Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Fen ve teknoloji öğrencilerinin etik eğitimi ihtiyaçları
Date
2023-11-08
Author
Aydınoğlu, Arsev Umur
Turan, Şeref Halil
Karahan Balya, Gülizar
Akçomak, İbrahim Semih
Parkan, Barış
Şenel, Sinan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
96
views
0
downloads
Cite This
Pek çok üniversitede etik eğitiminin bilim ve teknoloji alanına entegrasyonuna yönelik acil bir talep bulunmaktadır. Bu gereklilik, özellikle de çağdaş zorlukları içeren gerçek hayat senaryolarını ele alacak kapsamlı bir etik-yasal çerçevenin bulunmaması, bu öğrenciler profesyonel işgücüne geçtiklerinde giderek daha belirgin hale gelir. Etik öğretimine yönelik bazı yeni yaklaşımlar olmasına rağmen bunların kullanılabilirliği sınırlıdır.Bu çalışmanın amacı mühendislik ve temel bilimlerdeki öğrencilere etik öğretimine yönelik yenilikçi metodolojilerin kapsamlı bir envanterini derlemektir. Bu amaca ulaşmak için, lisans öğrencilerine etik dersleri veren öğretim üyelerinin yanı sıra Türkiye'deki sektör profesyonelleriyle yürütülen odak grup oturumları aracılığıyla nitel veriler toplanmıştır. Katılımcılarla, öğretme deneyimleri, derslerinde kullandıkları yöntem ve araçlar, karşılaştıkları zorluklar, öğrencilerden ve katılımcılardan gelen geri bildirimler ve aldıkları kurumsal desteğin düzeyi hakkında görüşmeler yapıldı.İlk bulgular, geleneksel ders veya seminer tarzı formatların etik öğretimi açısından oldukça etkisiz olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, eğitimciler ve eğitmenler saha çalışmasını içeren kapsamlı vaka çalışmalarından "şok eğitimlere" kadar çok çeşitli öğretim yöntemleri kullanırlar. Bu alternatif yaklaşımlara ilişkin öğrencilerden gelen geri bildirimler son derece olumluydu; ancak kurumsal desteğin olmayışı ve ilgili yerel vaka çalışmalarının azlığı iki önemli zorluk olarak ortaya çıkıyor. Ayrıca sorunsallaştırmanın önemi, etik eğitiminin disiplinler arası doğası ve etik ile politika arasındaki etkileşim ortaya çıkmıştır. Bu bulgular, farklı kökenlerden gelen öğrenciler arasında etik farkındalığı geliştirmek için yeni vaka çalışmaları içeren, etik eğitimi için esnek yolların geliştirilmesine bilgi sağlayacaktır. Sonuçta bu çaba, bilim ve teknolojinin etik boyutları hakkında eleştirel düşünceyi geliştirmeyi amaçlamaktadır.Bu çalışma, “Büyük Teknolojik ve Bilimsel Zorluklar için Yenilikçi Etik Eğitimi” başlıklı Erasmus+ KA220 projesinin bir parçasıdır. (Hibe No: 2022-1-TR01-KA220-HED-000089082)
URI
https://hdl.handle.net/11511/106909
Conference Name
Society for the Social Studies of Science (4S) Annual Conference SEA, SKY, AND LAND: ENGAGING IN SOLIDARITY IN ENDANGERED ECOLOGIES
Collections
Graduate School of Social Sciences, Conference / Seminar
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. U. Aydınoğlu, Ş. H. Turan, G. Karahan Balya, İ. S. Akçomak, B. Parkan, and S. Şenel, “Fen ve teknoloji öğrencilerinin etik eğitimi ihtiyaçları,” presented at the Society for the Social Studies of Science (4S) Annual Conference SEA, SKY, AND LAND: ENGAGING IN SOLIDARITY IN ENDANGERED ECOLOGIES, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 2023, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/106909.