Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Kalite Güvencesini Sağlama: Okul Öncesi Eğitimi Lisans Programının Çocuk ve Medya Dersi Örneği Üzerinden Planlama, Uygulama, Kontrol Etme ve Önlem Alma Süreçleri
Date
2022-03-01
Author
Demirci, Fatma
Şahin, Volkan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
65
views
0
downloads
Cite This
Covid-19 pandemisi tüm dünyada olduğu kadar ülkemizde de tüm eğitim pratiklerini derinden etkilemiş; okul öncesi eğitimden üniversiteye, eğitimin bütün kademelerinde okul binalarının kapanmasıyla birlikte, eğitim ve öğretimin gerçekleşmesi amacıyla uzaktan eğitimin farklı uygulama modellerine geçilmiştir. Bu çalışma eğitimcilere, Okul Öncesi Öğretmenliği programı, lisans düzeyi derslerinden biri olan Çocuk ve Medya dersi özelinde çevrimiçi öğrenme ortamlarının tasarımını planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma çevrimi ile kalite güvencesini sağlamaya yönelik bilgi ve farkındalık kazandırma açısından bir yol haritası sunmayı amaçlamıştır. Çalışma kapsamında hazırlanan ders planıiçin Gagne’nin Öğretim Etkinlikleri Modeli temelinde çeşitli kazanımlar belirlenmiştir. Bu çalışma eğitimcilere bir yol haritası sunmakta ve kalite güvencesini sağlamak için öğrenme çıktılarını ilgili program çıktılarını ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesinin (TYYÇ) bilgi, beceri ve yetkinlik düzeylerini göz önünde bulundurarak çevrimiçi bir öğrenme ortamında öğrenme aktiviteleri tasarımını belirli bir sistematikte ele almayı amaçlamaktadır. Son olarak, çocuk ve medya dersinden yola çıkılarak çevrimiçi öğrenme ortamlarında kalite güvencesini sağlamaya yönelik geliştiricilere, uygulayıcıları, politika yapıcılara çeşitli öneriler sunulmuştur. Anahtar Kavramlar: Okul öncesi eğitim, çocuk ve medya, teknoloji, uzaktan eğitim, çevrimiçi öğretim.
URI
https://depo.pegem.net/lisansduzeyindecevrimiciogrenmeortamlarinintasarlanmasikitabi.pdf
https://hdl.handle.net/11511/107402
Relation
TYYÇ Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Book / Book chapter
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
F. Demirci and V. Şahin,
Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Kalite Güvencesini Sağlama: Okul Öncesi Eğitimi Lisans Programının Çocuk ve Medya Dersi Örneği Üzerinden Planlama, Uygulama, Kontrol Etme ve Önlem Alma Süreçleri
. 2022.