Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Göç pedagojı̇sı̇ konusunda öğretmen adaylarının farkındalıkları
Download
4. ve 5. Tebliğ- TAM METİNLER.pdf
Date
2018-10-01
Author
Taneri, Pervin Oya
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
95
views
139
downloads
Cite This
Geleceğe yapılacak en iyi yatırım çocuk ve gençlerin nitelikli bir eğitim almalarını sağlayarak 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir. Eğitimin niteliği, başta öğretmenler olmak üzere, okulların alt yapısı ve eğitim programları ile yakından ilişkilidir. Eğitim programlarında yapılan herhangi bir değişiklik eğitim bileşenlerinden öncelikle öğretmen, okul yöneticisi, öğrenci ve velileri etkilemektedir. Eğitim sisteminde gerçekleşen değişim ve dönüşümleri inceleyen çalışmaların pek çoğunda veli görüşlerine çok az yer verilmektedir. Veli katılımı, çocuk ve gençlerin okul başarısına etki eden en önemli etmenlerden biridir. Bu bakımdan, bu çalışmada velilerin eğitim konusundaki görüşlerine dayalı olarak açıklamalar ve tanımlamalar üretmek ve geliştirmek üzerine durulduğundan nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı velilerin eğitim sisteminde yaşanan değişiklikleri nasıl yorumladıklarını ve çocuklarının geleceği konusundaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için 21 veli ile gönüllük esasına dayalı olarak görüşmeler yapılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla elde edilmiştir. Velilere eğitim programlarının içeriklerinde yapılan değişiklikler, eğitim sisteminde yapılan değişiklik ve düzenlemelerle ilgili görüşleri sorulmuştur. Katılımcılar, eğitim sisteminde en çok sınavlarla ilgili yapılan değişikliklerden duydukları rahatsızlıkları dile getirmişlerdir. Sınavların içeriği ve tarihindeki ani değişikliklerin hem kendilerini hem de çocuklarını olumsuz etkilediğinden söz etmektedirler. Kamu okullarının nitelikli ve niteliksiz olarak ayrılmasından dolayı velilerin bazıları çocuğunu hangi okula göndereceği konusunda kararsızlıklar yaşadığını belirtmektedir. Veliler okullarda çocuklarının akademik ve sosyal gereksinimlerine yönelik verilen hizmetlerin yetersizliğini gidermek için özel derslere ve kurslara yöneldiklerini, bu durumun da ekonomik olarak kendilerini zorladığını belirtmişlerdir.
Subject Keywords
Eğitimde değişim ve dönüşüm
,
Dinsel eğitim
,
Laik eğitim
,
Gelecek kaygısı
URI
http://www.ukbk.org/wp-content/uploads/2018/12/METİNLER-numaralı-birleştirilmiş.pdf
https://hdl.handle.net/11511/83107
Conference Name
International Culture and Science Congress (3 - 05 Mayıs 2018)
Collections
Department of Educational Sciences, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Genç badminton sporcularının denge ve sezinleme zaman yetenekleri
Devrilmez, Erhan; Yapar, Ahmet; Kirazcı, Sadettin(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı, genç badminton sporcularının denge, sezinleme ve reaksyion zamanlarını spor yapmayanlar ile karşılaştırmak ve literatüre katkıda bulunmaktır.
Göçmen Öğrenci Uyumu ve Başarısı için Çokkültürlü Öğretmen Eğitimi
Tezgiden Cakcak, Sebahat Yasemin(2018-12-31)
Türkiye’de eğitimlerini sürdüren göçmen çocukları üzerine yapılan çalışmalar göçmen öğrencilerin dilsel-kültürel uyum sorunları yaşadıklarını, okullarında ayrımcılığa ve/ya akran zorbalığına maruz kaldıklarını göstermektedir. Göçmen çocukların Türkiye’ye uyum sağlamaları ve başarılı olmaları için öğretmenlerin bu konuda eğitim almaları büyük önem taşımaktadır. Bu araştırma kapsamında ABD’nin Northern Arizona Üniversitesi’nde öğretmen adaylarına bu alanda eğitim veren Çokkültürlü Öğretmen Eğitimi programı in...
Sözde Kod Oluştururken Öğrencilerin Zihinsel Süreçlerindeki Farklılıklar: Bilişsel Etnografi Çalışması
Yıldırım, İbrahim Soner; Aslan, Orhan; Doğan, Sibel(2018-12-31)
Günümüzde kodlama eğitimi ve eğitim kademelerine entegre edilmesi konusu gittikçe önem kazanmaktadır. Kodlama eğitimi hali hazırda lise ve üniversite düzeyinde yerini alırken, artık ilkokul ve ortaokul seviyelerinde de uygulanması planlanmaktadır. Fakat kodlama eğitimi verilirken nelerin göz önünde bulundurulması gerektiği, bu derslerin nasıl verilmesi gerektiği, öğrencilerin bu eğitimle nasıl başa çıkacağı ve verilecek kodlama eğitiminde öğrencilerin ne tür süreçlerden geçeceği bilinmemektedir. Bu sürece ...
İlköğretim Öğrencilerinin Doğaya Bağlılıkları üzerine bir Çalışma
Şahin, Elvan(2014-12-31)
Bu çalışma kapsamında, ilköğretim öğrencilerinin doğaya bağlılıkları tespit edilecektir. Aynı zamanda çevreye yönelik tutum ve davranışları ile doğaya bağlılıkları arasındaki bağlantı incelenecektir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılı 2. döneminde ilköğretim öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşecektir. Araştırmacıların hazırlamakta olduğu maddeleri içeren ‘Doğaya Bağlılık Ölçeği’, Samsun il merkezinde yer alan devlet ve özel ortaokullarında sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanacaktır.
Fen Bilgisi Öğretmenlerin Genetik Okuryazarlık Düzeylerinin, Genetik Okuryazarlığa yönelik Tutumlarının ve Genetik Okuryazarlık Öğretimine ilişkin Algılarının İncelenmesi
Öztekin, Ceren(2013-12-31)
Yaşanan teknolojik gelişmeler, toplumları genetik testler, pre-implemantayon genetik tanı, klonlama ve kök hücre çalışmaları gibi genetik teknolojilerinde yaşanan yeniliklerle yüz yüze getirmektedir. Bu durumda, toplumların bu konularda bilgili, bilinçli ve bu konularla ilgili karar verme süreçlerine aktif olarak katılacak bireylere olan ihtiyacı artmaktadır. Toplumların ihtiyacı olan bu bilinçli bireylerin yetiştirilmesinde öğretmenlere önemli sorumluluklar düşmektedir. Öğrencilerin genetik okuryazar olara...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
P. O. Taneri, “Göç pedagojı̇sı̇ konusunda öğretmen adaylarının farkındalıkları,” presented at the International Culture and Science Congress (3 - 05 Mayıs 2018), Erzurum, Türkiye, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://www.ukbk.org/wp-content/uploads/2018/12/METİNLER-numaralı-birleştirilmiş.pdf.