Göç pedagojı̇sı̇ konusunda öğretmen adaylarının farkındalıkları

2018-10-01
Geleceğe yapılacak en iyi yatırım çocuk ve gençlerin nitelikli bir eğitim almalarını sağlayarak 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir. Eğitimin niteliği, başta öğretmenler olmak üzere, okulların alt yapısı ve eğitim programları ile yakından ilişkilidir. Eğitim programlarında yapılan herhangi bir değişiklik eğitim bileşenlerinden öncelikle öğretmen, okul yöneticisi, öğrenci ve velileri etkilemektedir. Eğitim sisteminde gerçekleşen değişim ve dönüşümleri inceleyen çalışmaların pek çoğunda veli görüşlerine çok az yer verilmektedir. Veli katılımı, çocuk ve gençlerin okul başarısına etki eden en önemli etmenlerden biridir. Bu bakımdan, bu çalışmada velilerin eğitim konusundaki görüşlerine dayalı olarak açıklamalar ve tanımlamalar üretmek ve geliştirmek üzerine durulduğundan nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı velilerin eğitim sisteminde yaşanan değişiklikleri nasıl yorumladıklarını ve çocuklarının geleceği konusundaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için 21 veli ile gönüllük esasına dayalı olarak görüşmeler yapılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla elde edilmiştir. Velilere eğitim programlarının içeriklerinde yapılan değişiklikler, eğitim sisteminde yapılan değişiklik ve düzenlemelerle ilgili görüşleri sorulmuştur. Katılımcılar, eğitim sisteminde en çok sınavlarla ilgili yapılan değişikliklerden duydukları rahatsızlıkları dile getirmişlerdir. Sınavların içeriği ve tarihindeki ani değişikliklerin hem kendilerini hem de çocuklarını olumsuz etkilediğinden söz etmektedirler. Kamu okullarının nitelikli ve niteliksiz olarak ayrılmasından dolayı velilerin bazıları çocuğunu hangi okula göndereceği konusunda kararsızlıklar yaşadığını belirtmektedir. Veliler okullarda çocuklarının akademik ve sosyal gereksinimlerine yönelik verilen hizmetlerin yetersizliğini gidermek için özel derslere ve kurslara yöneldiklerini, bu durumun da ekonomik olarak kendilerini zorladığını belirtmişlerdir.
International Culture and Science Congress (3 - 05 Mayıs 2018)

Suggestions

Genç badminton sporcularının denge ve sezinleme zaman yetenekleri
Devrilmez, Erhan; Yapar, Ahmet; Kirazcı, Sadettin(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı, genç badminton sporcularının denge, sezinleme ve reaksyion zamanlarını spor yapmayanlar ile karşılaştırmak ve literatüre katkıda bulunmaktır.
Göçmen Öğrenci Uyumu ve Başarısı için Çokkültürlü Öğretmen Eğitimi
Tezgiden Cakcak, Sebahat Yasemin(2018-12-31)
Türkiye’de eğitimlerini sürdüren göçmen çocukları üzerine yapılan çalışmalar göçmen öğrencilerin dilsel-kültürel uyum sorunları yaşadıklarını, okullarında ayrımcılığa ve/ya akran zorbalığına maruz kaldıklarını göstermektedir. Göçmen çocukların Türkiye’ye uyum sağlamaları ve başarılı olmaları için öğretmenlerin bu konuda eğitim almaları büyük önem taşımaktadır. Bu araştırma kapsamında ABD’nin Northern Arizona Üniversitesi’nde öğretmen adaylarına bu alanda eğitim veren Çokkültürlü Öğretmen Eğitimi programı in...
Sözde Kod Oluştururken Öğrencilerin Zihinsel Süreçlerindeki Farklılıklar: Bilişsel Etnografi Çalışması
Yıldırım, İbrahim Soner; Aslan, Orhan; Doğan, Sibel(2018-12-31)
Günümüzde kodlama eğitimi ve eğitim kademelerine entegre edilmesi konusu gittikçe önem kazanmaktadır. Kodlama eğitimi hali hazırda lise ve üniversite düzeyinde yerini alırken, artık ilkokul ve ortaokul seviyelerinde de uygulanması planlanmaktadır. Fakat kodlama eğitimi verilirken nelerin göz önünde bulundurulması gerektiği, bu derslerin nasıl verilmesi gerektiği, öğrencilerin bu eğitimle nasıl başa çıkacağı ve verilecek kodlama eğitiminde öğrencilerin ne tür süreçlerden geçeceği bilinmemektedir. Bu sürece ...
İlköğretim Öğrencilerinin Doğaya Bağlılıkları üzerine bir Çalışma
Şahin, Elvan(2014-12-31)
Bu çalışma kapsamında, ilköğretim öğrencilerinin doğaya bağlılıkları tespit edilecektir. Aynı zamanda çevreye yönelik tutum ve davranışları ile doğaya bağlılıkları arasındaki bağlantı incelenecektir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılı 2. döneminde ilköğretim öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşecektir. Araştırmacıların hazırlamakta olduğu maddeleri içeren ‘Doğaya Bağlılık Ölçeği’, Samsun il merkezinde yer alan devlet ve özel ortaokullarında sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanacaktır.
Fen Bilgisi Öğretmenlerin Genetik Okuryazarlık Düzeylerinin, Genetik Okuryazarlığa yönelik Tutumlarının ve Genetik Okuryazarlık Öğretimine ilişkin Algılarının İncelenmesi
Öztekin, Ceren(2013-12-31)
Yaşanan teknolojik gelişmeler, toplumları genetik testler, pre-implemantayon genetik tanı, klonlama ve kök hücre çalışmaları gibi genetik teknolojilerinde yaşanan yeniliklerle yüz yüze getirmektedir. Bu durumda, toplumların bu konularda bilgili, bilinçli ve bu konularla ilgili karar verme süreçlerine aktif olarak katılacak bireylere olan ihtiyacı artmaktadır. Toplumların ihtiyacı olan bu bilinçli bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenlere önemli sorumluluklar düşmektedir. Öğrencilerin genetik okuryazar olara...
Citation Formats
P. O. Taneri, “Göç pedagojı̇sı̇ konusunda öğretmen adaylarının farkındalıkları,” presented at the International Culture and Science Congress (3 - 05 Mayıs 2018), Erzurum, Türkiye, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://www.ukbk.org/wp-content/uploads/2018/12/METİNLER-numaralı-birleştirilmiş.pdf.