Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
The Effects of “Transition to Professional Life’’ Course on Career Decision-Making Self-Efficacy
Download
10.2399-yod.23.1224043-2851616.pdf
Date
2023-06-01
Author
Ünder, Ümran
Çavuş, Mustafa
Akyıldız Munusturlar, Müge
Akdoğan, Emre
Görkem, Sultan Funda
Tuna Öztürk, Eda
Balkan, Sevgin Aysu
Banar, Müfide
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
153
views
40
downloads
Cite This
Üniversite son sınıf öğrencilerinin kariyer gelişimleri için gerekli yetkinliklerin kazandırılması ve var olan yetkinliklerinin geliştirilmesi amacıyla tasarlanan ESTÜ401 Profesyonel Hayata Geçiş (1+1; 2 ECTS) dersinin, öğrencilerin kariyer kararı verme yetkinlik (KKVY) düzeyleri üzerindeki etkililiğinin incelenmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, ESTÜ401 dersini alan VIII. yarıyıl öğrencilerinin kariyer kararı verme yetkinlikleri üzerindeki etkisi ve bu düzeyleri etkileyen faktörlere göre farklılaşma durumlarının değerlendirilmesini amaçlayan ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Tüm analizler R ile yapılmıştır. Sonuç olarak, ESTÜ401 dersini alan öğrencilerin kariyer kararı verme yetkinliklerinin tüm faktörlerde artış gösterdiği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, Öğrenim Görülen Bölümden Memnuniyet Düzeyi’ne göre öğrencilerin KKVY düzeylerinin farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçların, Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrimiçi olarak verilen bir kariyer dersinin öğrencilerin KKVY üzerindeki etkilerinin ortaya konulması açısından literatüre önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Subject Keywords
Career decision
,
Career decision-making self-efficacy
,
Transition to professional life
,
Career course
,
Online career intervention
URI
https://hdl.handle.net/11511/106237
Journal
YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
DOI
https://doi.org/10.2399/yod.23.1224043
Collections
Test and Measurement Center In advanced Technologies (MERKEZ LABORATUVARI), Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ü. Ünder et al., “The Effects of “Transition to Professional Life’’ Course on Career Decision-Making Self-Efficacy,”
YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
, vol. 13, no. 1, pp. 0–0, 2023, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/106237.