri Tasarımı Mesleğinin ve Öğretiminin Temel Yapısı
Date
2010-02-01
Author
Şatır, Seçil
Hasdoğan, Gülay Fatma
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
35
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/100746
Journal
Yapı
Collections
Department of Industrial Design, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Zaman Temelli Görsel Anlatımın Algısal Etkileri
Özgen Koçyıldırım, Dalsu; Coşkun, Aykut; Bakırlıoğlu, Yekta (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Zaman temelli anlatımlar (hareket aracılığıyla zaman sürecinde değişimi görünür kılan anlatımlar), izleyicinin dikkatini çekmek ve etkin bir iletişim sağlamak için, başta reklamlarda olmak üzere farklı sektör ve ortamlarda, artan bir yaygınlıkta kullanılmaktadırlar. Bu anlatımların etkin olmalarının başlıca nedenleri hareket unsurunun evrimsel olarak algısal üstünlük sağlaması ve hikaye kullanımının insan iletişiminde temel bir unsur olmasıdır. Film ve animasyon gibi zaman temelli görsel anlatımlar, sağladı...
Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Zaman Temelli Görsel Anlatımın Algısal Etkileri
Özgen Koçyıldırım, Dalsu; Bakırlıoğlu, Yekta (2014-09-12)
Zaman temelli anlatımlar (hareket aracılığıyla zaman sürecinde değişimi görünür kılan anlatım- lar), izleyicinin dikkatini çekmek ve etkin bir iletişim sağlamak için, başta reklamlarda olmak üzere farklı sektör ve ortamlarda, artan bir yaygınlıkta kullanılmaktadırlar. Bu anlatımların et- kin olmalarının başlıca nedenleri hareket unsurunun evrimsel olarak algısal üstünlük sağlaması ve hikaye kullanımının insan iletişiminde temel bir unsur olmasıdır. Film ve animasyon gibi za- man temelli görsel anlatımlar, s...
Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminin Girişimcilik Açısından Değerlendirilmesi
Temeltaş, Handan; Er, Özlem (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Yeni iş imkanları yaratarak ekonomik kazanca ulaşmak tarihin her sürecinde önemli olmakla beraber son yıllarda yaşanan ekonomik krizler ve işsizliğin artmasıyla girişimcilik daha da önem kazanmıştır. Endüstri ürünleri tasarımcıları da ürünü tasarlayan ve ona katma değer katan kişiler olarak zaman zaman girişimci bir kimliğe bürünebilmektedir. İstanbul Teknik Üniversitesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Lisans programı mezunları ölçeğinde kendi işini kurmuş veya girişimcilik olarak tanımlanabilecek bir faaliyet ...
Endüstri Ürünleri Tasarımı Mesleği Açısından Türkiye nin son 27 Yılı
Hasdoğan, Gülay Fatma (2016-04-01)
Endüstri Ürünleri Tasarımı ve Ürün Geliştirme Süreci
Börekçi, Naz Ayşe Güzide Z. (2011-04-01)
Özellikle Endüstri ürünleri tasarımı bölümüne yeni başlamış öğrencilerin kafalarında soru işareti olabilen sorulardan bazıları bunlar. Bu sorunun kesin olarak bir cevabı bulunmaması ile birlikte bu konuda uygulanan farklı metotlar bulunuyor ve her gün bu metotlara bir yenisi ekleniyor. Bu yazımız da temel tasarım prensipleri çerçevesinde bir ürün nasıl geliştirilir, geliştirilirken hangi aşamalardan geçer, nelere dikkat etmek ve bu aşama da nasıl düşünmemiz gerektiği konusuna değinmeye çalıştık ve toplam 10...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Şatır and G. F. Hasdoğan, “Endüstri Ürünleri Tasarımı Mesleğinin ve Öğretiminin Temel Yapısı,”
Yapı
, no. 339, pp. 102–106, 2010, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/100746.