Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalışması
Date
2020-07-01
Author
Taneri, Pervin Oya
ERDEM, NURİ
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
11
views
0
downloads
Cite This
URI
https://dergipark.org.tr/en/search?q=pervin+oya+taneri&section=articles&aggs%5Bjournal.title%5D%5B0%5D=Milli+Eğitim+Dergisi
https://hdl.handle.net/11511/100638
Journal
MILLI EGITIM
Collections
Department of Educational Sciences, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarina Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalışması
Taneri, Pervin Oya (2020)
Her meslekte olduğu gibi eğitim alanında görev yapanların da hızla gelişen teknolojiyi takip etmeleri ve bu yenilikleri mesleklerine uyarlamaları günümüzün en önemli gereklerinden biri haline gelmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için sadece sınıfların yeni teknolojilerle donatılması yeterli değildir; bu teknolojilerin sınıflara başarıyla entegre edilmesi gereklidir. Öğretmenlerin yenilikçi öğretim yaklaşımlarını ve eğitim teknolojilerini benimsemeleri, bu yaklaşım ve tekno...
Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalişmasi
Taneri, Pervin Oya (2020-2-01)
Her meslekte olduğu gibi eğitim alanında görev yapanların da hızla gelişen teknolojiyi takip etmeleri ve bu yenilikleri mesleklerine uyarlamaları günümüzün en önemli gereklerinden biri haline gelmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için sadece sınıfların yeni teknolojilerle donatılması yeterli değildir; bu teknolojilerin sınıflara başarıyla entegre edilmesi gereklidir. Öğretmenlerin yenilikçi öğretim yaklaşımlarını ve eğitim teknolojilerini benimsemeleri, bu yaklaşım ve te...
Coğrafya Öğretmenlerinin Gözünden Sürdürülebilir Kalkınma: Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi
Kınık, Elif; Rakunt, Melek Gözde; Öztekin, Ceren (null; 2018-10-04)
Soil erosion risk mapping using geographic information systems : a case study on Kocadere creek watershed, İzmir
Okalp, Kıvanç; Akyürek, Sevda Zuhal; Department of Geodetic and Geographical Information Technologies (2005)
Soil erosion is a major global environmental problem that is increasing year by year in Turkey. Preventing soil erosion requires political, economic and technical actions; before these actions we must learn properties and behaviors of our soil resources. The aims of this study are to estimate annual soil loss rates of a watershed with integrated models within GIS framework and to map the soil erosion risk for a complex terrain. In this study, annual soil loss rates are estimated using the Universal Soil Los...
Evaluation of glaciation and glacial shapes using geographic information systems and remote sensing (Eastern Black Sea)
Geçen, Reşat; Toprak, Vedat; Tombul, Saadettin; Department of Geodetic and Geographical Information Technologies (2011)
This study investigates the actual glaciers and the major properties of glacial landscapes (valleys, cirques and lakes) located over the Eastern Black Sea mountain chain using Geographic Information Systems (GIS) and Remote Sensing (RS) technologies. A database is created for each glacial feature that includes fundamental properties of each landscape. Data layers used in the study include digital and analog topographic maps, satellite images, geological maps and drainage maps. The studies carried out yielde...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
P. O. Taneri and N. ERDEM, “Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalışması,”
MILLI EGITIM
, vol. 49, no. 226, pp. 233–254, 2020, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/en/search?q=pervin+oya+taneri&section=articles&aggs%5Bjournal.title%5D%5B0%5D=Milli+Eğitim+Dergisi.