İlkokulda cebir Öğretimi

2019-11-01
Erken yaşlarda cebir, “erken cebir” olarak da ifade edilmektedir. Bu ortaokul ve sonrasındaki cebirin erken yaşlarda öğretiminden çok farklıdır (Carraher, Schliemann, ve Schwartz, 2008). Erken cebir, “zengin bağlama sahip problem durumlarından inşa edilir,” “resmi gösterimleri [değişkenler için harflerin kullanımı gibi] adım adım ele alır” ve “erken matematikteki (dört işlem vb.) konuları sıkıca birbirine dokur” (Carraher vd., 2008, ss. 236- 237). Dolayısıyla erken cebir, işlenecek konulara ek bir konu olarak düşünülmemeli, öğrenci- lerin matematiği daha anlamlı öğrenebilmeleri için bir araç olarak ele alınmalıdır. İlgili literatürde de aritmetikle cebirin ayrı ele alınması yerine ilkokuldan itibaren aritmetiği cebirsel hale getirmenin öneminden bahsedilmiştir (Blanton & Kaput, 2003; Russell, Schifter, & Bastable, 2011). Bu bölümde bunu nasıl yapabileceğimiz dört ana başlık altında ele alınmıştır: Genelleştirilmiş aritmetik, eşitlik ve denklem, değişkenler ve fonksiyonel düşünme.11Başlıklar hakkında daha detaylı bilgi için Blanton, Levi, Crites, & Dougherty, 2011’e bakınız.

Suggestions

İlköğretim Öğrencilerinin İnternet'te Bilgi Arama Davranışları
Ekici, Selda (TURKISH LIBRARIANS ASSOC, 2012)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin İnternet’e ilişkin tutumlarının, kullanım alışkanlıklarının, İnternet’te bilgi arama davranışlarının ve kaynak gösterme özelliklerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için, biri özel biri devlet olmak üzere iki okulun sekizinci sınıf öğrencileri seçilmiştir. Toplam 149 öğrenciye anket uy­gulanarak öğrencilerin bilgisayar ve İnternet kullanma becerileri; İnterneti hangi amaçlarla nasıl kullandıkları; bilgi gereksinimleri ...
Pre-service elementary mathematics teachers’ ways of thinking about rate of change in the context of a modeling activity
Kertil, Mahmut; Erbaş, Ayhan Kürşat; Çetinkaya, Bülent (2017-01-01)
As a part of a larger study aiming at developing pre-service teachers’ pedagogical knowledge about mathematical modeling, this study investigates pre-service elementary mathematics teachers’ ways of thinking regarding rate of change in the context of a modeling task on population growth. The participants of the study were 9 prospective middle school mathematics teachers in their senior year attending a public university. The study was conducted as a part of an undergraduate course on mathematical modeling f...
Supporting the development of a second-grade classroom’s conceptions of multiplication through a hypothetical learning trajectory
Kandil, Semanur; Işıksal Bostan, Mine; Department of Elementary Education (2022-12)
The first aim of this study is to develop, test, and revise a Hypothetical Learning Trajectory and corresponding instructional sequence for teaching multiplication in second grade. The second aim is to document second graders’ classroom mathematical practices that emerged related to conceptualizations of multiplication and to use those practices for making revisions to the HLT and the instructional sequence. An instructional sequence was developed in line with Realistic Mathematics Education theory to achie...
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi TPAB öğretmen adaylarının yıl dağılımları ve farklı ders işleyiş biçimlerine göre TPAB seviyelerinin incelenmesi
Güner, Pınar; Akyüz, Didem (2015-05-18)
Teknoloji artık bir çok okulda yaygın olarak kullanılmaktadır. Fakat bir çok öğretmen teknolojiyi etkili olarak kullanma konusunda sıkıntı yaşamaktadır. Bu durum özellikle öğretmenin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin (TPAB) yetersiz olmasından kaynaklanmaktadır (Mishra ve Koehler, 2006). Öğretmenlerin artık sadece matematik öğretiminde uzman olması yetmemektedir. Bunun yanında teknoloji tabanlı zengin etkinlikler de geliştirilebilmeleri ve bu etkinlikleri öğrencilerin matematiksel varsayımlarda ve argüma...
İlköğretim Öğrencilerinin Doğaya Bağlılıkları üzerine bir Çalışma
Şahin, Elvan(2014-12-31)
Bu çalışma kapsamında, ilköğretim öğrencilerinin doğaya bağlılıkları tespit edilecektir. Aynı zamanda çevreye yönelik tutum ve davranışları ile doğaya bağlılıkları arasındaki bağlantı incelenecektir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılı 2. döneminde ilköğretim öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşecektir. Araştırmacıların hazırlamakta olduğu maddeleri içeren ‘Doğaya Bağlılık Ölçeği’, Samsun il merkezinde yer alan devlet ve özel ortaokullarında sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanacaktır.
Citation Formats
I. İşler Baykal, İlkokulda cebir Öğretimi. 2019, p. 261.