Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması Hakkındaki Görüşleri

2017-10-21
Dilek, Hasan
Olgan, Refika

Suggestions

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Doğaya Yakınlık (Biyofili) Seviyelerinin Araştırılması
Yılmaz, Simge; Olgan, Refika (2017-01-01)
The currentresearch aims to investigate 60-66 months-oldpreschool children’s affinity towards nature (biophilia) and to identify the reasons of their positive (biophilic) and negative (biophobic) reactions to a natural stimulus. This research also aims to explore if preschool children’s levels of biophilia differ depending on two factors: the levels of naturalness of the outdoor environments of the early child care centers that children enrolled a...
Okul Öncesi Dönem Çocukları Hangi Bilim Etkinliklerini Tercih Ediyor?: Bir Bilim Fuarı Deneyimi
Çetin, Mustafa; Cengizoğlu, Seçil; Eryiğit, Sümeyra; Demircan, Hasibe Özlen; Tonga, Funda Eda; Şenyurt, Ezgi (null; 2018-05-05)
Problem Durumu Çocuklar doğdukları andan itibaren yaşadıkları dünyayı keşfetme ve araştırma eğilimindedirler. Şöyle ki, günlük yaşamlarında karşılaştıkları, araştırılmayı ve keşfedilmeyi bekleyen bir çok canlı (kendileri de dahil), fiziksel ve kimyasal olay gibi “gizemli” olaylar ve varlıklarla dolu bir çevre, çocukları araştırmaya ve keşfetmeye teşvik eder. Diğer yandan, çocukların günlük yaşamları birçok bilimsel olgu ya da olay ile ilgili deneyim olanağını içerse de, bu deneyimler en iyi biçimde yetişkin...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerilerinin Ev İçi Okuryazarlık Ortamına Göre İncelenmesi
Altun, Dilek; Ulusoy, Mustafa (null; 2019-12-20)
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Sürdürülebilirlik Tüketim Kalıplarına Yönelik Görüşleri
Olgan, Refika (null; 2016-09-30)
Okul önceki dönemdeki çocukların (n=36) sürdürülebilir tüketim kalıplarına yönelik görüşlerini belirlemek amacı ile yapılan bu nitel araştırmaya Ankara örnekleminden 36 çocuk dâhil edilmiştir. Görüşme soruları, Öztürk-Kahriman, Olgan ve Tuncer (2012) tarafından uyarlanan “Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Çevre Konularına Karşı Tutumları” isimli resimli ölçekten alınmıştır. Çocukların tüketimi azaltma ile ilgili görüşleri analiz edildiğinde, çocukların büyük bir çoğunluğunun (n=23) tüketimi azaltmaya yönelik...
Investigating Preschoolers' Self-Care Behaviors: Teacher and Parent Reports
Altaş, Elif Naz; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2022-9-21)
The purpose of the study was to investigate and compare teachers’ and parents’ beliefs about children’s self-care behaviors considering child (age, gender, having sibling), parent (socioeconomic status) and teacher-related (teaching experience) characteristics and to investigate and compare the beliefs about the self-care implementations. Explanatory mixed-methods design was used. The data was gathered from 208 early-childhood educators in nine central districts of Ankara and 531 parents whose children were...
Citation Formats
H. Dilek and R. Olgan, “Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması Hakkındaki Görüşleri,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/87762.