Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Okul Öncesi Dönem Alıcı İfade Edici Kelime Bilgisinin Yordayıcısı Olarak Ev içi Okuryazarlık Ortamının İncelenmesi
Date
2016-05-14
Author
Altun, Dilek
Erden, Feyza
Snow, Catherine E
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
91
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/76836
Collections
Unclassified, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Investigating Preschoolers' Self-Care Behaviors: Teacher and Parent Reports
Altaş, Elif Naz; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2022-9-21)
The purpose of the study was to investigate and compare teachers’ and parents’ beliefs about children’s self-care behaviors considering child (age, gender, having sibling), parent (socioeconomic status) and teacher-related (teaching experience) characteristics and to investigate and compare the beliefs about the self-care implementations. Explanatory mixed-methods design was used. The data was gathered from 208 early-childhood educators in nine central districts of Ankara and 531 parents whose children were...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Doğaya Yakınlık (Biyofili) Seviyelerinin Araştırılması
Yılmaz, Simge; Olgan, Refika (2017-01-01)
The currentresearch aims to investigate 60-66 months-oldpreschool children’s affinity towards nature (biophilia) and to identify the reasons of their positive (biophilic) and negative (biophobic) reactions to a natural stimulus. This research also aims to explore if preschool children’s levels of biophilia differ depending on two factors: the levels of naturalness of the outdoor environments of the early child care centers that children enrolled a...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerilerinin Ev İçi Okuryazarlık Ortamına Göre İncelenmesi
Altun, Dilek; Ulusoy, Mustafa (null; 2019-12-20)
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının ve Ebeveynlerinin Fiziksel Aktivite Seviyesi
Hürmeriç Altunsöz, Irmak (2016-04-15)
Dünya Sağlık Örgütü, dünyada neredeyse 40 milyondan fazla çocuğun (beş yaş altı) aşırı kilolu veya obez olarak tanımlandığını belirtmektedir. Her yaş grubu çocuklar için, fiziksel aktiviteye katılım obezitenin önlenmesindeki en ideal yöntemlerdendir. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Kurumu’nun (NASPE) Aktif Başlangıç Rehberi, çocukların aktivite düzeylerini artırmak ve desteklemek için ebeveynlerin önemli sorumlulukları olduğunu vurgulamaktadır. Bundan yola çıkılarak, bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması Hakkındaki Görüşleri
Dilek, Hasan; Olgan, Refika (null; 2017-10-21)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. Altun, F. Erden, and C. E. Snow, “Okul Öncesi Dönem Alıcı İfade Edici Kelime Bilgisinin Yordayıcısı Olarak Ev içi Okuryazarlık Ortamının İncelenmesi,” 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/76836.