Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Yükseköğretimde okul yöneticiliği: Uluslararasılaşma örneği
Date
2023-10-01
Author
Bulut Şahin, Betül
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
143
views
0
downloads
Cite This
Bu kitapta K12 düzeyinde okul yöneticiliğinin neden bir görev değil de bir meslek olarak tanımlanması gerektiğine dair çok çeşitli bölümler yer almıştır. Ki- tabın bu bölümünde ise, K12 seviyesinin bir üst seviyesi olan yükseköğretimde yöneticilik görevlerinin nasıl uygulandığı ele alınmıştır. Nitel araştırma yöntemle- rinden çoklu durum analizi yöntemi ile yapılan araştırmadan, rektör yardımcıları ve dekanların görüşlerini içeren bir kısım bu bölümde sunulmuştur. Yazarın 2017 yılında yazmış olduğu doktora tezinde Ankara’daki dört devlet üniversitesinde yöneticiler ve akademisyenlerle uluslararasılaşmanın üniversitelerde yönetilmesi üzerine yaptığı derinlemesine mülakatlardan elde edilen veri seti kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, yükseköğretimde görev yapan akademisyen yöne- ticilerin; tıpkı okullarda görev yapan öğretmen müdürler gibi, yöneticilik görevle- ri sırasında çok çeşitli sorunlarla karşılaşarak, profesyonel bir yöneticilik anlayışı geliştirmekte zorlandığı görülmüştür. Örnek vermek gerekirse, bu bölümün ko- nusu olan uluslararasılaşma alanında öğretim üyelerinin benimsemediği kararları uygulamakta zorlanan yöneticiler, yaşadıkları çeşitli zorlukları ifade etmişlerdir. Bu zorlukların temel kaynağı eğitim kurumlarının gevşek bağlı yapılar olması ve dolayısıyla eğitim yöneticilerinin öğretmen ve öğretim üyelerinin benimsemediği kararları uygulamakta zorlanmasıdır. Her ne kadar K12 seviyesinden farklı olarak, yükseköğretim kurumlarında yöneticilik görevleri bir meslek olmaktan daha çok bir geçici görev olarak algılansa da, bu görevin başarıyla yerine getirilebilmesi için yükseköğretim yöneticilerinin, katılımcı bir anlayışla yöneticilik uygulamalarını geliştirmesi önerilmiştir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/105696
Relation
Türkiye'de Okul Yöneticiliği
Collections
Department of Educational Sciences, Book / Book chapter
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Bulut Şahin,
Yükseköğretimde okul yöneticiliği: Uluslararasılaşma örneği
. 2023.