Okul Öncesi Dönem Çocuklarının ve Ebeveynlerinin Fiziksel Aktivite Seviyesi

2016-04-15
Dünya Sağlık Örgütü, dünyada neredeyse 40 milyondan fazla çocuğun (beş yaş altı) aşırı kilolu veya obez olarak tanımlandığını belirtmektedir. Her yaş grubu çocuklar için, fiziksel aktiviteye katılım obezitenin önlenmesindeki en ideal yöntemlerdendir. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Kurumu’nun (NASPE) Aktif Başlangıç Rehberi, çocukların aktivite düzeylerini artırmak ve desteklemek için ebeveynlerin önemli sorumlulukları olduğunu vurgulamaktadır. Bundan yola çıkılarak, bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde çocukların ve ebeveynlerinin fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmaları araştırmaktır. Konuyla ilgili bilimsel veri tabanlarında 1990 ve 2016 yılları arasında yayımlanmış çalışmalar taranmıştır. Tarama sonucunda bulunan 12 korelasyonel çalışmaya göre: a) hafta sonları babalar çocukları ile vakit geçiriyorsa, çocukların aktivite seviyesi daha yüksek, b) annenin aktivite seviyesi düşük ise, çocuklarında aktivite seviyesi düşük ve c) eğer ebeveynler çocuklarına fiziksel aktivite yönünden destek sağlıyorsa, çocukların aktivite seviyesi yüksek bulunmuştur. Yapılan çalışma sayısı az olduğundan ebeveynlerin ve çocukların fiziksel aktivite seviyesi arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmaların artırılması gerekmektedir.
1. Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, 14 - 15 Nisan 2016

Suggestions

Preschool children's attitudes towards selected environmental issues
Öztürk-Kahriman, Deniz; Olgan, Refika; Teksöz, Gaye; Department of Early Childhood Education (2010)
The purpose of this study is to explore preschool children’s attitudes towards environmental issues in terms of consumption patterns, environmental protection, recycling-reusing, and living habits and to investigate gender as a factor affecting environmental attitudes. The sample of the study is comprised of 40 preschool age children living in Ankara, Turkey. The research has been realized by qualitative design and the data were collected through interviews. The interview questionnaire was adapted from ―The...
Okul Öncesi Dönem Çocukları Hangi Bilim Etkinliklerini Tercih Ediyor?: Bir Bilim Fuarı Deneyimi
Çetin, Mustafa; Cengizoğlu, Seçil; Eryiğit, Sümeyra; Demircan, Hasibe Özlen; Tonga, Funda Eda; Şenyurt, Ezgi (null; 2018-05-05)
Problem Durumu Çocuklar doğdukları andan itibaren yaşadıkları dünyayı keşfetme ve araştırma eğilimindedirler. Şöyle ki, günlük yaşamlarında karşılaştıkları, araştırılmayı ve keşfedilmeyi bekleyen bir çok canlı (kendileri de dahil), fiziksel ve kimyasal olay gibi “gizemli” olaylar ve varlıklarla dolu bir çevre, çocukları araştırmaya ve keşfetmeye teşvik eder. Diğer yandan, çocukların günlük yaşamları birçok bilimsel olgu ya da olay ile ilgili deneyim olanağını içerse de, bu deneyimler en iyi biçimde yetişkin...
Kas özellikleri ve obezite arasındaki ilişkinin genetik ve biyofiziksel yöntemlerle araştırılması
Severcan, Feride; Puralı, Nuhan; Banerjee, Sreeparna(2012)
Obesity, which arises from changes in lifestyle and feeding habits in developed and developing countries, is becoming a threat for human health due to its increasing prevelance. Especially, the increase in the consumption of high fat diets is one of the main factors that take role in the generation of obesity. Clinical disorders, such as type 2 diabetes, dislipidemia, cardiovascular diseases and hypertension, are all basic metabolic diseases in close relation with obesity. These metabolic disorders generall...
An Analysis of the effectiveness of quality indicators in early childhood education on subsequent science competency on a cross-country and Turkish case basis
Kaya, Elif; Olgan, Refika; Department of Early Childhood Education (2014)
The main aim of this study was to investigate the effectiveness of early childhood education on children’s subsequent science competency in PISA assessment. In doing so, the influence of country-level and student-level factors on children’s later competency on the PISA science literacy were also examined. Country-level indicators were determined following variables from past records: public and private expenditure in pre-primary education, pupil-teacher ratio, enrolment rate in pre-primary, duration in pre-...
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi
TUĞRUL, BELMA; BOZ, MENEKŞE; ULUDAĞ, GONCA; METİN ASLAN, ÖZGE; Sevimli Çelik, Serap; SÖZER ÇAPAN, AYLİN (2019-05-01)
Bu çalışma ile, okul öncesi dönemdeki çocuklara sunulan oyun olanaklarının okul öncesi öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan Okul Öncesi Öğretmenlerin Gözünden Türkiye Oyun Profili Araştırması Anket Formu kullanılarak elde edilmiştir. Anket formunda, okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyet, yaş,...
Citation Formats
I. Hürmeriç Altunsöz, “Okul Öncesi Dönem Çocuklarının ve Ebeveynlerinin Fiziksel Aktivite Seviyesi,” presented at the 1. Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, 14 - 15 Nisan 2016, 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/74869.