Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İstatistik Öğretiminde Matematik Öğretmeni Adaylarının İnformel Çıkarım Becerilerinin Geliştirilmesinin Önemi
Date
2016-01-31
Author
ÖZALTUN ÇELİK, AYTUĞ
Kazak, Sibel
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
59
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/100012
Conference Name
Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
İstatistik dersinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri üzerine öğrenci görüşleri
Çapa Aydın, Yeşim (2008-05-16)
Validation of the mathematical knowledge for teaching statistics instrument
Mercimek, Oktay; Erbaş, Ayhan Kürşat (2017-01-01)
The purpose of this study is to assess preserviceteachers’ mathematical knowledge forteaching statistics (MKT-S) and identify the relationship between the components of this knowledge. For this purpose, MKT-S instrument consisting of two dimensions, ‘content knowledge’ (CK) and ‘pedagogical content knowledge’ (PCK) was developed, and applied to659 preservice middle school mathematics teachers (PTs). Confirmatory factor analysis showed that CK and PCK are two different dimensions of mathematical knowledge of...
İstatistik Ve Veri Madenciliğinde Karşılaşılan Genelleştirilmiş Modellerin Eniyileme Ve Ters Problemler Yöntemleriyle Çözümü
Weber, Gerhard Wilhelm(2009-12-31)
Bu projede doğrusal ve genelleştirilmiş eklemeli modellerin özel bir sınıfı olan genelleştirilmiş kısmi doğrusal eklemeli modellerin istatistik ve veri madenciğinde uygulanması incelenecektir. Doğrusal ve genelleştirilmiş eklemeli modellerin karışımı olan bu yaklaşım sayesinde doğrusal olmayan modeller de bağlantı fonksiyonu aracılığıyla incelenebilmektedir. Doğrusal ve doğrusal olamayan yapıların modelde uygun bir şekilde ifade edilmesinde “score” fonksiyonları ve enformasyon matrisleri öneml...
İstatistiksel Akıl Yürütme Gelişimi Üzerine Teorik Çerçeveler
Kazak, Sibel (Pegem A. Yayıncılık, 2016-01-01)
İstatistiksel akıl yürütme gelişimi üzerine teorik çerçeveler
Kazak, Sibel (Pegem A Yayıncılık, 2016-01-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. ÖZALTUN ÇELİK and S. Kazak, “İstatistik Öğretiminde Matematik Öğretmeni Adaylarının İnformel Çıkarım Becerilerinin Geliştirilmesinin Önemi,” presented at the Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı, Ankara, Türkiye, 2016, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/100012.