Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Download
10.24315-tred.887072-1603001.pdf
Date
2022-01-01
Author
Gülay Ogelman, Hülya
Demirci, Fatma
Güngör, Hande
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
190
views
99
downloads
Cite This
Dijitalleşmenin gittikçe yaygınlaştığı günümüzde, bireylerin gelişiminde ve üretkenliğinde ihtiyaç duydukları becerilerin arasında dijital okuryazarlık önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bu beceriler, okul öncesi öğretmenlerin de sahip olması gereken beceriler arasındadır. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler doğrultusunda incelenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 114 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların demografik bilgilerini (yaş, kıdem yılı, çalışılan okul türü) belirlemek için Kişisel Bilgi Formu, dijital okur yazarlık düzeylerini belirlemek için ise Öğretim Teknolojileri, Bilgi ve İletişim ile Teknik olmak üzere üç alt boyuttan oluşan Dijital Okuryazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri tüm alt boyutlar için ortalamanın üstünde olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarında, öğretmenlerin yaşlarına göre dijital okuryazarlık düzeylerinin üç alt boyutta da farklılaştığı; kıdem yıllarına göre ise bilgi ve iletişim ile teknik alt boyutlarında dijital okur-yazarlık düzeylerinde farklılaşma görülmektedir. Anahtar sözcükler: Dijital okuryazarlık, okul öncesi öğretmenleri, öğretmen nitelikleri, dijitalleşme.
Subject Keywords
Digital literacy
,
preschool teachers
,
teacher qualifications
,
digitalization
URI
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1603001
https://hdl.handle.net/11511/106443
Journal
Trakya Eğitim Dergisi
DOI
https://doi.org/10.24315/tred.887072
Collections
Graduate School of Social Sciences, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
H. Gülay Ogelman, F. Demirci, and H. Güngör, “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ,”
Trakya Eğitim Dergisi
, vol. 12, no. 1, pp. 235–247, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1603001.