Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ortaokul Öğrencilerine Verilen Matematik Ev Ödevleri Hakkında Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri
Download
10.29299-kefad.894138-1628831.pdf
Date
2022-03-01
Author
Kaplan Can, Gözde
Gelbal, Selahattin
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
61
views
20
downloads
Cite This
Çalışmada ortaokullarda öğrencilere verilen matematik ev ödevlerinin özellikleri, ödevlere verilen geri bildirim türleri ve ev ödevlerine aile katılımının nasıl sağlandığı araştırılmıştır. Araştırma bir tarama yöntem çalışmasıdır. Araştırmaya 563 ortaokul öğrencisi ve 116 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Çalışmanın verileri öğretmen ve öğrenciler için hazırlanan anketler aracılığıyla toplanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri ve ki—kare testi kullanılmıştır. Çalışma bulguları matematik öğretmenlerinin haftada en az bir kez ödev verdiklerini ve öğrencilerin yarıdan fazlasının ödevlerine tavsiye edilen zamandan daha fazla zaman ayırdığını göstermektedir. Öğretmenlerin daha çok öğrenilen konunun pekişmesi gibi öğretimsel amaçlı ödevler verdiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca kavramsal öğrenmeyi sağlayan ilişkisel anlama yerine, işlemsel anlamayı destekleyen alıştırma sorusuları ve çoktan seçmeli sorular türünde ödev verdikleri görülmüştür. Öğretmenlerin verdikleri ödevlerin yapılıp yapılmadığını kontrol ettikleri fakat ödevlerin sınıf içinde tartışmaya açma veya yazılı bildirim verme gibi uyguları tercih etmedikleri belirlenmiştir. Aileler ve öğretmenlerin çoğunlukla veli toplantıları aracılığla iletişim kurduğu görülmüş, ailelerin ev ödevlerine destek türünde katılım sağladığı belirlenmiştir.
Subject Keywords
Middle School Mathematics Homework
,
Homework Implementation
,
Feedback Parent Involvement
URI
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1071555
https://hdl.handle.net/11511/107268
Journal
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Kaplan Can and S. Gelbal, “Ortaokul Öğrencilerine Verilen Matematik Ev Ödevleri Hakkında Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri,”
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol. 23, no. 1, pp. 863–922, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1071555.