Ortaokul Öğrencilerine Verilen Matematik Ev Ödevleri Hakkında Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri

2022-03-01
Kaplan Can, Gözde
Gelbal, Selahattin
Çalışmada ortaokullarda öğrencilere verilen matematik ev ödevlerinin özellikleri, ödevlere verilen geri bildirim türleri ve ev ödevlerine aile katılımının nasıl sağlandığı araştırılmıştır. Araştırma bir tarama yöntem çalışmasıdır. Araştırmaya 563 ortaokul öğrencisi ve 116 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Çalışmanın verileri öğretmen ve öğrenciler için hazırlanan anketler aracılığıyla toplanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri ve ki—kare testi kullanılmıştır. Çalışma bulguları matematik öğretmenlerinin haftada en az bir kez ödev verdiklerini ve öğrencilerin yarıdan fazlasının ödevlerine tavsiye edilen zamandan daha fazla zaman ayırdığını göstermektedir. Öğretmenlerin daha çok öğrenilen konunun pekişmesi gibi öğretimsel amaçlı ödevler verdiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca kavramsal öğrenmeyi sağlayan ilişkisel anlama yerine, işlemsel anlamayı destekleyen alıştırma sorusuları ve çoktan seçmeli sorular türünde ödev verdikleri görülmüştür. Öğretmenlerin verdikleri ödevlerin yapılıp yapılmadığını kontrol ettikleri fakat ödevlerin sınıf içinde tartışmaya açma veya yazılı bildirim verme gibi uyguları tercih etmedikleri belirlenmiştir. Aileler ve öğretmenlerin çoğunlukla veli toplantıları aracılığla iletişim kurduğu görülmüş, ailelerin ev ödevlerine destek türünde katılım sağladığı belirlenmiştir.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Citation Formats
G. Kaplan Can and S. Gelbal, “Ortaokul Öğrencilerine Verilen Matematik Ev Ödevleri Hakkında Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri,” Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 23, no. 1, pp. 863–922, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1071555.